Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر اراک: اگر شهردار منتخب هم صلاحیتش احراز نشود شورا به خطر می‌افتد و مشکلات برای شورا درست می‌شود ضمن اینکه آقای فاتحی درگذشته با حکم قضایی برکنار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  دیار آفتاب؛ شامگاه شنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک موضوع انتخاب شهردار با معرفی محمد جعفر پور و مهدی فاتحی به بحث و رأی‌گیری گذاشته شد که در پایان مهدی فاتحی با کسب ۷ رأی از ۱۱ رأی مأخوذه به‌عنوان فرد منتخب شورای شهر اراک برای تصدی پست شهرداری اراک به وزارت کشور معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان پس از عدم احراز صلاحیت سعید نادری و حواشی پیرامون آن گفته‌های اعضای شورا در این جلسه نشان از شک و تردید آن‌ها در احراز صلاحیت فاتحی توسط وزارت کشور دارد.

فلک افلاکی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در جلسه صحن رسمی شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار کلانشهر اراک گفت: شهردار جدید اراک باید شورای پنجم را در چارچوب رسمی و قانونی آن بپذیرد و به نقش نظارتی آن اعتقاد داشته باشد.

فلک افلاکی افزود: طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد مگر آنکه قانون منع کرده باشد و هرگونه استفاده از اطلاعات عمومی تابع قوانین مقررات مربوطه خواهد بود در همین راستا اگر شفافیت در شهرداری اراک صورت گیرد شورای پنجم موفق خواهد بود که کار مثبتی در راستای شفاف‌سازی انجام داده و یک عمل پسندیده از خود به‌جای بگذارد.

وی ضمن تأکید بر شفاف بودن شهردار جدید عنوان کرد: شهردار جدید باید آمادگی این را داشته باشد تا تمامی اطلاعات مربوط به قراردادها و تهاترها و درواقع تمام مواردی که در راستای شفافیت باید به اطلاع برسد را در سامانه‌ای جدا برای افشای اطلاعات غیر محرمانه از فردای انتصابشان اعلام کنند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: عملکرد و سیاست‌گذاری شهردار باید بتواند اعتماد عمومی مردم را نسبت به مجموعه مدیریت شهری افزایش دهد. فردی که امروز توسط اعضای شورا به‌عنوان شهردار اراک انتخاب می‌شود مسئولیت سنگینی هم از باب وظایف رسمی و قانونی خود و هم‌جهت که شورایی که او را انتخاب می‌کند دارد. چراکه توقع شهروندان فهیم اراکی از شورای پنجم نسبت به ادوار قبل بیشتر است و خوشبختانه نسبت به تمام موضوعات مطالبه گر هستند که این باعث شده وظیفه مدیریت شهری سنگین‌تر شود.

وی ادامه داد: شهردار اراک باید با بهره‌گیری از مشاوران خبره آگاه و جامع‌الشرایط بتواند ساماندهی مطلوبی را درزمینهٔ های مالی، نیروی انسانی و برنامه‌ریزی داشته باشد و ازآنجاکه شهردار جدید اراک وارث مشکلات امروز شهرداری خواهد بود باید با توجه به این مشکلات کنترل هزینه‌های سرسام‌آور شهرداری، تأمین بودجه و منابع مالی برای ادامه کار و پرداخت بدهی‌ها و به‌ویژه پرداخت به‌موقع حقوق پرسنل شهرداری را در دستور کار قرار دهد.

فلک افلاکی ضمن بیان اینکه شهردار باید مطابق ماده ۷۱ هر ۶ ماه یک‌بار گزارش‌ها را به شورای شهر ارسال نماید خاطرنشان کرد: شورای پنجم به‌طورجدی پیگیر مطالبات مردم شهر اراک هستند و در این راه با هیچ‌کس مماشات نمی‌کند و لازم به ذکر است که شهردار از اولین روز کار خود نباید خود را وام‌دار حامیانش بداند و هیچ‌یک از اعضای شورا حق سهم خواهی از ایشان را ندارد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

صلاحیت فاتحی احراز نشود شورا به خطر می‌افتد

محصولی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه گفت: احترام به دموکراسی را از وظایف خودمان می‌دانیم ولی در هفته‌ای که گذشت ساعت‌ها وقت گذاشتیم و گزینه‌ها اینجا آمدند و برنامه ها را ارائه دادند، انصافاً به‌جز گزینه‌های اعلامی توسط خودمان در بین گزینه‌های فراکسیون امید نیز  افراد توانمندی حضور داشتند. اعتقادداریم که اگر فراکسیون امید واقعاً به اینجا می‌رسید و یک نفر از آن افراد را معرفی می‌کرد قطعاً ما هم از گزینه خودمان دست می‌کشیدیم و به او رأی می‌دادیم.

محصولی ادامه داد: به جهت رفاه حال مردم و به جهت آبادانی شهر از منیت دست برمی‌داشتیم و به ما می‌رسیدیم ولی با این اتفاقی که در حال حاضر رخ داد و متأسفانه طبق همان سه ماه پیش فراکسیون امید نشست و به یک نفر رسید که به نظر من ضعیف‌تر از بقیه است.

وی عنوان کرد: ما حاضر بودیم از دکتر جعفر پور که اعتقادداریم از بدنه شهرداری بود، دست بکشیم از آقای عسگری، آقای قائمی که اهل اراک بود و ۱۵ سال سابقه مدیریت نوسازی مدارس و به‌نوعی خودش یک شهرداری بوده حاضر بودیم دست بکشیم اما در این جمع ۸ نفر یا به آقای صارمی می‌رسیدید یا به آقای مصطفی پور. من سؤالم از تیم امید این است که چه طور شد شما به آقای فاتحی رسیدید و ضعیف‌ترین فرد را انتخاب کردید؟

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن تأکید بر اینکه برای ما روشن است که آقای جعفر پور رأی نمی‌آورد و شما به او رأی نخواهید داد تصریح کرد: پس فقط آقای فاتحی می‌ماند علی‌رغم همه گزینه‌های قوی اگر شما می‌خواهید به آقای فاتحی برسید خب رایتان را بدهید و معطل نکنید. درهرصورت اگر آقای صارمی، مصطفی پور و یا آقای شفیعی بود قطعاً به ایشان رأی می‌دادیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به‌احتمال احراز نشدن صلاحیت فاتحی اشاره کرد و افزود: اگر این گزینه صلاحیتش احراز نشود شورا به خطر می‌افتد و مشکلات برای شورا درست می‌شود ضمن اینکه آقای فاتحی درگذشته با حکم قضایی برکنار شده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک:

فاتحی از اتهامش تبرئه شده است

نادری نایب‌رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه در راستای معرفی مهدی فاتحی گزینه فراکسیون امید برای تصدی پست شهرداری اراک گفت: آقای فاتحی دارای مدرک کارشناسی عمران، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و دکتری برنامه‌ریزی شهری هستند. شهردار بهارستان اصفهان، شهردار مناطق نجف‌آباد و معاون شهرداری نجف‌آباد از سوابق ایشان بوده است همچنین سال گذشته نیز جز دو کاندیدای نهایی شهرداری اصفهان بوده‌اند و برای شهرداری منطقه ۱۶ تهران کاندیدا بودند که جواب استعلام ایشان هم اخذشده بود که مثبت بود ولی چون آقای نجفی شهردار تهران تغییر کردند انتخاب ایشان منتفی شد.

وی به مباحث پیرامون فاتحی در فضای مجازی پرداخت و عنوان کرد: در موردبحثی که در فضای مجازی در مورد آقای فاتحی هست من از خود ایشان این مسئله را سؤال کردم، سال گذشته در شورای اصفهان که می‌خواستند شهردار انتخاب کنند ایشان جزء دو گزینه نهایی بوده است و این موضوع بررسی‌شده و جواب استعلام ایشان مثبت بوده است و در شهرداری منطقه ۱۶ تهران هم جواب استعلام آقای فاتحی مثبت بوده و هیچ نگرانی از این بابت نیست.

نادری خاطرنشان کرد: درگذشته قراری برای ایشان صادرشده که بعداً مشخص می‌شود که پاپوش بوده و از آن قرار هم تبرئه می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک:

نباید با آزمون‌وخطا زمان شهرداری را بگیریم

سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک در بخشی از این جلسه گفت: در مورد انتخاب شهردار خواهشم این است فرق هم نمی‌کند چه آقای جعفر پور و چه آقای فاتحی طبق بررسی‌ها هیچ‌کدام از این دو بزرگوار شرایط احراز را طبق آیین‌نامه وزارت کشور ندارند. امروز کاری نشود که تکرار همان پروسه‌ای باشد که برای آقای نادری انجام دادیم و وقت و زمان شهرداری را با این اقدامات آزمون‌وخطا به این شکل بگیریم.

سورانه ادامه داد: پیشنهاد من این است که دوستانی که معرفی می‌کنند بایستی سابقه افراد را با قانون تطبیق دهند قبل از اینکه بخواهیم رأی‌گیری کنیم باید با قانون تطبیق دهیم و سوابق را بررسی کنیم و مدارک را داشته باشیم که به وزارت کشور نرود و بازگردد زیرا نمی‌توانیم جواب مردم را بدهیم.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

جعفر پور بومی و از بدنه شهرداری است؛ تجدیدنظر کنید!/اگر فرد جدید احراز صلاحیت نشود فراکسیون امید باید پاسخ گوی مردم باشد

مرادی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه گفت: با توجه به اینکه جعفر پور دکترای شهرسازی دارند و از بدنه خود شهرداری اراک هستند و با توجه به اینکه تیم قوی در شهرداری اراک کارساز است نه آدم قوی، پیشنهادم این است که اگر بشود روی این موضوع بیشتر وقت گذاشت تا اینکه بخواهیم ابتدابه‌ساکن سراغ رأی‌گیری برویم.

مرادی به پخش اسنادی علیه فاتحی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: اگر واقعیت داشته باشد یعنی ایشان شرایطش شرایطی نیست که احراز شود و بر این اساس دوباره شهرداری را دچار یک مشکل مضاعف می‌کنید.

وی ادامه داد: اگر واقعاً این محکومیت و عدم احراز صلاحیت نیست که ما هم نگرانی نداشته باشیم. ضمن اینکه خواهشم این است که با توجه به اینکه جعفر پور از بدنه شهرداری اراک هستند و قائل به کار تیمی هست و مجموعه‌های شهرداری هم ایشان را پذیرفتند اگر ممکن است در این حوزه تجدیدنظری بشود حداقل روی اینکه نسبت به یک نیروی غیربومی فکر می‌کنم شرایط بهتری باشد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن بیان اینکه آقای جعفر پور سوابق لازم را دارد و مدارکش این را ثابت می‌کند تصریح کرد: اگر ما ۴ -۵ روز صبر بکنیم و بررسی کنیم بهتر از این است که دوباره انتخاب اشتباه انجام دهیم و دوباره سه چهار ماه وقت را بگیریم. اگر دو روز دیگر ما این را تحقیق کنیم و بگوییم آقای فاتحی و یا آقای جعفر پور و یا هر کس دیگر خیالمان راحت می‌شود که در وزارت خانه به مشکل نمی‌خورد.

