Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@02:10:08 GMT

انتخابات در نیجریه یک هفته به تاخیر افتاد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۳۱۳

انتخابات در نیجریه یک هفته به تاخیر افتاد

انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ملی نیجریه با یک هفته تاخیر ،شنبه هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»،انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ملی نیجریه با یک هفته تاخیر ،هفته آینده (شنبه 23 فوریه) برگزار می شود.

«محمود یعقوب»،رئیس کمیسیون اکترال ملی مستقل نیجریه در کنفرانس خبری که امروز (شنبه 27 بهمن) برگزار شد،گفت :«پس از بررسی دقیق در اجرای طرح تدارکات و عملیات و تصمیم گیری برای برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و معتبر، کمیسیون به این نتیجه رسید که انجام انتخابات بر اساس برنامه ریزی قبلی امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «این یک تصمیم دشوار برای کمیسیون بود، اما برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات و تحکیم دموکراسی ما ضروری به نظر می رسید.»

در انتخابات آتی، «حزب دموکراتیک خلق» نیجریه و حزب حاکم نیجریه موسوم به «حزب کنگره ترقی خواه برای همه» به رهبری «محمد بوهاری»،رئیس جمهوری این کشور با هم رقابت می کنند.

رئیس «حزب دموکراتیک خلق» ،حزب حاکم را متهم به عدم اطاعت از دستورات دادگاه فدرال کرده است.

رئیس این حزب ،بزرگ ترین نقض حقوق بشر از سوی دولت «حزب کنگره ترقی خواه برای همه» را رفتار این دولت با شیخ زکزاکی،رهبر شیعیان می داند که در دو سال گذشته در زندان به سر برده است.

حزب دموکراتیک خلق نیجریه از «محمد بوهاری»،رییس جمهوری این کشور خواسته است تا حمله به اعضای جنبش اسلامی نیجریه و شیعیان در این کشور را متوقف کند.

رئیس «حزب دموکراتیک خلق» نیجریه از مردم این کشور خواست تا به در انتخابات آتی به این حزب که به دنبال وحدت ملی است و به حکومت قانون اتحرام می گذارد،رای بدهند.

با وجود مشکلاتی که حزب حاکم برای شیعیان به وجود آورده است،بخشی از رای های خود را به طور قطع در انتخابات آتی از دست می دهد.

تحلیلگران می گویند که ناامنی و مشکلات اقتصادی ناشی از آن زندگی را برای مردم نیجریه دشوار کرده و به همین دلیل احتمال شکست بوهاری که موفق نشده به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند در انتخابات 2019 وجود دارد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن 22 بهمن انقلاب اسلامی حادثه تروریستی زاهدان نماز جمعه وزیر ارشاد حادثه تروریستی شهدا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حزب دموکراتیک خلق انتخابات نیجریه شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم

دشتی رئیس سازمان تعاونی روستایی استان یزد در جمع فعالین بخش کشاورزی شهرستان خاتم گفت: با توجه به اینکه شهرستان خاتم قطب کشاورزی است می‌طلبد انتخابات پرشوری در این شهرستان برگزار شود.

دشتی افزود: خوشبختانه با استقبال خوب فعالین بخش کشاورزی این شهرستان انتخابات دو اتحادیه صنف باغداری و دامداران برگزار شد.

او بیان کرد: هدف از برگزاری انتخابات و تشکیل اتحادیه‌ها و اتاق اصناف کشاورزی این است که بتوانیم خواسته‌های برحق کشاورزان منطقه مجدانه پیگیری شود. 

دشتی رئیس سازمان شرکت تعاونی استان در پایان با هیئت مدیره‌های تشکل‌ها تعاونی تولید فجر، تعاونی تولید نهرمسیح و شرکت تعاونی روستایی هرات دیدار و راهکار‌های توسعه فعالیت هایشان در شهرستان بررسی شد و تاکید کرد هیئت مدیره‌ها برای ارائه خدمت بیشتری به مردم فعالیت‌های خود را تشدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • درخواست چندین کشور از یوفا: مهلت اعلام لیست نهایی برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ را به تاخیر بیاندازید
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • رفع پلمب اتاق بازرگانی آبادان
  • تقوی: داورزنی نمی‌خواست رئیس شوم/ به کسی باج نمی‌دهم
  • جبهه دموکراتیک: «وعده صادق» حمایت عملی ایران از فلسطین است