Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: واضح است که یک عامل نفوذی در ماجرای تروریستی خاش حضور داشته است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با اشاره به حضور یک عامل نفوذی در حادثه تروریستی خاش اظهارکرد: اولا که ما معتقدیم باتوجه به اظهارات محمدبن سلمان ولیعهد سعودی که قول داده بود ناامنی را به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران بکشد عربستان به عنوان طراح این عملیات قبلا هم مسئولیت این ماجرا را پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از کشورهای حوزه‎ جنوبی خلیج‎فارس هم نیز تجهیزات کامل نظامی را که در حد یک ارتش نوین است در اختیار گروه‎های تروریستی قرار دادند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که دشمنان جمهوری اسلامی ایران کنفرانس ورشو را دو روز بعد از راهپیمایی 22 بهمن برگزار کردند و درصدند بودند باتوجه به برگزاری حماسی این راهپیمایی می‎خواستند یک انتقامی از ملت گرفته باشند و راهپیمایی و حضور میلیونی مردم تحت شعاع قرار دهند.

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه به دلیل عدم حضور مهره‎های موثری چون چین، عراق، روسیه و لبنان کنفرانس ورشو شکست خورد خاطرنشان کرد: ما اطلاعاتی داریم که برای هرعملیات تروریستی که در ایران انجام می‎شود عربستان هزینه سنگینی را درنظر می‎گیرد به گونه‎ای که برای خانواده فردی که عملیات انتحاری را انجام می‌دهد پول خوبی در نظر می‎گیرد.

وی تاکید کرد: واضح است که هرگاه یک اقدام تروریستی هرچند کورو ناموفق صورت می‎گیرد برخی از کارهایی که باید انجام شود ازجمله اینکه اطلاعاتی کسب شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی معتقد است: در دنیا هم معمول است که یکسری افراد در نقش جاسوس و نفوذی فعالیت می‌کنند از این رو در ماجرای خاش نیز زمان جابه جایی نیروها، تمام شدن ماموریت آنها، ساعت حرکت و نوع ماشین نیروهای سپاه اگر بدون اطلاعات قبلی بود امکان وقوع چنین حادثه‎ای وجود نداشت.

جمالی نوبندگاتی اظهار کرد: قطعا عربستان و برخی از کشورهای منطقه برای نفوذ پول می‎دهند و از امکانات برخی از کشورهای همسایه استفاده می‎کنند از این رو باتوجه به حجم وسیعی از عملیات‎هایی که از سوی سیستم‎های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی در هر هفته و ماه شناسایی می شود بالاخره ممکن است چند اتفاق این چنینی رخ دهد و این به دلیل اقدامات گسترده‎ای است که سعودی‎ها علیه ایران برای ناامنی کشورمان انجام ‎می‎دهند.

وی تصریح کرد: ما نفوذ را قبول داریم و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد و می‎توان گفت عربستان به صورت همه‎جانبه درصدد انجام اقداماتی علیه ایران است و یکی از آنها این است که با استفاده از افراد یا عوامل دیگر چون شنود، سیستم‎های امنیتی کشورهای همسایه و استفاده از پهبادها در جهت جاسوسی از ایران وارد عمل‎ می‎شوند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مسئولیت رسیدگی به این پرونده برعهده کدام نهاد امنیتی در کشورمان است خاطرنشان کرد:قطعا برای پیگیری این ماجرا باید یک هماهنگی بین بخشی بین نهادهای امنیتی به خصوص وزارت اطلاعات و سپاه صورت گیرد و از نظر پیگیری‎های منطقه‎ای ستاد کل نیروهای مسلح، مجلس به ویژه کمیسیون امنیت ملی، وزارت کشور و وزارت خارجه پیگیر این ماجرا باشند.

خبر فوری

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید اسرائیل از سوی نماینده مجلس /آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکردیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با المیادین تاکید کرد که پاسخ ما به رژیم صهیونیستی مشروع بود و باید به تخلفات و جنایات آن پایان داده می‌شد.

آنگونه که برنا روایت کرده، وی اظهار کرد: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دقیق بود. ما از قدرت قابل توجهی استفاده نکردیم.

عمویی بیان کرد: با هرگونه تجاوز اسرائیل مقابله کرده و به آن پاسخ خواهیم داد.

وی ادامه داد: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم و برای همه سناریوها برنامه داریم. صهیونیست‌ها منطقی عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: در برخورد با سناریوهای مختلف از عقلانیت و شجاعت استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ما به هرگونه تجاوز احتمالی اسرائیل پاسخ خواهیم داد.

عمویی خاطر نشان کرد: از همه کشورها می‌خواهیم کناره‌گیری کنند و از جنایات صهیونیست‌ها به‌ویژه جنایت آنها در دمشق حمایت نکنند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895812

دیگر خبرها

  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • دیدار نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان با دبیر کل مجمع تقریب/تمجید از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد
  • نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • ابوالفضل عمویی نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • تهدید اسرائیل از سوی نماینده مجلس /آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکردیم
  • نماینده مجلس : آماده استفاده از سلاح هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس