Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی متهم ۲۲ ساله درهمان بازجویی‌های ابتدایی اتهام قتل محمود ۵۲ ساله را پذیرفت، اما ادعا کرد تنها برای دفاع از خودش ناچار به این کار شده است.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را خواند سپس اولیای دم از قصاص متهم چشم پوشی کردند.

همسر مقتول گفت: شوهرم اعتیاد داشت همه درآمدش را صرف خرید مواد مخدر می‌کرد و پسرم علی - متهم - هزینه زندگی من و دخترم را تأمین می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز حادثه هم همسرم پس از مصرف افراطی شیشه به جان پسرم افتاد و او را به شدت کتک زد.

پسرم فقط برای دفاع از خودش با چاقو ضربه‌ای به پای پدرش زد، برای همین هم ما اطمینان داریم که عمدی در کار نبوده و او را بخشیده‌ایم.

در ادامه متهم درباره روز حادثه به قاضی زالی گفت: آن روز پدرم مقداری زیادی شیشه مصرف کرده و کنترل رفتارش را از دست داده بود.

من را مورد ضرب و جرح قرار داد و در آخر هم قصد داشت با گذاشتن پایش بر گلویم خفه‌ام کند که برای نجات جانم با چاقوضربه‌ای به ران پای او زدم تا خودم را رها کنم، اما فکر نمی‌کردم آن ضربه باعث مرگ او شود.

قاضی زالی از متهم پرسید: اگر تو قصد کشتن پدرت را نداشتی چرا پس از زدن ضربه به او کمک نکردی؟

متهم جوان در پاسخ گفت: نمی‌دانستم ضربه‌ای که به پایش زدم باعث مرگ او می‌شود.

پس از پایان اظهارات متهم، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

منبع: ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتلی که همه از او می‌ترسند | هیچ‌کس حاضر نیست علیه این مرد شهادت بدهد

به گزارش همشهری آنلاین، نیمه شب ششم فروردین سال ۱۴۰۱ بود که افسران انتظامی مستقر در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد در تماس با قاضی ویژه قتل عمد از مرگ جوانی خبر دادند که با ضربات متعدد چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود.

در پی دریافت این خبر بلافاصله قاضی دکتر صادق صفری عازم بیمارستان شد و به تحقیق در این باره پرداخت. بررسی‌های مقام قضایی بیانگر آن بود که جوان ۳۲ ساله‌ای به نام «رضا-ص» بر اثر اصابت ۹ ضربه چاقو به بازوها و قفسه سینه به قتل رسیده است.

تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست | مرد همسرکش بخشیده شد چون...

با توجه به اهمیت موضوع، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و با هدایت مستقیم سرهنگ نجفی (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) عازم مرکز درمانی شدند و بررسی‌های گسترده‌ای را با راهنمایی‌های مقام قضایی در حالی آغاز کردند که مشخص شد مجروح مذکور به وسیله یک دستگاه پژو ۴۰۵ سیاه‌رنگ به بیمارستان انتقال یافته اما راننده پژو نیز از محل گریخته است.

به همین دلیل، گروه تحقیق کارآگاهان به سرپرستی سروان منفرد (افسرپرونده) تحقیقات میدانی را ادامه دادند چراکه قاضی ویژه قتل عمد به دنبال اعلام ۲ قتل دیگر در منطقه بولوار هاشمیه عازم منطقه دیگری از شهر شد.

بررسی های کارآگاهان که با نظارت غیرمستقیم قاضی صفری وارد مرحله جدیدی شده بود، به سرنخ‌هایی از یک دورهمی مستانه رسید و مشخص شد که جوان ۳۲ ساله (مقتول) به همراه تعدادی از دوستانش در یک شب‌نشینی شبانه بساط مشروب‌خوری راه انداخته بودند و در این میان به دلیل نامعلومی نزاعی شکل گرفته و «رضا-ص» با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

با به دست آمدن این اطلاعات بررسی‌های تخصصی برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت هولناک ادامه یافت و هویت متهم به قتل لو رفت.

در حالی که تحقیقات فنی کارآگاهان برای دستگیری متهم به قتل فراری ادامه داشت، پرونده‌های نزاع دیگری در این باره مطرح شد که واکاوی آنها نشان می‌داد «بهنام-ک» (متهم به قتل فراری) از سال ۱۴۰۰ پرونده های نزاع و درگیری‌های زیادی با سلاح سرد و گرم دارد، ولی بسیاری از شاکیان به خاطر ترس از شرارت‌ها و انتقام‌جویی‌های وی حاضر نبودند در داسرا حضور یابند.

در همین حال، بررسی‌های نامحسوس از تهدیدهای متهم فراری در فضای مجازی پرده برداشت که طرف های مقابل را هدف توهین و تهدید قرار می‌داد.

اینگونه بود که قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دستورات قاطعی را برای شناسایی مخفیگاه متهم فراری صادر کرد. متهم نیز که عرصه را بر خود تنگ می‌دید، تلاش‌هایش را برای گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول آغاز کرد و سپس روز گذشته و در هوای بارانی مشهد به شعبه ۲۰۸ بازپرسی (ویژه پرونده های جنایی) رفت و خود را تسلیم قانون کرد.

این جوان متهم به قتل ضمن اقرار صریح به قتل دوستش گفت: در حالی که بساط مشروب‌خوری پهن بود «رضا-ص» (مقتول) مشروب مصرف کرد و بعد با حالت بدمستی برای دیگران در منزل ایجاد مزاحمت می‌کرد که من هم او را با چاقو زدم.

با آنکه برخی از شهود به خاطر ترس و وحشت از متهم به قتل حاضر نمی‌شوند در شعبه بازپرسی شهادت دهند، تحقیقات بیشتر در این باره به نیروی انتظامی سپرده شد.

کد خبر 844503 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم اوباشگری قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص
  • بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال
  • نجات محکوم به قصاص از چوبه دار
  • دستگیری قاتلی که همه از او می‌ترسند | هیچ‌کس حاضر نیست علیه این مرد شهادت بدهد
  • نجات معجزه آسای کودک یخ زده در کوهستان | امیرمحمد ۲ساله ۲۴ ساعت تنها در کوه بود
  • گفت مادر می‌روم کانادا، شهادت در یمن نصیبش شد
  • مصطفی گفت مادر می‌روم کانادا، شهادت در یمن نصیبش شد