Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر با همکاری و تلاش همه دستگاه‌های مسئول خبر داد و گفت: همکاری مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضائی در زمینه مبارزه با قاچاق دام زنده وجود دارد، اما در این زمینه با کسی تعارف نداریم و نام دستگاه‌های مقصر و آن‌هایی که کم‌کاری کنند را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاچاق دام زنده یکی از عمده‌ترین عواملی است که به اذعان بسیاری از مسئولان دولتی و قضائی، گرانی گوشت قرمز در بازار را طی ماه‌های اخیر رقم زد اما علی مویدی - رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز - در این باره به ایسنا گفت که همه تقصیر گرانی گوشت قرمز را به گردن قاچاق دام زنده نیندازیم چون عوامل بسیاری دست به دست هم داده‌اند تا این مشکل در بازار گوشت قرمز به وجود بیاید و قاچاق دام زنده یکی از آن‌هاست.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز هم مانند سایر اقلام و کالاها در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است، افزود: ابلاغ و اجرای همزمان دستورالعمل جدید در زمینه جابه جایی دام زنده از استانی به استان دیگر در کاهش قاچاق دام زنده که طی هفته‌های گذشته کاملاً مشهود بوده، بسیار اثرگذار است و همه دستگاه‌ها در این مدت تلاش خوبی کردند اما کافی نیست و باید هماهنگی‌های بیشتری بین متولیان امر صورت گیرد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی همچون نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی و غیره تا قبل از ابلاغ دستورالعمل جدید جابه جایی دام زنده، مقررات شفاف و روشنی در اختیارشان نبوده که بتوانند با این مسئله برخورد درست و مناسبی داشته باشند، یعنی اینکه در دستورالعمل قبلی به صراحت به این مسئله اشاره‌ای نشده است و موانع قانونی در این زمینه وجود داشت که در حال حاضر و در دستورالعمل جدید این موانع برداشته شد و هم‌اکنون دستگاه‌های متولی همچون سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های انتظامی قدرت تصمیم‌گیری بیشتری دارند.

مویدی با بیان اینکه اگر دستگاهی در زمینه مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق دام زنده کوتاهی کند، نام آن را اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: با وجود اینکه کاهش قاچاق دام چشمگیر بوده است اما برای حل این مشکل نیازمند تدابیر مشترک بین‌دستگاهی بیشتری هستیم و بایستی اتفاق بیافتد، به گونه‌ای که جابه جایی دام زنده از استان‌های مرکزی به سمت استان‌های مرزی دارای شرایط خاص باشد. ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان دستگاه بالادستی موظف به برقراری تعامل بین دستگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما تعاملی بوده و همه متولیان امر از سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمل و نقل و غیره بایستی دست به دست هم بدهند که بتوانند نقش اساسی در این زمینه ایفا کنند. اساساً فلسفه ستاد همین است و با نگاه هماهنگی و به صورت فرابخشی عمل کرده و خواهد کرد. ناجا هم یکی از این دستگاه‌ها است و هم‌اکنون بیشترین تلاش را در این زمینه انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: ملوان 0 - سپاهان 0

به گزارش ورزش سه، ملوان در شرایطی امروز در چارچوب مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر میزبان سپاهان خواهد بود که در حال حاضر با ۳۸ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارد و سپاهان نیز با ۴۲ امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داده است.

شاگردان مهدی تارتار که در این دیدار از امتیاز میزبانی برخوردار خواهند بود، این فرصت را دارد که با پیروزی در بازی امروز به رتبه چهارم جدول صعود کند و در مقابل سپاهان نیز به دنبال این خواهد بود که با کسب سه امتیاز این دیدار، دومین برد متوالی خود پس از یک دوره بحرانی را کسب کند.

هفته بیست و چهارم لیگ برتر / ورزشگاه سیروس قایقران/ تماشاگر:
گروه داوری: مرتضی منصوریان، حسن ظهیری، محسن سلطانی و فرهاد امینی/ ناظر: فریدون اصفهانی

ترکیب ملوان:
حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، میلاد باقری، آزمان اکوان، ابودر صفرزاده، مجید عیدی، پویا پورعلی، محمدرضا بردبار، محمد عمری، رضا جعفری، محمدرضا سلیمانی
سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب سپاهان:
نیما میرزازاد، میلاد زکی پور، هادی محمدی،سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، امیدنورافکن، محمدکریمی، فرشاداحمدزاده، رضاشکاری و شهریارمغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

دیگر خبرها

  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس
  • گزارش زنده: ملوان 0 - سپاهان 0
  • گزارش زنده: ذوب آهن 0 - 0 آلومینیوم
  • قاچاقچی دام زنده ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد