Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:18:30 GMT

سال ۹۸، سال قضاوت مردم درباره عملکرد مدیریت شهری است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۷۷۰

سال ۹۸، سال قضاوت مردم درباره عملکرد مدیریت شهری است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به دو حادثه همزمان که مظلومیت و حقانیت ملت ایران را در جهان نشان داد، گفت: نشست ورشو که تصویری تمام نما از شرایط بحرانی جهان اسلام و عمق فاجعه در برخی دولتهای عربی را نشان می دهد که کنار رژیم اسراییل و علیه جمهوری اسلامی ایران و جریان اصیل اسلامی قرار گرفته اند و در همان روز، حادثه تروریستی در سیستان وبلوچستان که مردم ایران را داغدار کرد و البته میوه چنین اقدامات خارج از چارچوب حقوق و روابط بین المللی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: البته شباهت دیگر این دوحادثه آن بود که هیچ کدام به اهداف خود نرسیده و نخواهند رسید، اگرچه در ورشو آمریکا توانست برخی دولتهای عربی را در کنار رژیم صهیونیستی و منافقین گرد بیاورد، اما نتوانستند حتی اشاره کوچکی به نام بزرگ ایران کنند و در عملیات تروریستی نیز اگرچه خون پاک مرزبانان مظلوم و غیور ایران بر زمین ریخته شد، اما شرمساری این حادثه به جای ایران برای عاملان وآمران آن ماند و ملت ایران به دلیل وجود چنین فرزندانی سرافرازتر شد و تروریسم میدانی و دولتی هر دو عواقب اقداماتشان را به زودی مشاهده خواهند کرد.

به گفته هاشمی، طبیعی است در شرایط پیش رو، اقدامات آشکار و پنهان علیه جامعه ما افزایش می یابد و لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی، نظامی و سایر مسئولان وجود دارد، باید بدانیم تفرقه و اختلاف، امروز مخرب تر از هر ماده منفجره و موثرتر از هر نشست دشمنان این کشور عمل می کند و جریانات سیاسی و صاحبان تریبون های عمومی، از اقداماتی که در تضعیف قوای سه گانه، دیپلماسی و نیروهای دفاعی کشور است، بپرهیزند.

وی در ادامه با تسلیت فوت همسر دکتر شریعتی گفت: رحلت خانم پوران شریعت رضوی، خواهر نخستین شهید جنبش دانشجویی ایران و همسر مرحوم دکتر شریعتی را نیز به فرزندان ایشان تسلیت می گوییم، همچنین درگذشت خواهر نایب رییس محترم شورا، جناب آقای امینی، و خواهر آیت الله هاشمی رفسنجانی که از افتخار مادر شهید بودن نیز برخوردار بودند و تا پایان عمر در کمال ساده زیستی در روستا زندگی و با کار شرافتمندانه نمونه ای مثال زدنی از تدین، پارسایی، عزت نفس و انقلابی گری بودند را گرامی می داریم.

وی از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از دیدارهای شهردار تهران با مراجع معظم تقلید قدردانی کرد و گفت: امیداورم به زودی مجموعه دیدگاههای مراجع جهت استفاده در اختیار شورا و مدیران شهری قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۸در شورا گفت: در هفته های آتی، شورا درگیر بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ است که با توجه به تغییرات در مدیریت شهری و با تلاش همکاران شورا، بررسی این لایحه در کمیسیونهای تخصصی و تلفیق هرچه سریعتر به اتمام برسد و در مهلت مقرر در صحن شورا تصویب شده و قبل از پایان سال به تایید مراجع ذیربط برسد.

هاشمی با بیان این که سیاستهای شورا در بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸، پرهیز از هزینه های غیرضروری و تشریفاتی، است گفت: افزایش بهره وری در هزینه های خدمت رسانی و توجه به اولویتهای توسعه شهر در بخش حمل ونقل عمومی، ترمیم آسیبهای اجتماعی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و نوسازی بافتهای فرسوده از دیگر اولویت های ما است.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد:با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم و مشکلات نقدینگی شهرداری تهران، به صورت جدی از همه مجموعه مدیریت شهری می خواهیم هزینه های غیرضروری تشریفاتی و لوکس گرایی را در اعتبارات حذف کرده و بودجه را در اولویتها هزینه کنند.

هاشمی اضافه کرد:در شرایط انقباضی مالی، تنها راهکار جلوگیری از روزمرگی و رکود در توسعه شهر، افزایش بهره وری از طریق بهبود اثربخشی در اولویت بندی مناسب پروژه ها ومصارف و همچنین ارتقاء کارایی از طریق حذف رانتها، سوء مدیریتها و موازی کاری هاست.

وی تاکید کرد:مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است و می‌توان گفت که سال ۱۳۹۸، سال قضاوت مردم در مورد عملکرد مدیریت شهری و لیست امید خواهد بود و این قضاوت نتیجه خود را در آرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نشان خواهد داد.

کد خبر 4544283 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران محسن هاشمی مدیریت شهری ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد

شهردار مشهد گفت:یکی از سیاست‌های مدیریت شهری، واگذاری برنامه‌های مناسبتی به مردم و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف شامگاه _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای شهری اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری، واگذاری برنامه‌های مناسبتی به مردم و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد است.

وی افزود: ارزشمندی کارها در مشهد به این است که این خدمات به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) ارائه می‌شود؛ یکی از مسائل برند شده در مشهد موضوع استقبال از بهار و جشنواره‌هایی است که در ایام نوروز شکل می‌گیرد.

شهردار مشهد ادامه داد: جانمایی خاص المان‌های نوروزی توقعات را از مدیریت شهری در مشهد بالابرده است، اظهار نظر واقعی زائران و مجاوران بر این است که مشهد در ایام بهار نشاط و سرزندگی خاصی را برای آنان به وجود می‌آورد.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: مدیران ارشد ملی و استانی بارها در سال جاری از اقدامات ویژه که در حوزه استقبال از بهار شکل گرفته بود؛ قدردانی کرده‌اند.

وی در پایان گفت: جانمایی ۱۱۰۰ المان گل، ۱۴ جشنواره ویژه در گستره شهر، جانمایی ۷۰۰ المان هنری در ۳۵۰ نقطه و جشنواره هنرهای نوری که جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرده، از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری در استقبال از بهار بود.

کد خبر 747998

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها