Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر خارجه انگلیس، بلافاصله پس از بازگشت از کنفرانس ورشو در لهستان، درباره آنچه در این کنفرانس گذشت، توضیحاتی داد.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس به همراه وزیر خارجه ایتالیا، تنها وزرای خارجه اروپا بودند که در کنفرانس ورشو حاضر شدند.

هانت پس از بازگشت از ورشو با روزنامه الشرق الاوسط مصاحبه کرد و ضمن آنکه اتهامات همیشگی به ایران را تکرار کرد، منطقه را در آستانه ائتلاف‌های جدید تصویر کرد و گفت، همه طرف‌ها در موضوع یمن خواستار حل‌وفصل نهایی هستند اما نحوه رسیدن به آن مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره سوریه نیز گفت که بشار اسد در قدرت مانده و در بلندمدت هم هست.

مشروح بخشی از مصاحبه؛

کنفرانس ورشو

الشرق الاوسط: از کنفرانس ورشو بازگشتید... چطور بود؟ آیا عملا به مهار ایران منجر می‌شود؟

هانت: امور بیشتری درباره ایران را بررسی کردیم. نخست‌وزیر اسرائیل، وزرای [خارجه] عرب و دنیا در آن حاضر بودند. از این حیث معنادار بود که سابقه نداشت. آنچه امروز شاهدش هستیم، بازتشکیل ائتلاف‌هایی در خاورمیانه است. خیلی اتفاقات در این حوزه می‌افتد. با حضور مایک پامپئو، عادل الجبیر، عبدالله بن زاید وزیرای خارجه آمریکا، عربستان سعودی و امارات، نشست سازنده‌ای درباره یمن داشتیم. خیلی وقت گذاشتیم برای صحبت درباره تحقق صلح در یمن. دیدار خیلی مهمی بود. آنچه باید توجه شود، این است که به سال جاری نگاه کنیم که خیلی از امور در خصوص اسرائیل و فلسطین تغییر می‌کند. کانال‌هایی ارتباطی هست که قبلا نبود.

الشرق الاوسط: با وزیر پامپئو ریاست نشست درباره یمن را برعهده داشتید. چطور در یمن صلح فراگیر محقق می‌شود؟

هانت: [با] تشکیل دولت وحدت ملی؛ حوثی‌ها در فراهم کردن امنیت برای همه اقشار در یمن نقش دارند و اینکه ایران یمن را پایگاهی برای بی‌ثباتی کشورهای همسایه یمن نکند و همچنین با پایان دادن به بحران انسانی که اکنون بدترین بحران انسانی در دنیاست. مشکل در حل نهایی [بحران] نیست، چون همه طرف‌ها بر آن توافق دارند. مشکل این است که چگوه به این [راه‌حل نهایی] برسیم و چطور اعتمادسازی کنیم، بخصوص درباره اهمیت بالای اجرای توافق استکهلم و عقب‌نشینی از شهر الحدیده و بندر دریای سرخ و رسیدن به آسیاهای غلات (که شامل سیلوهای سازمان ملل) و جاده [الحدیده به] صنعاء و رساندن کمک‌های بشردوستانه از طریق [سازمان] برنامه جهانی غذا جهت پایان دادن به قطحی که ربع میلیون انسان را متأثر کرده است.

الشرق الاوسط: دولت [هادی] حوثی‌ها را سرزنش می‌کند و شما می‌گویید که به توافق پایبند بودند؟

هانت: نمی‌خواهم کسی را سرزنش کنم. حقیقت این است که طرفین به آتش‌بس احترام گذاشتند. دو ماه پیش کمتر کسی فکر می‌کرد که این [توقف درگیری] ممکن باشد. پس، پیشرفتی حاصل کردیم. اما مسئله اصلی، باز شدن بندر الحدیده برا رساندن کمک‌ها به شمال کشور است. این هنوز اتفاق نیفتاده. [فعلا] به اینجا رسیده‌ایم؛ جایی که فرصت آخر است که مطمئن شویم، توافق استکهلم اساس موفقیت در آینده است. دو طرف باید بدانند که وضعیت کنونی تا همیشه ادامه پیدا نمی‌کند. ما آتش‌بسی داریم که اساس است؛ برای اینکه الحدیده خالی و بندر باز شود. این باید رخ دهد. 

الشرق الاوسط: در میان چهار کشور شما تنها کشوری هستید که کانال ارتباطی با تهران دارید. آیا این را به ایران منتقل کردید؟

هانت: با محمد جواد ظریف مفصّل درباره یمن صحبت کرده‌ام. ما وضعیت انسانی آنجا را بحث کردیم. آنچه به من گفت این بود که ایران برای تحقق حل [بحران] در یمن نقش ایفا کرده.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نوروزی امیرعبداللهیان: ایران متعلق به همه ایرانیان است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان در آستانه سال جدید شمسی در پیامی خطاب به ایرانیان خارج از کشور فرارسیدن نوروز را تبرک گفت.

در این پیام آمده است: تلاش ما در دولت آقای رئیسی، اعتلای فزاینده عزت و اقتدار ایران عزیز و سرفرازی روزافزون همه ایرانیان است.

وزیر خارجه در این پیام عنوان کرده است: از ابتدای دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران، عزم ما بر آن است که حداکثر تسهیلات را برای تردد ایرانیان عزیز به وطن و سرزمین مادری فراهم کنیم. بی تردید موضوع ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان افزوده است: علیرغم میل و تلاش بدخواهان، امروز ایران عزیز در مسیر پیشرفت همه‌جانبه و توسعه پایدار با شتاب حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرده است: ایران متعلق به همه ایرانیان است و پیشرفت روزافزون و آینده درخشان آن با همت بلند و انسجام ملی همه ایرانیان رقم خواهد خورد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان در پیام نوروزی: ایران متعلق به همه ایرانیان است
  • پیام نوروزی امیرعبداللهیان: ایران متعلق به همه ایرانیان است
  • ایران متعلق به همه ایرانیان است
  • مسقط: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • وان کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • «وان کتینگ» اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • اوضاع غزه محور گفت‌وگوی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه