Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پژوهش «ظرفيت‌هاي ايران براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي از منظر اقتصاد مقاومتي (با تأکيد بر رويکرد رسانه‌اي)» در بهمن ماه 1397 توسط واحد پژوهش هاي کاربردي معاونت برون مرزي صداوسيما منتشر شد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي معاونت برون مرزي رسانه ملي، پژوهش «ظرفيت‌هاي ايران براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي از منظر اقتصاد مقاومتي» به اهتمام واحد پژوهش هاي کاربردي و توسط علي عرب صالحي نصر‌آبادي نگاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جعفر عبدالملکي نيز عهده دار نظارت علمي بر اين پژوهش بوده است.
شناسايي و معرفي ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي مهم اقتصادي ايران براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي از منظر اقتصاد مقاومتي (در زمينه هاي صنعتي، انرژي، کشاورزي، عمراني، منابع طبيعي و معدني، پزشکي، اقتصاد درياپايه، حمل و نقل، آموزشي، گردشگري، مناطق آزاد تجاري، ارتباطات و فناوري اطلاعات و ...)؛ تبيين ظرفيت هاي نشأت گرفته از موقعيت ژئوپلتيک و ژئواستراتژيک ايران براي سرمايه‌گذاري در انواع بخش هاي اقتصادي؛ تبيين ساز و کار سرمايه‌گذاري، تسهيلات و مزاياي مندرج در قانون سرمايه‌گذاري خارجي؛ بررسي توانمندي‌هاي اقتصادي ايران در چارچوب اقتصاد مقاومتي براي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن؛ مقابله با ابهام آفريني‌هاي رسانه‌هاي رقيب درباره جنبه‌هاي برون‌نگرانه اقتصاد مقاومتي؛ تبيين مؤلفه‌هاي برون‌نگرانه اقتصاد مقاومتي و تفاوت‌هاي آن با اقتصاد رياضتي؛ ارائه اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي در بخش‌هاي مختلف اقتصاد ايران از منظر اقتصاد مقاومتي از جمله ارکان اصلي اين پژوهش است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتشار پژوهش ظرفيت هاي ايران جذب سرمايه گذاري خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری توسعه صادرات را از راهبردهای مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در  ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات و طرح‌ها را تبیین کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "راهکارهای عملیاتی تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی " و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذی ربط برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست با اشاره به نامگذاری سال 1403 به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، رشد تولید را از مهم ترین اولویت‌های رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌های اخیر دانست.

صفری توسعه صادرات را از راهبردهای مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در  ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های ضروری از سوی نهادهای مختلف ذیربط  در جهت دستیابی به  این مهم را تبیین کرد.

در ادامه نمایندگان  اتاق بازرگانی ایران، صندوق توسعه ملی، سازمان توسعه تجارت، سازمان شیلات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برخی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نهادهای متبوع خود در حوزه بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی درجهت تحقق شعار سال را ارائه کردند.

در این نشست بر رفع موانع تجاری، متنوع سازی شرکای تجاری، تقویت صادرات محصولات دانش بنیان، استفاده از ظرفیت موافقت‌نامه‌ها و پیمان‌های بین المللی، توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی، تسهیل قوانین، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی و ... به عنوان برخی از برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید شد.

در پایان مهدی صفری بر لزوم اهتمام  وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی درجهت اجرایی سازی برنامه‌های آن دستگاه‌ها در حوزه روابط اقتصادی خارجی بمنظور تحقق شعار سال تاکید کرد.

کنعانی: ایران به اقدام متجاوزانه پاسخ قوی‌تر می‌دهدنخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • تردید‌های تداوم رشد