Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:55:42 GMT

راه ارتباطی 90 روستای خلخال باز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۳۵۵۶

راه ارتباطی 90 روستای خلخال باز شد

اردبیل - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: با تلاش شبانه روزی راهداران این اداره راه ارتباطی 90 روستای این شهرستان که به علت بارش برف سنگین مسدود شده بود، باز شد.

محمد قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که تلاش برای بازگشایی تعداد راه ارتباطی 40 روستای مسدود شده از برف روز گذشته منطقه ادامه دارد، بارش برف شب گذشته و صبح امروز موجب مسدود شدن دوباره تعدادی از راه های بازگشایی شده روستایی این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از باز بودن جاده های بین شهری خلخال خبر داد و گفت: در حال حاضر غیر از راه مسدود خلخال به پونل در استان گیلان سایر راه های فرعی و اصلی بین شهری منطقه باز بوده و تردد خودروها جریان دارد.
او اظهار داشت: برغم بازگشایی ، برفروبی و نمک پاشی چند باره راه های کوهستانی و گردنه های برفگیر هم اکنون تردد در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم با استفاده از زنجیر چرخ صورت می گیرد.
وی گفت: با وجود بارش برف همراه با کولاک شدید در طول شب گذشته در گردنه الماس و جاده ارتباطی خلخال به اسالم تلاش شبانه روزی راهداران مانع از مسدود شدن تنها راه ارتباطی دسترسی به استان گیلان شد.
بارش برف امروز برای دومین روز متوالی موجب تعطیل شدن مدارس مقطع پیش دبستانی ، استثنایی و ابتدایی شهر خلخل و همچنین مقطع متوسطه دوره اول روستاهای بخش مرکزی این شهرستان شده و دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر نیز با یک ساعت تاخیر در سر کلاس های درس حاضر شدند.
فرامرز فرض الله پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: بارش برف در این شهر و مناطق تابعه شهرستان پس از توقف چند ساعته از بامداد امروز آغاز شده است.
وی از بارش 16 سانتیمتر برف در شهر خلخال خبر داد و افزود: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی شهرستان چند برابر این میزان گزارش می شود.
او گفت: دمای هوای صبح امروز این شهر به یک درجه زیر صفر رسید که نسبت به حداقل دمای روز گذشته 3 درجه افزایش نشان می دهد.
خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر کشور است.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راهداري برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم گفت: با بارش اولین برف در سال گذشته مسیر گردنه بیژن به مدت شش ماه مسدود شده بود که با درخواست‌های مردمی با وجود اینکه هنوز استاندار‌های جاده‌ای در این مسیر اجرا نشده جاده باز شد.
احسان قادری افزود: با وجود بارندگی در روز‌های گذشته در این گردنه و ریزش سنگین بهمن و رانش مسیر با تلاش شبانه روزی راهداران این مسیر بازگشایی شد، اما عملیات راهداری با استقرار ماشین الات راهداری در این مسیر ادامه دارد.
وی گفت:هر ساله با اولین بارش برف گردنه بیژن به دلیل واقع شدن در ارتفاعات کوهستان دنا به دلیل بارش برف سنگین و رانش مسدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی، حوزه استحفاظی گردنه بیژن را در محدوده شهرستان سمیرم ۱۵ کیلومتر اعلام کرد وگفت: ارتفاعات این گردنه باتوجه به حجم بالای برف واحتمال سقوط بهمن مسدود می‌شود و راهداران با سه دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری تردد دراین مسیر سخت گذار را بعد از گذشت چند روز کاری برقرار کردند.
گردنه بیژن با ارتفاع سه هزار و ۳۰۰ متر در دامنه کوه دنا تنها مسیر ارتباطی بخش پادنای سمیرم با شهرستان دنا (سی سخت) استان کهکیلویه و بویر احمد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب سمیرم در رارتفاعات دنا واقع شده است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • چهار محور در استان مسدود است
  • محور هراز مسدود است
  • محور هراز مسدود است/ بارندگی در راه ها
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد