Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@15:50:02 GMT

کشته شدن یک صهیونیست در غرب قدس شرقی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۴۴۰

ساعت24-طی عملیاتی در غرب قدس شرقی، یک شهرک‌نشین صهیونیست کشته شد.

شبکه «اسکای نیوز» از وقوع یک عملیات با استفاده از سلاح سرد در شهرک صهیونیستی «جیلو» (gilo) واقع در غرب قدس شرقی خبر داد.

بر اساس گزارش این شبکه، طی این عملیات یک شهرک‌نشین صهیونیست کشته شده است.

اصطلاح قدس شرقی و غربی از زمانی به وجود آمد که رژیم صهیونیستی در جنگ 1948 (سال اشغالی فلسطین) بخش‌های غربی قدس را به اشغال خود در آورد و بقیه قسمت‌های قدس تحت کنترل اردن ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جنگ شش روزه میان چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی، تل‌آویو بخش‌های باقی‌مانده از قدس (قدس شرقی) را نیز اشغال کرد. سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در بیانیه استقلال فلسطین در سال 1988 اعلام کرد قدس شرقی را پایتخت دولت مستقل فلسطین می‌داند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز در قطعنامه 478 این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و تصاحب قدس شرقی را غیرقانونی دانست اما رژیم صهیونیستی تا کنون به این موضوع بی‌اعتنا بوده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم

مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله لبنان در سخنانی از دست رد این جنبش بر سینه طرف‌های بین‌المللی و در راس آن‌ها آمریکا برای گفت‌وگو درباره غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «نواف الموسوی» مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله روز سه‌شنبه گفت همه طرف‌های بزرگ از جمله آمریکا، از حزب‌الله می‌خواستند تا گفت‌وگوی مستقیم انجام دهد، اما این این جنبش خواسته‌های آن‌ها را رد کرد.

الموسوی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد: «حزب‌الله خطوط ارتباطی مستقیمی با قدرت‌های بزرگ بین‌المللی دارد که برخی از آن‌ها از ما خواستند گردان‌های عزالدین القسام را متقاعد کنیم تا توافق پیشنهادی به آن‌ها را بپذیرند و پاسخ حزب‌الله این بود که ملت فلسطین و مقاومت فلسطین تنها طرفی هستند که قادر به اتخاذ چنین تصمیماتی هستند».

او خاطرنشان کرد: «آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد نمی‌تواند شبیه هیچ جای دیگری در دنیا باشد».

این مقام حزب‌الله با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی در لبنان تحت هیچ شرایطی رها کردن برادران فلسطینی در غزه را نمی پذیرد، خاطرنشان کرد: «این حمایت تنها از طریق با تامین سلاح برای آن‌ها نیست، بلکه با رفتن به جنگ در کنار آن‌ها خواهد بود».

الموسوی درباره توانایی‌های رزمی حزب‌الله نیز گفت: «آنچه حزب الله در گذشته طی نیم سال ذخیره می‌کرد، امروز ظرف یک ماه ذخیره می‌کند و این نشان می‌دهد که در حال افتتاح مخازن جدید است و موشک‌های جدیدی در زمین، هوا و دریا دارد که دقیق‌تر و با کیفیت‌تر از نمونه‌های سابق هستند».

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شلیک بیش از ۲۰ موشک از لبنان به شهرک‌های صهیونیستی
  • اعتراف بزرگ اسرائیلی‌ها
  • حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • صهیونیست‌ها: ما شمال را از دست دادیم
  • لبنان: پرونده جنایات صهیونیست‌ها را به نهادهای بین‌المللی می‌بریم
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز درمانی در جنوب لبنان
  • حمله حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در شهرک «آویویم»+ فیلم
  • حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم
  • روز ۱۷۲ طوفان الاقصی|حماس:درباره آتش‌بس بر موضع خود پایبندیم