Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@04:24:37 GMT

خلع لباس کاردینال کلیسا برای کودک آزاری

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۳۸۳۲

خلع لباس کاردینال کلیسا برای کودک آزاری

کلیسای کاتولیک یکی از کاردینال‌های سابق خود را به دلیل ادعاهای مطرح شده در مورد آزار جنسی کودکان خلع لباس کرده است.

واتیکان گفته که حکم پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، در مورد اخراج تئودور مک کریک از سمت کاردینالی قطعی است و اجازه هیچگونه تجدید نظری در مورد این تصمیم داده نشده است.

تئودور مک‌کریک یکی از عالی‌ترین مقام‌های کلیسای کاتولیک است که از سمتش برکنار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاردینال کلیسا

او طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ اسقف کلیسای واشنگتن بود.

تئودور مک‌کریک سال گذشته از کالج کاردینال‌ها استعفا کرد و از آن زمان در صومعه‌ای در کانزاس زندگی می‌کند.

کلیسای آمریکا این ادعا را که او پنج دهه پیش یک نوجوان را آزار جنسی داده، معتبر خوانده است.

آقای مک‌کریک ۸۸ ساله است.

کلیسای واشنگتن

از سال ۱۹۲۷ میلادی، او اولین فردی است که از سمت کاردینالی استعفا می‌کند.

تئودور مک‌کریک یکی از صدها عضو جامعه کشیشیان است که به آزار جنسی کودکان طی چندین دهه متهم شده است.

اخراج او در حالی صورت گرفته که قرار است واتیکان میزبان نشستی با موضوع جلوگیری از آزار کودکان باشد.

ادعاهای مطرح شده چیست؟

ادعا شده که تئودور مک‌کریک در اوایل ۱۹۷۰ میلادی در زمانی که به عنوان کشیش در نیویورک کار می‌کرد، یک نوجوان را مورد آزار جنسی قرار داده بود. این ادعاها توسط تیموتی دولان، کاردینال فعلی نیویورک علنی شد.

کاردینال دولان گفته که یک سازمان مستقل درباره این ادعاها تحقیق کرده و یک هیات متشکل از کارشناسان قضایی، روانشناسان، والدین و کشیش‌ها، اطلاعات بدست آمده را بررسی کرده و دریافتند که این ادعاها "معتبر و قابل اثبات" است.

کودک آزاری

در آن زمان، آقای مک‌کریک در بیانیه‌ای ابراز بیگناهی کرد.

از آن زمان تعداد مردان بیشتری گفته‌اند که تئودور مک‌کریک آن‌ها را وادار کرده تا در یک خانه ساحلی در نیوجرسی با او همبستر شوند./بی بی سی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله

دختر ۱۱ ساله که در جریان درگیری مادرش با دو خانم فروشنده لباس در اقدامی هولناک زن ۵۰ ساله را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ عبدالرضا ضربت جانشین فرمانده انتظامی شیراز اظهار داشت: ساعت ۱۱ شب بیست و نهم فروردین‌ از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شیراز اعلام شد و بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی پاسگاه «کفترک» به محل حادثه که یک خانه بود، رفتند.

در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد دختری ۱۱ ساله به همراه مادر ۴۰ ساله‌اش برای خرید لباس به این خانه که در واقع یک مزون خانگی بود، رفته‌اند اما پس از پرو کردن لباس مورد تمسخر فروشندگان که یک زن ۲۶ ساله و مادر ۵۰ ساله‌اش بودند، قرار گرفته و کار به درگیری لفظی و سپس فیزیکی کشیده شده است.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد دختر ۱۱ ساله وقتی متوجه درگیری مادرش با آنها شد، پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، زن ۵۰ ساله را به قتل رسانده است. در ادامه درگیری، مادر قاتل نیز با سلاح سرد دختر مقتول را مجروح کرده و سپس متواری شده‌اند.

وقتی مأموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند، دختر مقتول اظهار داشت که این مادر و دختر از مشتریان قدیمی آنها بوده‌اند که بدین ترتیب مأموران سرانجام با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه قاتل و مادرش را شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر وضعیت جسمانی وی رضایتبخش است، عنوان داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • در وعده صادق، کمترین ظرفیت خود را به رخ کشیدیم
  • عکسی از رهبر انقلاب در لباس نظامی
  • ستاره انگلیسی رئال مادرید، اسپانیایی‌ها را زیر سوال برد
  • ایران با پیراهن سفید در اولین بازی جام ملت‌ها
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!