Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج آنلاین، سفر دوره‌ای محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به آسیا با شکست روبه‌رو شده است، از آنجاکه سفر وی به مالزی و اندونزی لغو شده و سفرش به پاکستان نیز یک روز به تاخیر افتاده است.

این در حالی است که اعتراضات علیه وی به سبب متهم شدن به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در شهر استانبول ترکیه در اوائل اکتبر سال گذشته، ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز مالزی و اندونزی اعلام کردند سفر بن سلمان به این دو کشور به درخواست عربستان تا زمان نامعلومی به تاخیر افتاده است. دو دولت در این زمینه اظهارنظری نکردند.

 پاکستان نیز اعلام کرد سفر ولیعهد سعودی که قرار بود روز شنبه انجام شود بدون بیان علل آن، به تاخیر افتاد. برخی شواهد نشان می‌دهد به تاخیر افتادن این سفر مربوط به طرح‌های مقامات پاکستان برای مقابله با مخالفت مردمی با سفر بن سلمان است.

بیشتر بخوانید: ریخت و پاش‌ بن سلمان برای سفر دو روزه به پاکستان!

براساس سندی که وزارت کشور پاکستان روز جمعه منتشر کرد پلیس پاکستان طرحی را تقدیم کرد که بیش از نوزده هزار حساب شخصی در فیسبوک و بیست هزار حساب شخصی در توئیتر بسته شود تا خدشه‌ای به این سفر وارد نشود. در این میان پیش‌بینی شده است تظاهراتی در مخالفت با سفر دوره‌ای بن سلمان به آسیا برگزار شود. این در حالی است که جامعه بین‌المللی از بن سلمان به سبب دخالتش در جنایت قتل خاشقجی خشمگین است.

بن سلمان به سبب دست داشتن تیم نزدیک به وی در جنایت ترور خاشقجی با انتقادات شدید بین‌المللی روبه‌رو است. همچنین ولیعهد سعودی و کشورش با موجی از انتقادات به سبب نقش عربستان در جنگ یمن مواجه هستند. این جنگ صد‌ها هزار کشته و مجروح بر جای گذاشته است و میلیون‌ها نفر نیز آواره شده‌اند.

یادآور می‌شود این نخستین بار نیست که اعتراضاتی علیه سفر بن سلمان برگزار می‌شود. پیش از این نیز در پی اعتراضات در مراکش، این کشور نیز سفر بن سلمان را لغو کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا عربستان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد

به گزارش همشهری آنلاین، ضبط بخش‌های مربوط به ایران باستان سریال «سلمان فارسی» به تازگی آغاز شده و حدود یک سال و نیم ضبط آن به طول می‌انجامد.

در این بخش دوره کودکی شخصیت سلمان فارسی جلوی دوربین خواهد رفت که از بازیگران شناخته شده محسوب نمی‌شود. عنوان شده است فصل ایران باستان یکی از پربازیگرترین فصل‌های این مجموعه تاریخی است و بیش از ۶۰ بازیگر در این فصل به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلمبرداری بخش ایران باستان تا بهار و تابستان با محوریت شهرک غزالی و مجموعه ماربین ادامه دارد و در مقاطعی قرار است بخش‌هایی از کار در سمنان ادامه یابد. پیش‌تر در اسفندماه ۱۴۰۲ فرو ریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» در شمال شاهرود جان دو هنرور را گرفت.

جزییات حادثه تلخ سر صحنه سریال سلمان فارسی | ازدحام و سقوط از پل یک متری!

کد خبر 845093 منبع: ایسنا برچسب‌ها بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه