Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@22:54:47 GMT

اروپا به تعهداتش در برجام عمل نکرده‌ است/فتونیوز

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۲۲۴

اروپا به تعهداتش در برجام عمل نکرده‌ است/فتونیوز

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی گفت کشورهای اروپایی تا کنون قادر نبوده‌اند هیچ‌کدام از تعهداتشان ذیل برجام را اجرایی کنند.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای که نسخه کامل آن شنبه شب منتشر شده گفته کشورهای اروپایی تا کنون نتوانسته‌اند هیچ‌کدام از تعهداتشان ذیل توافق هسته‌ای برجام را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  شبکه خبری ‌«ان‌بی‌سی‌» قبلاً در دو نوبت بخش‌هایی از مصاحبه با ظریف را منتشر کرده بود. در این گزارش، بخش‌های دیگری از سخنان وزیر خارجه ایران را پوشش داده‌ایم.   رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سخنان «ریچارد انگل»، مجری برنامه مبنی بر اینکه اقتصاد و دولت ایران در حال حاضر به اقتصاد اروپا وابسته است گفت: «در واقع، اقتصاد ما به اقتصاد اروپا وابسته نیست.»

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا

‏به گزارش همشهری‌آنلاین، «مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.»، این را حسین امیرعبداللهیان در واکنش به نشست روز گذشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا بیان کرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه و در واکنش به پاسخ تنبیهی ایران به اقدام متجاوزانه رژیم اسرائیل، در نشستی درباره گسترش دامنه تحریم‌ها علیه ایران توافق کردند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره این نشست، چنین اقداماتی را پاداش به یک رژیم متجاوز و اقدام غیرقانونی علیه دولتی خواند که صرفاً در چارچوب قوانین بین‌المللی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل یک رژیم متجاوز عمل کرده است.

وی گفت که اگر چنین اقدامی را انجام دهند غیرقانونی و در تاریخ اتحادیه اروپا به عنوان اقدام شرم آور محسوب می‌شود.
وزیر امور خارجه همچنین به نسل کشی‌های رژیم اسرائیل در غزه اشاره کرد و افزود: در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینی‌ها با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسؤولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 846601 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود