Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@13:39:07 GMT

نجات جان ۶ نفر گرفتار در سیل

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۳۳۱

نجات جان ۶ نفر گرفتار در سیل

میر جلیلی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طی روز‌های شنبه و یکشنبه با تاکید استاندار محترم ۶۴ تیم امدادی و عملیاتی استان شامل امدادگران  و نجات گران جمعیت هلال احمر، راهداران استان، تکنسین اورژانس ۱۱۵، واحد‌های پلیس راهور و واحد‌های آتش نشانی شهرداری‌های استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:ماحصل این تیم‌ها امداد رسانی به ۵۴ نفر گرفتار در روان آب‌ها و امدادرسانی به ۴ خودرو و نجات ۶ نفر گرفتار در نقاط سیل خیز استان از مرگ حتمی در محور‌های مواصلاتی استان و روستا‌ها بود.

میر جلیلی گفت: پیرو اخطاریه‌ها و هشدار‌های مدیریت بحران استان و اداره کل هواشناسی، بعد از ۲ موج بارشی در بهمن ماه سال جاری بارندگی‌های رگباری ازعصر روز گذشته در استان شاهد بودیم به گونه‌ای که در ۱۲ ساعت گذشته در مناطق کوهپایه‌ای بیش از ۲۰ میلی متر بارندگی داشته ایم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم استان باید هشدار‌های مدیرت بحران را جدی بگیرند و از استقرار درحریم و بستر رودخانه‌ها خود داری کنند افزود: بیشترین امداد رسانی‌ها در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، فردوس، سرایان و زیرکوه بوده است.

وی در پایان بیان کرد:در بهمن ماه سال جاری حدود ۲۰ میلیون متر مکعب روان آب که از دسترس خارج می‌شدند در بند‌های خاکی ذخیره و باعث تقویت منابع آب استان شدند.

انتهای پیام / ط آ

امداد رسانی به ۴ خودروی گرفتار در سیلاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیرت بحران امدادرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد.   به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  علی نصیری اظهار داشت:  پارکینگی که به صورت غیر مجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه های سیلابی غرب تهران بمشار می رفت، با  پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه 5  و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.   وی افزود:  با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه در نظر گرفته شده بود تخریب و دال های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است.    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و رواناب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.   وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات توسط هلال‌احمر به بیش از ۴ میلیون نفر از هموطنان طی ۱۵ روز گذشته
  • خدمت رسانی هلال احمر آذربایجان غربی به بیش از یک صد هزار تن
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • رهایی 170 نفر گرفتار در کولاک تکاب
  • شهروند گرفتار در ارتفاعات کوهسرخ خراسان رضوی نجات یافت
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • امدادرسانی به ۴۰ گرفتار در آبگرفتگی جهرم
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • ۱۷۰ نفر گرفتار در کولاک تکاب رهایی یافتند