Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@10:20:47 GMT

خط و نشان وزارت راه برای پروازهای چارتری

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۹۷۰

 در حالی که محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی- چندی پیش در خصوص ممنوعیت فروش بلیت هواپیما به صورت چارتری به صراحت اعلام کرد که فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف تلقی می‌شود و سازمان هواپیمایی کشوری موظف است تا با متخلفان برخورد کند اما در همان زمان این سازمان اعلام کرد که نمی‌توان شبکه چارتری را به صورت کامل قطع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی عابدزاده-رییس سازمان هواپیمایی کشوری- اعلام کرد که نمی‌توان شبکه چارتری را به صورت کامل قطع کرد، چراکه در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند اما مسیرهای کیش و قشم را از پروازهای چارتری جدا خواهند شد. موضوعی که در تشریح آن تاکید شد بلیت‌های ارائه شده باید مشمول شرایط ابطال و تغییر باشد و بلیت‌های غیر قابل استرداد و یا غیر قابل کنسل به جز در نقاط تعریف شده نظیر کیش، قشم و مناطق نفتی که آن هم باید در قالب بسته سفر ارائه شود و بلیت هواپیما یکی از موارد آن است تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

اتمام حجت وزیر راه

حال وزیر راه و شهرسازی در آخرین اظهارات خود اعلام کرده است که به شش ایرلاین برای قطع فروش بلیت چارتری تذکر داده شده و اگر تخلف ادامه پیدا کند مجوز پرواز در آن مسیر لغو خواهد شد.

وی تاکید کرده است که نباید شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین نقدینگی خود دست به چارتر پروازها بزنند و برای منابع مورد نیاز بلیت‌های خود را به شرکت‌ها و آژانس‌های مسافری عرضه کنند که این مسئله موجب شود آنها نیز با قیمت دلخواه خود اقدام به تعیین قیمت بلیت هواپیما کنند، چراکه فروش بلیت چارتری ضوابطی دارد که باید در چارچوب آن ضوابط بلیت به فروش برسد و اگر ضوابط رعایت نشود اجازه فروش بلیت چارتر صادر خواهد شد.

نحوه برخورد با متخلفان

به دو طریق با تخلفات صورت گرفته در این زمینه برخورد خواهد شد، ابتدا اینکه نظارت لازم توسط بازرسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری انجام و در صورت برخورد مطابق مقررات عمل خواهد شد و علاوه بر این مردم می‌توانند گزارش‌های خود را پس از پیگیری و عدم نتیجه گیری از شرکت‌های هواپیمایی به سایت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند. همچنین با شرکت‌های هواپیمایی که در نحوه توزیع بلیت هواپیما نظارت کامل را انجام ندهند و نیز بر رفتار واسطه‌هایی که هویت شرکت‌ها را زیر سوال ببرند، نظارت نکنند مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

ماجرای ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری

در حالی که وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت فروش بلیت هواپیما به صورت چارتری خبر داده بود، اما رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که نمی‌توان شبکه چارتری را به صورت کامل قطع کرد. اسلامی در این خصوص به صراحت اعلام کرد که فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف تلقی می‌شود و سازمان هواپیمایی کشوری موظف است تا با متخلفان برخورد کند. مسأله‌ای که بلافاصله با واکنش سازمان هواپیمایی کشوری روبرو و اعلام شد که بخشنامه الزام شرکت‌های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به صورت سیستمی از اول بهمن ماه ابلاغ شده است و شرکت‌های هواپیمایی، مجاز به فروش بلیت چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند و ارائه بلیت هواپیما باید مشمول ابطال و تغییر باشد.

هرچند در آخرین اظهارات، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که نمی‌توانیم شبکه چارتری را به صورت کامل قطع کنیم، چراکه در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند اما مسیرهای کیش و قشم را از پروازهای چارتری جدا خواهند شد. در نهایت اما وزیر راه و شهرسازی در آخرین اظهاراتش اعلام کرده است که نگفته‌ایم تمام پروازهای چارتری قطع شود بلکه تمام پروازهای چارتری باید در قالب بسته سفر به مردم عرضه شوند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری قشم وزیر راه و شهرسازی نقدینگی قیمت بلیت هواپیما راه و شهرسازی وزارت راه بلیت چارتری پروازهای چارتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی برندگان قرعه کشی بلیت بازی پرسپولیس و سپاهان ویژه دارندگان "پرسپولیس کارت"

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، با همکاری مشترک میان باشگاه پرسپولیس و بانک شهر، به صورت مرتب میان دارندگان کارت هواداری، برای بهره‌مندی از بلیت مسابقات، کیت هواداری و دیگر هدایا، قرعه‌کشی انجام خواهد شد.

بدین منظور قرعه کشی بلیت بازی پرسپولیس و سپاهان صورت پذیرفت و به این مناسبت که هواداران، یار دوازدهم خوانده می‌شوند، ۱۲ نفر به عنوان برنده انتخاب شدند. همچنین هدایای نقدی از سوی بانک شهر و غیر نقدی از سوی باشگاه پرسپولیس برای این عزیزان ارسال می شود.
بر این اساس، به اطلاع هواداران می‌رساند؛ آقایان: ایرج کرمی دهقی، سید موسی اظهری، ابوالفضل شاهی رشیدآباد، محمد علیزاده فراش، مرتضی عاطفی کلاشمی،محمد متین رحمتی چشمه، محسن فخاری، همایون مرادی، محمدرضا زندی و خانم ها: بتول رجبی جلوانی، مهدیه هوشیارفر و الهام ونک برنده هدایای قرعه کشی مسابقه پرسپولیس و سپاهان شدند.
شایان ذکر است؛ قرعه‌کشی بین دارندگان پرسپولیس کارت بانک شهر در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. همچنین دارندگان این کارت می توانند از تخفیف 30 درصدی برای خرید بلیت بازی‌های خانگی پرسپولیس بهره‌مند شوند.
هواداران علاقمند می‌توانند کارت هواداری پرسپولیس را از بانک شهر به عنوان مجری انحصاری طرح به صورت حضوری و غیر حضوری، دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی بلیت بازی پرسپولیس و سپاهان ویژه دارندگان "پرسپولیس کارت"
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند