Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- در پي جلوگيري از برگزاري آيين تشييع پيکر پوران شريعت‌رضوي، همسر دکتر علي شريعتي در محوطه حسينيه ارشاد، نماز ميت بر پيکر وي در خيابان شريعتي تهران اقامه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، مراسم تشييع پيکر پوران شريعت رضوي همسر دکتر علي شريعتي صبح امروز، يکشنبه در حالي با قرائت فاتحه دسته جمعي با صداي بلند پشت درهاي بسته حسينيه ارشاد آغاز شد که اجازه برگزاري اين مراسم در داخل حسينيه داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ممانعت از برگزاري مراسم تشييع پوران شريعت رضوي در حسينيه ارشاد باعث شد تا احسان شريعتي فرزند آن مرحوم نسبت به بسته ماندن درب ها لب به اعتراض بگشايد و از مردم بخواهد نماز ميت را در خيابان بخوانند. نماز ميت در پياده رو و در مقابل حسينيه ارشاد با امامت حجت الاسلام احمد منتظري اقامه شد.
از علت و مرجع ممانعت برگزاري مراسم تشييع پيکر همسر دکتر علي شريعتي اطلاعي در دست نيست.
برخي در اين مراسم شعار درود بر شريعتي سر دادند. حسينيه ارشاد مرکز فرهنگي مذهبي خيابان شريعتي است که به دليل سخنراني ها و فعاليت هاي سياسي و فرهنگي شخصيت هايي همچون علي شريعتي شهرت يافته است.
پوران شريعت رضوي در سال 1313 در مشهد متولد شد و در رشتۀ ادبيات فارسي دانشگاه مشهد تحصيل کرد او در سال 1342 مدرک دکتراي اين رشته را از دانشگاه سوربن فرانسه دريافت کرد.
پوران شريعت رضوي پس از بازگشت به ايران، دبير دبيرستان‌هاي مشهد و تهران بود.
وي در سال‌هاي اخير مسئوليت دفتر تدوين مجموعه آثار دکتر علي شريعتي را بر عهده داشت و در سال 1377 بنياد شريعتي را راه اندازي کرد.
او خواهر مهدي شريعت رضوي، يکي از سه شهيد روز 16 آذر 1332 بود و در سال 1337 به همسري دکتر علي شريعتي درآمد.
اين خبر در حال تکميل است.
فراهنگ**‌‌9012**3009
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   در این مراسم، مدیر عالی حرم مطهر رضوی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نقش مهم و خطیر این یگان در حفاظت از حرم مطهر رضوی اشاره کرد.   آقای رضا خوراکیان همچنین از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان یگان حفاظت در انجام وظایف محوله قدردانی کرد و گفت: شما با هوشیاری و دلسوزی خود، امنیت و آرامش را برای زائران حرم مطهر رضوی به ارمغان آورده‌اید.   در ابتدای این مراسم سرهنگ صالح، فرمانده یگان حفاظت حرم مطهر رضوی ضمن خیر مقدم به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های این یگان در حفاظت از حرم مطهر حضرت رضا(ع) پرداخت.   مراسم صبحگاه یگان حفاظت همزمان با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قرائت قرآن کریم، صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و ادای احترام به آرمان های والای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی
  • تصویرِ سندِ ساواک: هدیه‌ی پدر علی شریعتی، به‌محمدرضا شریفی‌نیا
  • تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر تربیت نیروی جوان و متخصص، انتصابات شفاف و کارآمد و معیشت کارکنان در سال جاری