Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@17:32:28 GMT

حذف کنکور از ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۳۳۵۹

حذف کنکور از ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مهدی نوید ادهم درباره حذف کنکور سراسری برای ورود به ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی که مورد نقد برخی مسئولان و کارشناسان قرار گرفته و آن را حذف ناقص و آسیب‌زای کنکور تلقی می‌کنند اظهار کرد: ما نیز معتقدیم این راهکار، راهکار نهایی حذف کنکور نیست، اما شروع خوبی است.

وی افزود: سازمان سنجش به هر دلیلی پذیرفت که سابقه تحصیلی را به رسمیت بشناسد و برخی پذیرش‌های دانشگاهی که در عمل با احتساب سابقه تحصیلی در سال‌های گذشته انجام می‌داد را علناً و به طور رسمی اعلام کند و سابقه تحصیلی را مبنای پذیرش در ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از باز شدن این مسیر، درباره اشکالات این نوع پذیرش در دانشگاه‌ها گفت: ما امیدواریم با کارشناسی بیشتر و حل آسیب‌ها و مشکلات احتمالی که این طرح خواهد داشت روزبه‌روز سیر تکاملی خویش را طی کرده و به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم غول کنکور را حذف کنیم و استرس و اضطرابی که در میان دانش‌آموزان وجود دارد را کاهش داده و به حداقل برسانیم.

نوید ادهم افزود: در این مسیری که باز شده دانش آموزان می‌توانند در یک فرایند عادی و بانشاط درس بخوانند و امتحان بدهند. به این ترتیب آنها که پذیرش شوند وارد دانشگاه شده و هرکس تمایل نداشت وارد بازار کار شده و مسیر خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه می‌پذیریم که نیاز است در برخی رشته‌های دانشگاهی یک ملاک سنجش داشته باشیم گفت: کنکور به شیوه معمولش می‌تواند برای این درصد اندک اعمال شود؛ اما اینکه همه دانش‌آموزان را به بهانه کنکور در یک آزمون نفس‌گیر دو سه ساعته شرکت دهیم و هزینه‌های سنگینی بر خانواده‌ها تحمیل کنیم مطلوب نیست.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: گزارش‌های بسیاری به دست ما می‌رسد مبنی بر اینکه بسیاری خانواده‌ها از مخارج زندگی روزمره خود می‌زنند و خرج آمادگی فرزندشان برای کنکور می‌کنند. اگر حذف کنکور از ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی باعث کاهش آسیب‌هایی از این دست بشود، می‌توانیم آن را اقدامی قابل دفاع بدانیم.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند
  • ریزش شدید داوطلبان کنکور؛ سال‌به‌سال خلوت‌تر از پارسال!
  • کاهش ۱۵ درصدی داوطلبان حاضر در کنکور ۱۴۰۳
  • کنکور؛ سال‌به‌سال خلوت‌تر از پارسال!
  • سهم آقایان در نوبت اول کنکور فقط ۳۷ درصد/ انتشار کارت ورود به جلسه از فردا
  • دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ۴۱ ساله شد