Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع اردنی به نقل از یک منبع امنیتی در عراق، مدعی شدند که رهبر ارشد گروه تروریستی داعش در منطقه‌ای در استان مرزی دیرالزور واقع در شرق سوریه تحت محاصره نیروهای آمریکایی است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی عراقی، روز گذشته به خبرگزاری رسمی اردن( بترا) اعلام کرد «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش و پنج نفر از وزرای «خلافت» خودخوانده او، در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه تحت محاصره نیروهای آمریکایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، نیروهای آمریکایی عناصر داعش را در آخرین پایگاه این گروه تروریستی در سوریه در منطقه‌ای کم‌وسعت در استان دیرالزور محاصره کرده‌اند؛ منطقه‌ای که مساحت آن کمتر از 7 کیلومتر و در مجاور مرزهای مشترک با عراق واقع است.

وی خاطرنشان کرد، نیروهای عراقی «این عملیات را رصد می‌کنند و برای رویارویی با هر تحول احتمالی، به منظور تامین امنیت مرزهای عراق از اشغال تروریست‌ها آماده هستند».

در ژانویه گذشته، رسانه‌های غربی فاش کردند که ابوبکر البغدادی از از تلاش برای کودتای داخلی که از سوی عناصر خارجی داعش در سوریه ترتیب داده شده بود،‌ نجات یافته است.

منابع در سازمان اطلاعات کشورهای غربی احتمال می‌دهند، تلاش کودتا علیه ابوبکر البغدادی در داخل تشکیلات داعش در دهم ژانویه در شهرکی در نزدیکی منطقه «هجین» در استان دیرالزور در شرق سوریه رخ داده است.

کودتای داخلی داعش علیه البغدادی

خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه بیش از یک سال است که برچیده شده است و هم‌اکنون ته‌مانده‌های این گروه تروریستی در منطقه بسیار کم‌وسعت «الباغوز» در شرق سوریه تحت محاصره قرار دارند.

این در حالی‌ است که آمریکایی‌ها ارزیابی‌های ضد و نقیضی درباره داعش دارند؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور شکست نهایی داعش را اعلام کرده، ولی «مایک پامپئو» وزیر خارجه‌اش می‌گوید، داعش همچنان با وجود شکست‌هایی که خورده یک تهدید است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط داعش اخبار "اردن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش اخبار اردن داعش اخبار اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