وی ضمن اشاره به اینکه قطعاً هرکسی از سبد رأی شورا بیرون بیاید برای او احترام قائل هستیم بیان کرد: درهرصورت مثل روز برایمان روشن است که شما دوستان ۸ نفر هستید و رایتان چه هست ما دنبال تغییر نیستیم چون این اتفاق نخواهد افتاد ولی فردایی که ایشان خدایی ناکرده شرایطش احراز نشود من به مردم پاسخ‌گو نیستم ولی شما باید این پاسخ را بدهید.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه:

تناقض بین قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان و آیین‌نامه وزارت کشور

ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه گفت: گرچه اعتقاددارم آیین‌نامه داخلی وزارت کشور قابل‌احترام است ولی هر آیین‌نامه‌ای هم بایستی رأی هیئت‌وزیران و رأی نمایندگان مجلس را بگیرد و این تناقضی آشکار است که مجلس بیاید و ماه‌ها زمان صرف کند و قانونی وضع کند که افراد بازنشسته و درواقع با شرایط خاص بازنشسته شوند که جوان‌گرایی اتفاق بیفتد بعد وزارت کشور بیاید و قانون بگذارد و عملاً وقتی اعلام می‌کند که ۹ سال مدیریت کلان، هرکسی که به‌آسانی نمی‌تواند به این مدیریت کلان برسد پس بنابراین فردی که می‌خواهد بیاید مدرک بگیرد، ۵ الی ۶ سال کسب تجربه اولیه کند و بعد ۹ سال یا ۱۱ سال و یا ۱۳ سال در مدیریت کلان مستقر شود ایشان تقریباً شرایط ادامه کارش به پایان خط رسیده است و این تناقض آشکار را بایستی مجلس تعیین تکلیف کند.

رضایی عنوان کرد: در خصوص انتخاب شهردار اراک معتقد هستم که طبق قانون و شرایطی که هیئت‌رئیسه به این رسیدید که امروز انتخاب شهردار اتفاق بیفتد بایستی وارد دستور کار شویم و خروج از دستور کار خلاف مقررات است.

سرپرست شهرداری اراک:

رشد ۶۷ درصدی درآمد شهرداری در بهمن‌ماه امسال

شالی بگ سرپرست شهرداری اراک در گزارشی از وضعیت فعلی شهرداری اراک گفت: در چند روز گذشته عیدی و حقوق کارکنان سازمان‌ها و شهرداری را پرداخت کردیم. در پرداخت عیدی حداقل اگر اول نبودیم جزء اولین‌ها بودیم و قبل از اینکه دولت عیدی کارمندان را بدهد ما عیدی کارکنان را پرداخت کردیم.

شالی بگ ضمن بیان اینکه تلاش بر این است که با همکاری همکاران برای ماه بعد از عید نیز حقوق کارکنان را به تاریخ پرداخت کنیم عنوان کرد: بعضی از شهرداری‌های کلان هم مشکل پرداخت حقوق دارند و خدا کمک کرده است و اراک به‌روز است به‌جز یکی دو سازمانی که بخش خصوصی هستند که به خاطر ماده  ۱۴ مقداری کارشان به تأخیر افتاد و آن‌ها هم رفع مشکل شد.

وی افزود: ابلاغی هم برای سازمان زیبا و منظر داشتیم که از ابتدای ماه آینده پارک بانوان را ویژه بانوان در نظر بگیرند تا دریکی دو ماه بعد از مساعد شدن شرایط جوی که تراکم جمعیت داریم کم و کسری‌ها شناسایی شود.

سرپرست شهرداری اراک بیان کرد: شهرداری در بهمن‌ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۶۷ درصد افزایش درآمد داشته است و این عدد بدون در نظرگیری سندهاست.

وی خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری در آبان، مهر و شهریور امسال نسبت به ماه‌های مشابه در سال گذشته حدود ۲.۳ درصد باوجود رکود در بحث اقتصادی رشد داشته است.

به گزارش دیار آفتاب؛ در این جلسه اختصاص مجوز هزینه جهت اجرای هشت هزار مترمربع کف فرش باغ‌موزه دفاع مقدس بااعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به تصویب اعضای شورای شهر اراک رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در جلسه امروز شورای شهر تهران، گزارش اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ماه رمضان و نوروز امسال بررسی شد.  یک فوریت طرح الزام شهرداری به تشکیل شورای راهبردی سلامت نیز در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند