Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@14:47:33 GMT

رشد اقتصادی آلمان صفر و ایتالیا منفی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۰۳۴

رشد اقتصادی آلمان صفر و ایتالیا منفی شد

پول‌نیوز - مرکز آمار آلمان اعلام کرد: رشد اقتصاد ۳.۱ تریلیون پوندی آلمان در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ به صفر رسیده است. اوضاع در ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو از این هم بدتر بوده و این کشور با ثبت رشد منفی ۰.۲ درصدی وارد رکود شده است.

مؤسسه رتبه بندی"مودی" در گزارش جدید خود از اقتصاد ایتالیا پیش‌بینی کرد که نرخ رشد اقتصاد ایتالیا در سال جاری به جای ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد تنها ۰.۵ درصد باشد. اقتصاد انگلیس نیز با ثبت رشد ۰.۲ درصدی در سه ماهه پایانی سال گذشته، ضعیف‌ترین سطح رشد خود از سال ۲۰۱۲ تاکنون را تجربه کرد. با این حال رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۱۸ با ثبت رقم ۱.۳ درصد بالاتر از آلمان، فرانسه و ایتالیا بوده است.


نگرانی از وضعیت اقتصاد آلمان در روزهای اخیر باعث افت شدید ارزش یورو شده است. رشد اقتصادی این کشور که ضعیف‌ترین سطح ۵ سال اخیر محسوب می‌شود در سال جاری نیز پایین و احتمالاً در سطح یک درصد خواهد بود.

از طرف دیگر اما رشد اقتصادی کشورهای کوچک‌تر اروپایی به سطوح بالایی رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، لیتوانی با رشد ۱.۶ درصد بالاترین رشد اقتصادی را داشته است و پس از این کشور، قبرس، لتونی و مجارستان هر ۳ با ثبت رشد ۱.۱ درصدی در رده بعدی قرار گرفته‌اند.

پایین‌ترین سطح رشد اقتصادی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ نیز مربوط به ایتالیا با منفی ۰.۲ درصد است و پس از این کشور، آلمان با رشد صفر و انگلیس با رشد ۰.۲ درصدی، کمترین سطح رشد را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته‌اند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رشد اقتصادی آلمان پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل می‌خواهد برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند

سعید لیلاز، اقتصاددان اصلاح طلب و چهره شناخته شده این جریان سیاسی پیرامون عملیات وعده صادق اذعان کرده است: به من ثابت شد که اسرادیل به تنهایی، هرگز حریف ایران نیست.

او افزود: بدون شک، نتانیاهو (نه اسرائیل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است.

 اقتصاددان اصلاح طلب گفت: شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم رژیم اسرائیل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد.

او ادامه داد: ما نباید برد ژئوپلیتیک‌مان را به خواسته رژیم اسرائیل تغییر دهیم. خواسته اسرائیل ایجاد یک درگیری بزرگ با ایران است تا امریکا به میدان بیاید. به من ثابت شد که اسراییل به تنهایی، هرگز حریف ایران نیست.

لیلاز تصریح کرد: اسرائیل هیچ چیز نیست و ۱۰ دقیقه بدون آمریکا دوام نمی‌آورد. من این را نمی‌دانستم. منِ سعید لیلاز این واقعیت را به این شدت نمی‌دانستم. آیا می‌دانستید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی رژیم اسرائیل، ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است. رشد اقتصادی اسرائیل منفی ۲۱ درصد بوده است! این عدد در اقتصاد ایران در بدترین سال‌های تحریم، بیشتر از منفی ۳ درصد نبوده است.

او افزود: اقدام ایران، ۳ ویژگی و دستاورد مهم داشت؛ ۱) بازدارندگی ایجاد کرد. ۲) اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری را تلافی کرد. ۳) باعث قدرت‌نمایی ایران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • تبعات منفی پنج‌شنبه‌های تعطیل برای بخش تجارت 
  • اسرائیل می‌خواهد برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • نامه عشقی به پورابراهیمی/تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است