Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، در این همایش که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و نمایندگانی از کشورهای عمان، اندونزی، مالزی و بحرین حضور دارند.

دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، دبیر علمی این همایش گفت: در طول ۴۰ سال گذشته در خصوص رهبری مطالب زیادی گفته و شنیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ای که مغفول مانده، این است که در بین نظام‌های سیاسی جهان و ادبیات سیاسی جهان در طول ۴۰ سال گذشته یک تأسیس حقوقی و سیاسی با عنوان ولایت امر، امامت امت و نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود: این تأسیس به صورت رهبری در قانون اساسی جمهوری اسلامی صورت‌بندی شده و برای ایشان وظایف و اختیاراتی تعیین شده است.

دبیر علمی همایش اظهار کرد: این مساله مهم نیازمند تبیین است. از لحاظ حقوقی تلاش‌های زیادی شده که در درس‌هایی مانند حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران به این مساله پرداخته شود، اما در حوزه جامعه‌شناسی سیاسی ایران، در حوزه نظام‌های سیاسی تطبیقی و مطالعات سیاسی نظام ما به طور علمی به این موضوع پرداخته نشده است.

***دغدغه اصلی همایش، تبیین علمی رهبری جمهوری اسلامی ایران است

خواجه‌سروی ادامه داد: در ادبیات سیاسی جهان وقتی به رهبری انقلاب اسلامی می‌رسند، بعضاً می‌گویند "رهبر مذهبی ایران" و یا ادبیاتی به کار برده می‌شود که نشان می‌دهد تبیین درستی صورت نگرفته و دغدغه اصلی این همایش این است که بنیادگذار تبیین علمی این مسأله بسیار مهم باشد.

دکتر سراج‌الدین محبی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز در این مراسم، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این همایش تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در چهار دهه انقلاب بوده است.

وی از تمام دستگاه‌ها و نهادهایی که در برگزاری این همایش همکاری داشتند، از جمله مجموعه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان، آستان قدس رضوی، منطقه آزاد، فرمانداری و شهرداری قشم تشکر کرد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عبدالرضا شادکام، دبیر اجرایی این همایش اظهار کرد: برنامه‌ریزی کردیم که برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یک حرکت نو انجام شود و آنچه مغفول مانده، تبیین نقش بی‌بدیل رهبران انقلاب اسلامی در به وجود آوردن آن به رهبری امام خمینی (ره) و ادامه آن توسط مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده است.

حجت‌الاسلام شادکام گفت: رهبری انقلاب در مقابل استکبار جهانی، آمریکا و کشورهای مختلف ایستادند و این نوع مدیریت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این ۴۰ سال همگی دست به دست هم داد که به این نتیجه برسیم که باید در این زمینه حرکتی انجام شود و نقش بی‌بدیل رهبری در به ثمر رساندن انقلاب در تمام گردنه‌های سخت را در یک مجموعه علمی به بحث بگذاریم.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیأت همراه که به تهران سفر کردند، بعد از ظهر امروز، سه‌شنبه، هفتم فروردین ۱۴۰۳ با حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه صبح امروز به تهران سفر کردند و مورد استقبال وزیر امور خارجه کشور قرار گرفت.

کد خبر 6063108

دیگر خبرها

  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • دیدار زیاد النخاله با امام خامنه‌ای
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • جهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است
  • برنامه های ۱۲ فروردین در ورامین تشریح شد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است