Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: پیش از انقلاب در شرایطی بودیم که یک ژنرال آمریکایی به ایران می‌آمد و به نظامیان بلند پایه ایران، امر و نهی می‌کرد اما در این انقلاب ارزش‌ها و پایداری مردم حفظ شده است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، چهارمین همایش ملی مردم سالاری دینی، صبح امروز (یکشنبه، 28 بهمن‌ماه) در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این همایش حسن صدوق، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، طی سخنانی گفت: به عنوان تجربه شخصی خوب است یادآور شوم که امروز وقتی شاهد هستم در قلب یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور همایشی تحت عنوان مردم سالاری دینی برگزار می شود به خود می‌بالم.

وی با اشاره به شرایط دانشجویان مسلمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب ما در خوابگاه امیر‌آباد حتی برای وضو گرفتن نیز باید تقیه می‌کردیم چرا که حضور دانشجویان چپ‌گرا و لائیک و همچنین عناصر ساواک در دانشگاه شرایط سختی را برای دانشجویان مسلمان ایجاد کرده بود.

رئیس‌ جهاد دانشگاهی: در سخت‌ترین شرایط تحریمی توان انجام کار داریمرئیس جدید دانشگاه کردستان منصوب شد11 هزار دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل می‌کنند




صدوق افزود: در سال 57 با رهبری یک مرجع دینی، انقلابی بزرگ در این سرزمین به وقوع پیوست و امروز در سطح منطقه و داخل کشور شاهد میوه‌های این انقلاب با شکوه هستیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: فضای جهان پس از جنگ جهانی دوم متاثر از لیبرالیسم غربی و حکومت‌های برخواسته از آن از یک سو و حکومت‌هایی تحت تفکرات مارکس و با هدایت لنین و استالین از سوی دیگر بود. این دو دیدگاه اومانیستی و در ضدیت با توحید و خداپرستی در دنیا حکمفرما شد.

وی افزود: در آن روزها کشورهای دیگری که در دنیا بودند باید خود را در یکی از این دو قالب تعریف می‌کردند و ایران نیز از این قاعده مستثنا نبود. حزب توده تجلی قالب چپ‌گرا و گروهی دیگر در قالب کاپیتالیستی به رهبری آمریکا بودند. در چنین شرایطی بود که با مجاهدت‌های مردم و رهبری امام‌خمینی انقلاب اسلامی با جهش و تکانه بزرگی در سرزمین ایران که ظرفیت‌های ژئوپلیتیک بی‌نظیر دارد، به وجود آمد.

صدوق خاطرنشان کرد: ما پیش از انقلاب در شرایطی بودیم که یک ژنرال آمریکایی به ایران می‌آمد و به نظامیان بلند پایه ایران، امر و نهی می‌کرد اما در این انقلاب ارزش‌ها و پایداری مردم حفظ شده است؛ البته برای اینکه این پایداری حفظ شود نیاز است که تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی در پایان اضافه کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند متناسب با شرایط جهان از فشارهایی که به او وارد می‌شود با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و بینش مردم خود را رهایی دهد. آنچه که جاودانگی جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند، رعایت مردم‌داری، رسیدن به معیشت مردن و تطبیق با مدرنیسم در چارچوب اصول و ارزش‌های دینی است.

انتهای پیام/

R1455/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه شهید بهشتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید «محمد منتظرقائم»، در امامزاده سید صدرالدین قنبر شهرستان میبد برگزارشد.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در این مراسم، گفت: در حمله آمریکای جهانخوار و مستکبر به طبس، خداوند نیرو‌های خودش را که به چشم امریکایی‌ها نمی‌آمدند، به نصرت ملت ایران فرستاد و شکست تلخ و تحقیر آمیزی را به آمریکایی‌ها تحمیل کرد.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه درحادثه طبس همه درخواب بودند و بالگرد آمریکایی درحال بلند شدن از زمین به هواپیمای خودی برخورد کرد، افزود: آمریکایی‌ها برای آزادی گروگانهایشان آمده بودند، اما شن‌های طبس به امر خدا برخاستند و فضا را برای آمریکایی‌ها چنان مکدر کردند که با تلفات سنگین فرار را بر قرار ترجیح دادند.
وی گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه اسناد مهمی که در نزد خود داشتند به دست ایران نیافتد با مزدورانشان ازجمله بنی صدر تماس گرفتند و با بمبارانی که در طبس رخ داد، شهید محمد منتظر قائم که برای حفاظت از اسناد و مقاومت اعزام شده بود به درجه رفیع شهادت نائل شد.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه خداوند درحادثه طبس یک بار دیگر نصرت خود را به مومنین آشکار ساخت گفت: بنابراین اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند.
 وی در ادامه گفت: امروز ایران اسلامی به چنان اقتدار و عظمتی رسیده است که درهفته‌های اخیر توانست درپی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، عمق خاک رژیم جنایتکار اسرائیل را آماج حملات خود قرار دهد.
آیت الله سعیدی تصریح کرد: دشمن با ترویج مفاسد وناهنجاری‌های اجتماعی به دنبال فروپاشی کانون‌های خانواده و بی تفاوتی درجامعه است و باید با بینش، حضور درمساجد و مقاومت بر توطئه‌های دشمن غلبه کرد.
همچنین مراسم بزرگداشت شهید منتظر قائم اولین فرمانده سپاه یزد در شاهدیه نیز برگزار شد. 
سردار فتوحی سخنران این مراسم، به شرح وقایع و دسیسه‌های دشمنان نظام بویژه آمریکای جهانخوار طی چندین دهه اخیر پرداخت و افزود:تن‌ها با ایمان به خداوند و اتکا به جوانان نخبه، پله‌های اقتدار ایران اسلامی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و به قله‌ها نزدیک می‌شویم.
پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و سالروز شهادت تنها شهید این واقعه یعنی شهید «محمد منتظرقائم»، نخستین فرمانده سپاه یزد است.

دیگر خبرها

  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول