Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ­در حالیکه وزارت کشور فرانسه شمار شرکت‌کنندگان در اعتراضات روز گذشته به نظام سرمایه‌داری را چهل و یک هزار و پانصد نفر اعلام کرده است، اتحادیه پلیس وزارت کشور شمار معترضان در چهاردهمین شنبه سیاه را دویست و سی هزار نفر برآورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانند ارزیابی‌های هر هفته، تفاوت چشمگیری میان آمار ارائه شده وجود دارد.

وزارت کشور فرانسه دیشب ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی آخرین آمار خود را از شرکت‌کنندگان در چهادهمین هفته اعتراضات در این کشور منتشر کرد.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد شمار تظاهرکنندگان در سراسر فرانسه چهل و یک هزار و پانصد نفر و در پاریس، پایتخت این کشور پنج هزار نفر بوده است. این وزارتخانه هفته گذشته شمار تظاهرکنندگان در سیزدهمین هفته اعتراضات را در سراسر فرانسه پنجاه و یک هزار و چهارصد نفر و در پاریس چهار هزار نفر اعلام کرد. آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور فرانسه هر هفته مورد اعتراض افراد شرکت کننده قرار گرفته است.

فیسبوک گروهی را با عنوان "آمار جلیقه زردها" (نامی که به جنبش ضد سرمایه‌داری در فرانسه اطلاق می‌شود), راه‌اندازی کرده است و هر هفته آمار معترضان شرکت کننده در این جنبش را اعلام می‌کند. این گروه شمار تظاهرکنندگان را تا ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی, صد و یک هزار و سیصد و هفتاد و نه نفر اعلام و تصریح کرده بود این نخستین ارزیابی از شمار معترضان است.

اتحادیه پلیس وزات کشور فرانسه نیز شمار معترضان را پنج برابر آمار ارائه شده از سوی این وزارتخانه اعلام کرد.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز اعلام کردند به آمار رسمی ارائه شده از سوی دولت تردید دارند.

برخی کاربران در صفحه توئیتر خود نوشتند: "کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه و برخی دیگر باید از انتشار چنین آماری شرم داشته باشند؛ گویا این افراد در خصوص اعلام شمار معترضان در خیابان شانزه لیزه دچار حواس پرتی شده اند".

سه ماه است که معترضان به نظام سرمایه‌داری در فرانسه هر هفته روز‌های شنبه تظاهرات می‌کنند. این جنبش با اعتراض به بالا رفتن قیمت سوخت آغاز شد.

شنبه شانزدهم فوریه نیز حامیان جنبش ضد سرمایه‌داری در چهاردهمین هفته اعتراضات موسوم به "گام چهاردهم" در بسیاری از شهر‌های فرانسه تظاهرات کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات فرانسه فرانسه تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تهران» رکوردار چندقلوزایی در کشور


به گزارش تابناک به نقل از مرکز رصد جمعیت کشور، سازمان ثبت احوال در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹ هزار و۴۴۳ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش تعداد ۱۸ هزار و ۷۵۰ رویداد دوقلو، ۶۷۱ رویداد سه قلو، ۲۰ رویداد چهار قلو وتعداد ۲ رویداد پنج قلو بوده است.

مرکز رصد جمعیت کشور ثبت احوال اعلام کرد: بر این اساس حدود ۳/۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با ۵ هزار و ۷۸۷ رویداد، خراسان رضوی با ۳هزار و ۸۴۷ رویداد و خوزستان با ۳ هزار و ۱۰۶ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده اند.

همچنین بر اساس آمارهای سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها به میزان ۴۰۵هزار و ۹۳۳ نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • برگزاری تظاهرات تشکر از دفاع مشروع سپاه بعد از نماز جمعه
  • برد ناپلئونی زردها در دربی اصفهان/خواب عمیق ربیعی برای پیروزی
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • «تهران» رکوردار چندقلوزایی در کشور
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • سانسور خبری حمله موشکی ایران توسط اسرائیل + فیلم