Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه جدید سازمان بنادر برای تامین تجهیزات استراتژیک بندری با استفاده از توان داخل خبر داد و گفت: امروز با حضور رئیس جمهوری ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه بندری در استان هرمزگان به بهره برداری می رسد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد راستاد در بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی اظهار کرد: در شرایط حاضر نیاز بیشتری به هم افزایی بین ارگان های دریایی کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت دریایی کشور قابل تهدید و توقف نیست و این یک شعار نبوده است. علی رغم همه فشارها و تهدیدها و فعالیت های دشمن 240 میلیون تن حمل ونقل دریایی کشور بوده است.

 وی ادامه داد: دو ماه بعد از شروع دور جدید تحریم ها، یکی از مقامات آمریکایی بیانیه ایسراسر از دروغ منتشر کرد می خواهد برای ناوگان ایران محدودیت ایجاد کند. اما ناوگان حمل ونقل دریایی ایران به گونه ای عمل کرده که از بالاترین استاندار برخوردار است.

وی تصریح کرد: امسال شاهد حضور دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در ایران بودیم و با قاطعیت اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران یکی از موثرترین، با نفوذترین و قدرتمندترین اعضا سازمان بین المللی دریایی است. این صلابت را مدیون جامعه دریایی کشور و حضور پر رنگ بخش خصوصی و ارگان های مرتبط با فعالیت های دریایی و بندری می دانیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری این که تلاش می کنیم با هماهنگی بخش های ختلف بهره وری خدمات بندری کشور را ارتقا دهیم، گفت: امروز فرصت ارزشمندی برای استفاده از تولیدات داخلی است؛ همزمان با دهه مبارک فجر تفاهمنامه ای بین وزاری راه و دفاع برای ساخت ناوگان خدماتی مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد. 

راستاد بیان کرد: برای تامین تجهیزات استراتژیک بندری بنا داریم چرثقیل های محوطه ای و جرثقیل های دروازه ای (گنتی کرین) را با توان داخلی تولید کنیم، این اقدام در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان این که طرح های توسعه ای بندری کشور با قدرت پیش می رود به اشتغال 30 هزار نفر به صورت مستقیم در بنادر تجاری و وجود 100 هزار دریانورد  در کشور اشاره کرد و افزود: امروز تعدادی از پروژه های بندری استان هرمزگان با اعتبار 1600 میلیارد تومان با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد. این پروژه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی عمیاتی شده است. ضمن این که از 12 دستگاه گنتی کرین ترمینال 2 بندر شهید رجایی به بهره برداری می رسد.

به گزارش تسنیم، بهمن 95 مدیرعامل وقت سازمان بنادر و دریانوردی از امضای قراردادی به ارزش 104 میلیون دلار برای واردات 12 دستگاه گنتی کرین (جرثقیل دروازه‌ای)  از یک سازنده معتبر اروپایی برای بندر شهید رجایی خبر داده بود.

خرید 2800 میلیارد تومان تجهیزات بندری/ابهامی برای خرید تجهیزات خارجی نداریم

مقابله با انحرافات مالی فدای توسعه بنادر نشود

سازمان بنادر: راهکارهای مقابله با تحریم‌ها را پیدا کرده‌ایمبنادر مسافری قشم، لارک، هرمز و هنگام تعطیل شد

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بنادر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بنادر سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران