Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل آقایی در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد اداره‌کل منابع طبیعی هرمزگان اظهار داشت: اخبار خوب و خوشی از هرمزگان داشته ایم و دیدگاه ما نسبت به اقدامات این استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مثبت است.

وی با بیان اینکه نباید از کار کردن خسته شد و کوتاه آمد، افزود: در توسعه و آبادانی هر گوشه ای از منابع طبیعی، افراد باید وارد عمل شوند و به غیر از مردم هیچ کس دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وقتی مشکلات اصلی و بزرگ در کشور حل شود مشکلات کوچک نیز در کنار آن  حل می‌شود.

آقایی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب، بیان کرد: شاهد هستیم که اثرات و خیر و برکت این انقلاب در پیشرفت و توسعه کشور بر همگان روشن است.

وی در تشریح  حوزه آبخیزداری گفت: از بالاترین نقطه حوزه ای که باران می‌بارد تا انتهایی‌ترین نقطه ای که آب می‌خواهد خارج شود و هر آنچه که در آن حوزه می‌گذرد را آبخیزداری می‌دانیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان  اینکه آبخیزداری در شرایط خشکسالی و در جهت جلوگیری از خسارت سیل امتحان خودش را پس داده است، افزود: فعالیت‌های آبخیزداری در هر شرایطی اثرگذار است، با اجرای صحیح طرح مدیریت جامع آبخیز  حتی هنگامی که با کاهش بارندگی روبرو می‌شویم می‌توانیم مدیریت منابع آب را داشته باشیم.

آقایی خاطرنشان کرد: فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، ما غیر از مردم هیچ راه دیگری نداریم، برای حفاظت از مجموعه منابع طبیعی هر کس هرچقدر که می تواند با مردم ارتباط برقرار کند، باید همه ابعاد را دید، کار فرهنگی زمانی اثر گذار است که همه مردم نسبت به ظرفیت‌های منابع طبیعی حساس باشند .

وی عنوان کرد: در بعضی از جاها راه را اشتباهی رفته ایم ، باید از تجربیات گذشته درس گرفت و شیوه‌های درست را  اجرایی کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: یکی از اولویت‌دارترین کارهای سازمان اجرای کاداستر است، اذیت شدن مردم در طی چندین سال اخیر تعمدا نبوده است و با اجرای طرح کاداست در کشور مشکلات بین مردم و سازمان جنگل‌ها مرتفع می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف این سازمان اشاره کرد و افزود: ما دو وظیفه اصلی بر دوش داریم، اگر این دو وظیفه رقم بخورد موفق خواهیم بود.

آقایی بیان داشت: وظیفه اول، حفظ انفال و عرصه های منابع طبیعی است،  پوشش‌های گیاهی نباید از بین برود و این از پر اهمیت‌ترین‌ها است، دومین وظیفه ما آن است چه کاری انجام دهیم که پوشش‌های گیاهی را گشترش دهیم و استفاده از تخصص‌های لازم برای انجام این کار در توسعه آن مثمر ثمر است.

وی گفت: دشمن در تلاش است تمام راه های پیشرفت کشور را ببندد اما به حول و قوه الهی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، ممکن است سنگ‌اندازی‌های دشمن راه مستقیم را پر  از پیچ و خم کند اما ما را از کار باز نمی‌دارد با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل می‌کنیم.

آقایی با اشاره به بند «ب» ماده ۲۹ قانون اجرایی کشور خاطرنشان کرد: مفاد این بند بر آن است اقتصاد مقاومتی را محلی کند، با تشکل‌های روستایی قرار داد بسته شود و منابع در اختیار آنها قرا گیرد، امروز پرداخت هزینه به روستائیان در جهت رفع مشکلات روستاییان و حفظ منابع طبیعی است.

گفتنی است، جلسه هم‌اندیشی و توسعه هرمزگان در حوزه منابع طبیعی با حضور خلیل آقایی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حسین پور مدیرکل دفتر آبخوانداری و کنترل سیلاب کشور، ذاکری مدیرکل، معاونین و رؤسای ستادی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در سالن کنفراس این اداره کل برگزار شد.

در این نشست گزارش کاملی از کارکردهای اداره‌کل منابع طبیعی در استان، توسط ریاست و معاونین این اداره با محوریت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری صندوق توسعه ملی ارائه شد.

استفاده از ظرفیت مردم و جوامع محلی در حفاظت و صیانت از انفال و اراضی ملی، ایجاد سازه‌های  آبخیزداری، احیاء و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، ارتقاء‌بخشی و توسعه بیشتر پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی و توسعه مراتع در استان، توسعه مراتع و جنگل و مشارکت مردم از اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه بود

کد خبر 4544311

منبع: مهر

کلیدواژه: آبخیزداری و منابع طبیعی هرمزگان وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است

غلامی  در حاشیه تشکیل میز خدمت و ارتباطات مردمی در جهاد کشاورزی استان سمنان به عنوان‌نماینده رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح «کاداستر» اراضی ملی و دولتی از اهداف برنامه ششم توسعه با همکاری سازمان ثبت و اسناد املاک و حسب قانون مربوطه بیش از ۹۹درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: حدنگاری اراضی ملی، دولتی و موات یکی از راهبردها و برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی یادآور شد: حدنگاری یا کاداستر فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه می‌شود و حدنگاری اراضی ملی بر اساس قانون مربوطه و اعتبارات تخصیصی از سال ۹۴آغاز و تداوم یافته است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۳۶ میلیون هکتار تثبیت مالکیت اراضی ملی، دولتی و موات درکشور انجام شده و زمینه جلوگیری از دغدغه‌ و سرگردانی های ارباب رجوع با این اقدام فراهم‌گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری کلید مقابله با خشکسالی
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است