Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@15:57:56 GMT

معاون ترامپ: از اقدامات غنی حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۷۷۱

معاون ترامپ: از اقدامات غنی حمایت می‌کنیم

معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که واشنگتن از اقدامات اشرف غنی در زمینه اصلاحات انتخاباتی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور حمایت می‌کند. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد و دو طرف درباره استراتژی آمریکا برای افغانستان، اصلاحات انتخاباتی و روند صلح گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان، پنس در این دیدار تاکید کرد که آمریکا متعهد است تا از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاهی برای تروریست‌ها جلوگیری کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: واشنگتن از اقدامات غنی در خصوص اصلاحات انتخاباتی برای تامین شفافیت در انتخابات، اعتمادسازی برای کمیسیون انتخابات و برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، قدردانی می‌کند.

وی افزود: آمریکا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان نیز حمایت همه‌جانبه می‌کند.

این در حالی است که برخی سیاستمداران و کارشناسان مسایل سیاسی در افغانستان با تاکید بر ایجاد دولت موقت، برگزاری انتخابات پیش از برقراری صلح در افغانستان را بی معنی می‌دانند.

کرزی: حضور نظامیان خارجی به صلح در افغانستان کمکی نمی‌کندانتخابات؛ شرط رئیس جمهور افغانستان برای تحویل قدرت به طالبان

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان که اخیرا همراه با شماری دیگر از شخصیت‌های سیاسی این کشور برای دیدار با طالبان به مسکو سفر کرده بود برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شرایط کنونی را «تقریبا غیرممکن و بی‌معنی» اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد که حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان در حال حاضر به برقراری صلح و امنیت در افغانستان کمک نمی‌کند.

به گفته کرزی، حضور آمریکا در افغانستان تنها در صورتی می‌تواند مفید باشد که واشنگتن تلاش برای بازگشت صلح به این کشور تلاش کند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف

پس از موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب بسته کمکی برای اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد که کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف را سریعا افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، قرار است این لایحه کمکی امروز – سه‌شنبه – جهت امضا روی میز رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار بگیرد؛ بسته‌ای که ماه‌ها به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درگیر وضعیت بن‌بست شده بود.

طبق گزارش راشا تودی، جو بایدن به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اطمینان خاطر داد و گفت پس از آنکه این لایحه جهت امضا به دستش برسد، ارسال کمک‌ها به اوکراین سریعا شروع خواهد شد.

کاخ سفید با اشاره به تماس روسای جمهور آمریکا و اوکراین اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بایدن گفت که دولتش سریعا بسته‌های کمکی چشمگیر جدید را برای رفع نیاز‌های اوکراین در میدان نبرد و حوزه دفاع هوایی ارائه خواهد داد. رئیس‌جمهور بایدن هم‌چنین بر تعهد بادوام واشنگتن نسبت به حمایت از کی‌یف و دفاع از آزادی آن در برابر روسیه تاکید کرد.»

درحالیکه کاخ سفید جزئیات کمی را از تماس بایدن-زلنسکی به اشتراک گذاشت، اما رئیس‌جمهور اوکراین اشاره کرد که کی‌یف موشک‌های دوربرد دریافت خواهد کرد. آمریکا پیشتر نسخه‌ای از موشک‌های ATACMS خود را با برد ۱۶۵ کیلومتری ارائه کرده بود تا از تشدید تنش‌ها در صورت حمله نیرو‌های اوکراینی به اهدافی در عمق خاک روسیه جلوگیری کند. او گفت که محموله‌های جدید شامل «موشک‌هایی با برد ۳۰۰ کیلومتر» خواهد بود.

زلنسکی هم‌چنین از توافق امنیتی میان کی‌یف و واشنگتن خبر داد و گفت که چنین همکاری و قراردادی می‌تواند «الگویی واقعی» باشد.

دیگر خبرها

  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند