Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت را 20 درصد تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس بند الف تبصره یک بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را بررسی و تصویب کردند.
نمایندگان در این بند مقرر کردند: سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت (نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز) 20 ‌درصد تعیین ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایندگان همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کردند در سال 98 و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم 14.5 درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی(معاف از تقسیم سود سهام دولت) و سهم 14.5 ‌‌درصد شرکت دولتی تابعه وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) و همچنین سهم سه ‌‌درصد(3%) موضوع ردیف درآمدی 210109 جدول شماره(5) این قانون اقدام کند.
براساس این مصوبه ، مبالغ مذکور به‌صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود.
همچنین با تصویب نمایندگان مجلس مابه‌التفاوت سهم 20 درصد تعیین شده تا سهم قانونی سی وچهاردرصد(34%) صندوق توسعه ملی به عنوان بدهی دولت به این صندوق تلقی می شود.
نمایندگان همچنین تصویب کردند: گزارش هزینه‌کرد وجوه سهم 14.5 درصد مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران هر سه ماه یک‌بار توسط وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می‌شود.
سیام**9121**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس سهم صندوق توسعه ملي بودجه98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • حال کارگران خوب است!
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تعیین دارایی‌هایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود