Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@02:18:37 GMT

ورود جدی شورای‌شهر تهران برای توسعه موتور برقی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۴۶۱

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر بر ورود جدی شورا و شهرداری به موضوع توسعه "موتورسیکلت‌های برقی" در سال ۹۸ تاکید کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سید آرش حسینی میلانی با اشاره به بازدید خود و شهردار تهران از کارخانه "صباباطری" گفت: موضوع برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها از مدت‌ها پیش مطرح بوده و پیشنهاد آن از شورای دوم تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح دلایل ناکامی شهرداری برای برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع و اعتبارات و همچنین نبود مکانیسم‌های لازم و عدم استقبال مصرف‌کنندگان، شهرداری نتوانسته این برنامه را به خوبی محقق کند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری قصد دارند تا سال آینده به‌صورت جدی به بحث برقی کردن موتورسیکلت‌ها وارد شوند، متذکر شد: به منظور پیشبرد در توسعه و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی سازوکارهایی برای برقی کردن موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده که یکی از آن تامین باطری است.

حسینی میلانی اضافه کرد: صباباطری کارخانه‌ای ا‌ست که باطری‌های لیتیومی تولید می‌کند و تمام مراحل تولید نیز در همین کارخانه انجام می‌شود. به همین دلیل این اطمینان وجود دارد که از لحاظ ایمنی استانداردهای لازم درنظر گرفته می‌شود و حادثه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه بازدید شهردار تهران از کارخانه صباباطری، او از نمایشگاه موتورسیکلت‌هایی که برقی شده بودند نیز بازدید کرد، خاطرنشان کرد: شهردار تهران تاکید داشت که بحث اقتصادی نیز در این موضوع مدنظر قرار گیرد و برقی شدن موتورسیکلت‌ها در ابتدا به‌صورت پایلوت انجام شود؛ به همین منظور کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به همراه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در نظر دارد تا برای سال آینده به‌صورت جدی مطالعات لازم در این خصوص را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی به گونه‌ای‌ است که نمی‌توان اعلام کرد سال آینده چه تعداد موتورسیکلت برقی وارد عرصه حمل‌ونقل می‌شود، یدآور شد: البته در وهله اول باید مقدمات و زیرساخت‌ها برای تردد موتورسیکلت برقی در شهر فراهم شود تا اگر راکبی خواست باطری موتور را شارژ کند، این امکان برایش فراهم باشد.

به گفته حسینی میلانی، باید مکانیسم‌های مشارکتی بین تولیدکنندگان، شهرداری و وزارت نیرو از نظر حقوقی و مالی نیز بررسی شود البته این گام‌های اولیه‌‌ای‌ است که برداشته می‌شود و ما امیدواریم ریل‌گذاری‌های لازم برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در شهر اتفاق بیفتد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران موتورسیکلت برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نسل جدید پل‌های عابر پیاده به تهران

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه نگهداشت پل‌های عابر پیاده پایتخت در روز‌های پایانی سال قبل به معاونت فنی و عمرانی شهرداری واگذار شد، اظهار کرد: متخصصان خوبی در این معاونت فعالیت می‌کنند و اصل کار در نگهداشت پل‌ها به معاونت فنی و عمرانی برمی‌گردد.

به گزارش شهر، وی همچنین تصریح کرد: تیمی در مدت اخیر تشکیل شده و ۶ مدل طرح مختلف برای پل‌ها توسط این تیم در حال بررسی است. نگاه ما این است که با نگهداری مطلوب، فضای موجود حفظ شود، به طوری که از ۶۰ دستگاه پله برقی که قرارداد آن پیش از این بسته شده برای نوسازی پله برقی برخی پل‌ها استفاده خواهد شد.

آقامیری ادامه داد: برای مابقی پل‌ها قرارداد جدیدی منعقد نخواهد شد و بر اساس فضای هریک از پل‌ها، دسترسی‌هایی به کار گرفته می‌شود که مردم به نحو احسن بتوانند از آن استفاده کنند. در برخی پل‌ها رمپ‌های هشت درصد برای استفاده شهروندان و افراد معلول نصب خواهد شد. در معابری هم که فضا مناسب نیست پله‌هایی با ارتفاع ۱۰ سانتی‌متری به کار گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی بر این است که طراحی فاخری برای پل‌ها در نظر گرفته شود و وضعیت پل‌ها از صرف اینکه تنها یک سازه فلزی بدنما برای تبلیغات باشد، تغییر کند؛ در این راستا برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

آقامیری تصریح کرد: در معابری که فضای پیاده‌رو برای ایجاد رمپ و یا پله کافی نیست، آسانسور نصب خواهد شد که هزینه آن با شهرداری خواهد بود. البته الزامات ویژه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی شده که در حال ارزیابی و بررسی است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است که جایگزینی‌ها به صورتی باشد که مردم در تردد خود با مشکل روبه‌رو نشوند، اظهار کرد: اعتباری در سازمان زیباسازی پیش‌بینی شده بود که به معاونت فنی و عمرانی منتقل می‌شود. قرار بر این بود که ۳۵ درصد از درآمد سازمان زیباسازی به نگهداشت پل‌ها اختصاص پیدا کند که این رقم برآورد و به معاونت فنی و عمرانی منتقل خواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: از خرداد ماه نسبت به نصب پله‌ها اقدام، از نمونه‌های مختلف رونمایی و اعلام خواهد شد که برای هر پل، چه نوعی از دسترسی ایجاد می‌شود. در مجموع باید گفت که پله‌های برقی موجود حفظ می‌شود و ۶۰ دستگاه پله برقی جدید در پل‌های حساس و اولویت‌دار نصب خواهد شد، اما برنامه‌ای برای نصب پله‌های برقی جدید وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • ورود نسل جدید پل‌های عابر پیاده به تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • انتقاد از عدم ورود تاکسی‌های برقی به پایتخت
  • اتوبوس‌های برقی داخلی تا پایان سال هم ساخته نخواهند شد
  • آخرین جزئیات از فرایند برقی‌سازی خودروها و موتورسیکلت‌ها