Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در زمینه فعالیت های ترویجی حائز رتبه اول در بین استان های کشور شد.

روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از مدیر ترویج و آموزش کشاورزی این سازمان افزود: در سالجاری دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی براساس شاخص های شش گانه، اقدام به ارزیابی عملکرد فعالیت های ترویجی ادارات ترویج استانها کرده که مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان توانسته است بالاترین عملکرد را در بین استان ها به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا اسماعیلی متین خاطرنشان کرد: این موفقیت حاصل همت و تلاش مضاعف همکاران ستادی، معاونتها، مدیریت ها، ادارات ترویج شهرستانها، مراکز جهاد کشاورزی و دهستانها با بخش های مختلف تحقیقاتی و اجرایی می باشد.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد فعالیتهای ادارات ترویج استانها در زمینه فعالیت های گروهی ترویجی، بازدید و کارگاههای ترویجی می باشد، تصریح کرد: در سال 1396 از شاخص های متعددی بهره‌گیری شده است.
مدیر ترویج جهاد کشاورزی کرمانشاه، استفاده از نفر سرانه را یکی از شاخص های ارزیابی بیان کرد و اضافه کرد: این شاخص از 2 منظر عملکرد سال 1396 و مقایسه نفر سرانه سالهای 96 و 95 مدنظرقرار گرفته است.
متین، تنوع زمینه ها را دومین شاخص دانست و گفت: نظر به اهمیت ارایه برنامه های ترویجی متناسب با اهداف وزارت متبوع و در نظرگرفتن تمام زمینه ها، یکی از شاخصهای ارزیابی تنوع زمینه بود.
وی یکی دیگر از شاخصهای ارزیابی را تعداد دوره های اجرا شده بیان کرد و خاطرنشان کرد: این شاخص از منظر برگزاری دوره ها ی متعدد در سراسر استان و پوشش درصد بیشتری از بهره برداران دارای اهمیت است.
این مقام مسئول، نحوه تکمیل فرم گزارش عملکرد را یکی دیگر از شاخصهای ارزیابی سال 1396 اعلام کرد و گفت: نحوه تکمیل فرمهای گزارش عملکرد براساس دستورالعملها و شیوه نامه های ارسال شده، ارسال به موقع فرمهای تکمیل شده و تعاملات استانها با گروه توانمندسازی دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی رتبه بندی شده است.
متین اضافه کرد: با توجه به شاخصهای فوق، ارزیابی فعالیت دوره های ترویجی استانها انجام پذیرفت.
وی بالا بودن نفر روز آموزش ترویجی توسط مدیریت ترویج سازمان استان را یکی دیگر از موارد کسب این موفقت بوده است.
متین در پایان افزود: تنوع فعالیتها آخرین شاخص ارزیابی بوده که در این ارزیابی فعالیتهای ترویجی در سه زمینه کارگاه، بازدید و گروهی ترویجی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات از آن برداشت می شود.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ترويج كشاورزي كسب رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی

محمدخزایی مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت : این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد