Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@08:00:23 GMT

مخالفت فرانسه با عفو جلیقه‌ زردها

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۹۳۲

تظاهرات سراسری در فرانسه علیرغم هشدارها و تهدیدات مقامات دولتی برای مقابله با معترضان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیقه زردهای فرانسه چهاردهمین شنبه اعتراضی خود را علیرغم سرکوب پلیس روز گذشته (شنبه) برگزار کردند.

به گزارش رویترز، پلیس فرانسه روز گذشته در شهرهای «لیون»، «پاریس» و «بوردو» برای مقابله با معترضان از گاز اشک آور استقاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  به گزارش مقامات محلی در شهر «روئن» ۴ نفر به دلیل تلاش یک راننده برای باز کردن مسیر خود در میان جمعیت مجروح شدند.   چهاردهمین تظاهرات اعتراضی در فرانسه روز گذشته مانند شنبه‌های اعتراضی دیگر از «دروازه تریومف» به صورت مسالمت آمیز آغاز شد. اما در نهایت در بعدازظهر به درگیری پلیس با معترضان در خیابان‌های پاریس تبدیل شد.   در بوردو و لیون نیز پلیس برای مقابله با تظاهرکنندگان از اشک آور استفاده کرد.   خبرگزاری تله سور از دستگیری ۸۴۰۰ جلیقه زرد در جریان اعتراضات جلیقه زردها خبر داد.   «کریستوف کاستنر» وزیر کشور فرانسه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) خبر دستگیری ۸۴۰۰ معترض از آغاز این اعتراضات در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۶ آبان ۱۳۹۷) را تایید کرد.   تاکنون جلسه دادگاه حدود ۱۸۰۰ نفر از بازداشت شدگان برگزار شده و ۱۵۰۰ معترض دیگر هنوز منتظر محاکمه هستند. ضمن اینکه ۳۱۶ جلیقه زرد با احکام بازداشت مواجه شده اند.   وزیر کشور فرانسه با اشاره به اینکه اعتراضات بدون مجازات نخواهند ماند، تظاهرکنندگان را "گروه‌های کوچکی که از کینه و نفرت به هیجان آمده اند" توصیف کرده و با عفو آنان به پیشنهاد اپوزیسیون مخالفت کرد.   کاستنر تاکید کرد: "دولت فرانسه مخالف هرگونه عفو قانونی جلیقه‌های زرد است. "   جلیقه زردها برای روز یکشنبه تظاهرات دیگری را برنامه ریزی کرده اند. طبق برنامه این تظاهرات از کاخ الیزه آغاز و پای برج ایفل تمام خواهد شد.   انتظار می‌رود جمعیتی معادل ۱۱۸۲۰۰ نفر که در ۹ فوریه (۲۰ بهمن) در خیابان‌های پاریس حاضر بودند، فردا نیز به خیابان بیایند.   تله سور نوشت پلیس فرانسه بی توجه به شمار معترضان هشدار داده که با تدابیر تشدید شده امنیتی مواجه خواهند شد.   منبع: میزان

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع موثق گزارش دادند که پلیس فرانسه و نیروهای امنیتی این کشور با ورود به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس، فرد مهاجم را بازداشت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، تلاش برای بازداشت افرادی که احتمالاً مرتبط به این فرد مهاجم بوده‌اند.

ساعتی پیش یک خبرگزاری غربی از حادثه امنیتی در ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت فرانسه خبر داد.

رویترز در این باره گزارش داده بود که پلیس فرانسه روز جمعه مقابل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است.

پلیس اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

کد خبر 6082686 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تهدید به انفجار کنسولگری ایران در فرانسه / انتحاری قلابی بازداشت شد
  • ادعای رویترز: پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • (ویدئو) عامل تهدید سفارت ایران در پاریس بازداشت شد
  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس +فیلم
  • حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه
  • حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم
  • (ویدیو) تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس!
  • تهدید مسلحانه علیه کنسولگری ایران در پاریس | محاصره ساختمان دیپلماتیک توسط پلیس + فیلم