Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@10:54:29 GMT

هيستري «ايران‌ستيزي» در ورشو

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۷۱۶

به گزارش «تابناک»، هارون يشايايي، در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:

نتايج جلسه‌اي را كه آمريكايي‌هاي دونالد ترامپ در ورشو سرهم‌بندي كرده بودند، از جهات گوناگون مي‌توان مورد توجه، تحقيق و بررسي قرار داد.اول اينكه از زمان انتخاب ترامپ به‌عنوان رئيس‌جمهوری آمريكا، روش، تصميم و اقدام دولت آمریکا آشكارا ناديده‌گرفتن تمام قراردادهاي بين‌المللي بوده است و آنها تلاش بسيار كرده و مي‌كنند که نهادهای آمريكاساخته را به‌جاي نهادهاي معتبر شناخته‌شده بين‌المللي در ارتباط با مسائل جهاني بین دولت‌ها و ملت‌ها جا بيندازند و خود را محور تأثير در تمام تحولات جهاني معرفي كرده و ادعاي ابرقدرت‌بودن را به اثبات برسانند!

اجتماعي كه آمريكا در ورشو به قول خودش براي رسيدگي به مسائل خاورميانه (بخوانيد دشمن دولت و ملت ايران) سازماندهي كرده بود، جلساتي دست‌وپاشكسته و بي‌حاصل بود كه با شرکت چند نفر از مسئولان ايران‌ستيز دولت ترامپ و همپالكي دست‌آموز آنها، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزیر اسرائيل و سران چند كشور عربي شيخ‌نشين‌ حاشيه خليج فارس تشکیل شد كه از فرط استيصال در آن شرکت کرده و حقوق مردم فلسطين را قرباني منافع شخصي و بقاي حكومت‌های خود كردند تا خودي نشان دهند و خود را همدست و همكار خواسته‌هاي استيلاگرانه امپرياليست‌هاي آمريكا معرفي كنند و آمريكا هم در این میان اجتماع نيم‌بند ورشو را نهادي بالاتر از سازمان ملل و شوراي امنيت در چشم جهانيان و رسانه‌هاي عموما در اختيار خود ترسيم كند كه بدون هرگونه قضاوت جانبدارانه‌اي مي‌توان گفت نقشه ترامپ و همدستان او با شكست كامل روبه‌رو شد و اجتماع ورشو با چند سخنراني تكراري ايران‌ستيزانه و هياهوی گروهی كه خود را ايراني دانسته و در خيابان‌هاي ورشو حضور يافته بودند، بي‌نتيجه به كار خود پايان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم اينكه از هياهوي بسياري كه براي ترساندن ملت و دولت ايران با تحريم و تهديد به راه انداخته بودند‌تا مردم و مسئولان جمهوري اسلامي ايران را وادار به بروز عكس‌العمل كنند، طرفي نبستند و كاملا مشخص و پیدا بود كه بسياري از شركت‌كنندگان در جلسات ورشو نمي‌توانند ترس خود را از اقتدار ملت ايران پنهان نگه دارند و چون به حمايت آمريكا از خودشان در عمل اميدي ندارند، پس از آمريكا به جز کنترل توان اقتصادي و نظامي ايران توقع ديگري نداشتند...!
دست آخر اينكه معاون رئيس‌جمهور آمريكا و وزير امور خارجه‌‌ او، چاپلوسانه براي ملت ایران دل مي‌سوزاندند، درحالي‌كه ترامپ اخيرا ایران را تهدید کرده است که گزینه نظامی را روی میز می‌گذارد و در واقع فضاي جنگ تجاوزكارانه را آرزو مي‌كند. اگر نظاميان خودبزرگ‌بين آمريكايي ندانند، جهانيان به‌خوبي مي‌دانند كه ملت ایران با تهديد به جنگ و تحريم اقتصادي و هجوم تبليغاتي تسليم خواسته‌هاي تجاوزكارانه آمريكا نخواهد شد؛ هرچند متحمل كمبودهاي اقتصادي و ناراحتي‌هاي ناشي از تحريم‌ها بشوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نشست ورشو ایران ستیزی نشست ضد ایرانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل در عین حال با تاکید بر اینکه نمی خواهیم شاهد تشدید درگیری میان تهران – تل آویو باشیم، گفت: نمی خواهیم شاهد جنگ منطقه ای گسترده تر باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «متیو (مت) میلر» روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره هشدار ایالات متحده آمریکا به اسرائیل درباره تلافی پاسخ ایران به حمله تل آویو به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اظهار کرد: درباره گفتگوهای خصوصی دیپلماتیک میان آمریکا و اسرائیل صحبت نخواهد کرد.

میلر در عین حال گفت: همانطور که در حمله شنبه شب نشان دادیم به وضوح اعلام کردیم که به دفاع از اسرائیل متعهد هستیم. البته ما برای همه روشن کرده‌ایم که «می خواهیم شاهد کاهش تنش باشیم، نمی‌خواهیم تشدید بیشتر درگیری را ببینیم. ما نمی‌خواهیم شاهد یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درعین حال مدعی شد: کاهش تنش هدف این دولت (بایدن) از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بوده است و ما برای رسیدن به آن تلاش کرده‌ایم. اما فراتر از آن، نمی‌خواهم وارد گفتگوهای خصوصی دیپلماتیک شوم.

میلر همچنین گفت: ما اطلاعات اولیه در مورد پاسخ ایران نداشتیم و تخمین‌های ما بر اساس اطلاعات بود و نه ارتباط با ایران. ما به همه طرف‌های منطقه‌ای اطلاع دادیم که خواهان وقوع یک جنگ تمام عیار نیستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عملیات دفاع از اسرائیل در مقابل حمله جمهوری اسلامی را «موثر» خواند و گفت: این حمله می‌توانست تلفات جانی زیادی به همراه داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که امروز انتقاداتی وجود دارد که تحریم‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران که اکتبر سال گذشته منقضی شد، به نوعی این حمله را ممکن کرد، پاسخ داد: این درست نیست.

میلر در عین حال مدعی شد: اگرچه تحریم‌های موشکی ایران از سوی سازمان ملل لغو شده است، اما تهران با برنامه موشکی بالستیک و پهپادی خود به بی ثبات ساختن منطقه ادامه می‌دهد.‌

او مدعی شد: ما به پاسخگو کردن ایران به خاطر این اقدامات ادامه خواهیم داد. سایر تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران ادامه دارند. ما به دنبال تمدید ادامه اجرا و در صورت لزوم افزایش این تحریم‌ها هستیم و در مجموع بیش از ۵۰۰ تحریم در رابطه با ایران در این دولت اعمال کرده‌ایم و ما همچنان به دنبال پاسخگویی آنها هستیم.

کد خبر 745005

دیگر خبرها

  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی در ورشو + فیلم
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند