Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: مدت‌ها گذشت، اروپا هنوز تن به شرایط آمریکا نداده و تازه یک راهکار جایگزین را طراحی کرده است چون این راهکار فازهای مختلف دارد، نمی‌توان الان گفت چگونه است.

قریب به اتفاق کارشناسان و فعالان اقتصادی متفق القول‌اند که اقتصاد ایران دولتی و متکی بر نفت است؛ به عبارت بهتر بخش خصوصی و تعاونی گرچه در این عرصه نقش آفرینی هایی دارند اما نبض معادلات در اختیارشان نیست و بیشتر تأثیرپذیر از تصمیمات حاکمیتی هستند تا آنکه بخواهند تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این واقعیت محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیرا در اظهارنظری گفته «مشکل ما در اقتصاد این است که اقتصاد ایران هنوز از نااهلان و نامحرمان پاکسازی نشده، امیدواریم که در سال های آینده که عصر دیگری از انقلاب اسلامی آغاز می شود سال پاکسازی اقتصاد ایران از نااهلان و نامحرمان باشد».

همواره دسترسی آزاد به اطلاعات و شفافیت مالی در معاملات و مراودات پولی، بانکی، تجاری و بازرگانی مهمترین اصل پیشگیری کننده از وقوع فساد و موثرترین راه مبارزه با مفسدان اقتصادی دانسته شده است.

فرهاد دژپسند درباره تعیین مصادیق نااهلان و نامحرمان عرصه اقتصادی کشور به خبرآنلاین گفت: در پاکسازی که آقای رضایی فرمودند، خود ایشان باید توضیح دهد چه مضمونی مدنظرشان بوده است چون من در جریان انگیزه طرح این صحبت نبودم. در اقتصاد ما، عمدتا حوزه نفت دولتی اما حوزه های خدمات و کشاورزی توسط بخش غیردولتی اداره می شود.در بخش نفت مشاهده کردیم به محض اجرای برجام، تولید کشور در این حوزه افزایش زیادی یافت و فروش نفت روزانه به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به این سئوال که آیا ما در عرصه اقتصادی کشور نامحرم داریم؟ اظهار کرد: عرصه اقتصادی وسیع است از خرده فروشی تا بنگاه های بزرگ مقیاس، از عرصه اجرا تا سیاستگذاری و از قوه مجریه تا قوه مقننه و قوه قضائیه را شامل می شود بنابراین چون اصل موضوع صحبت آقای رضایی را نمی دانم نمی توانم در این باره صحبت کنم.

وی درباره تو خالی خواندن اینستکس از سوی مخالفان دولت افزود: نمی دانم توخالی یا تو پُر بودن را با چه مقیاسی ارزیابی می کنند. بحث های مفصلی روی این موضوع وجود دارد اما به طور کلی می توان گفت این یک گامی در عدم همراهی با آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران است.

عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: الان مدت ها گذشت، اروپا هنوز تن به شرایط آمریکا نداده و تازه یک راهکار جایگزین را طراحی کرده است چون این راهکار جایگزین فازهای مختلف دارد، نمی توان الان گفت چگونه است.

دژپسند در پاسخ به این سئوال که آیا آمریکا امکان جدیدی برای اعمال تحریم بیشتر علیه ایران دارد یا خیر؟ توضیح داد: خیر، دیگر هرچه خواست به اجرا درآورد. خوشبختانه چون سابقه خوبی در مواجهه با تحریم داریم باید آماده باشیم و از قابلیت های منطقه برای مواجهه با تحریم ها استفاده کنیم.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید