Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان ضمن تشریح جزییات قرارداد اکران در شهرستان‌ها با جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر از پیگیری بحث ورود پول‌های مشکوک به سینما در این شورا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ضیاء هاشمی دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان ضمن اشاره به جزییات قرارداد این شورا با جشنواره فیلم فجر جهت نمایش فیلم‌های این دوره در شهرستان‌ها گفت: اکران فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها، زیرنظر شورایعالی تهیه‌کنندگان صورت گرفته و کنترل لازم از سوی نمایندگان این شورا در این زمینه وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در صورت درخواست نمایش فوق‌العاده در شهرهای مختلف، این نمایش‌ها زیر نظر نمایندگان شورا صورت گرفت.

وی بیان کرد: مبلغ قرارداد اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم بود و تهیه‌کنندگان در نهایت برای همراهی در جشن ۴۰ سالگی انقلاب این مبلغ قرارداد را قبول کردند.

دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان با اشاره به مبلغ دوره‌های قبل نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در شهرستان‌ها، توضیح داد: در سال ۹۲، قرارداد ۳ میلیارد تومانی برای نمایش فیلم‌ها در ۳۰ استان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته بودیم که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به صاحبان فیلم‌ها پرداخت شد.

وی تاکید کرد: در سال ۹۷، بودجه نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که این مبلغ با توجه به تورم موجود اصلا قابل قبول نبود و تهیه‌کنندگان واقعا برای نمایش فیلم‌های خود در شهرستان‌ها ضرر کردند.

حساسیت شورایعالی به پول‌های مشکوک

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح مکرر بحث ورود پول‌های مشکوک به سینما در نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌های حاضر در جشنواره سی‌وهفتم ضمن اشاره به اینکه شورایعالی تهیه‌کنندگان بارها اعلام کرده که در زمینه ورود پول‌های مشکوک و سرمایه‌گذاری‌هایی که منشاء آن مشخص نیست حساس است، گفت: باید در این زمینه به‌صورت جدی برخورد شود و بی‌شک این مساله توسط دولت و قوه قضاییه هم دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در سینمای ایران شرایطی وجود دارد که یک نفر وارد میدان تولید می‌شود و در عرض ۲ سال تبدیل به یک سرمایه‌گذار بزرگ می‌شود. این مساله به طور جدی در شورایعالی تهیه‌کنندگان پیگیری می‌شود که البته چگونگی برخورد با این مساله نیازمند بررسی جزییات است. چرا که بخشی از این اتفاقات و ورود پول‌های مشکوک به سینما توسط تهیه‌کنندگان صورت گرفته است.

هاشمی در پایان تأکید کرد: اگر تهیه‌کننده از ورود این پول‌ها استقبال نکند، بی‌شک چنین پول‌هایی وارد سینما نمی‌شوند.

 

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری موتور محرک در شرکت کشت و صنعت مغان است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: سرمایه گذاری موتور محرک در این شرکت است و برای فعالسازی آن از ظرفیت های خالی موجود که تاکنون مورد غفلت واقع شده است، استفاده می کنیم.

صمد بهزاد ۷ فروردین در دیدار نوروزی با فرماندار پارس آباد گفت: مذاکرات اولیه برای راه اندازی ۲۴ جایگاه دام سبک به ظرفیت ۱۰۰ هزار رأس با مشارکت بخش خصوصی، احداث باغ جدید در اراضی دیم بخش ۸ زراعی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و توافق ضمنی برای ایجاد مرکز شناسایی سرطان و راه اندازی بزرگترین و تکمیل ترین بیمارستان منطقه و شمالغرب جهت غربالگری سرطان، دیالیز و دیابت در بیمارستان شهرک شهید آیت الله غفاری انجام گرفته و در حال پیگیری است.

وی افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم با لبیک گویی به فرامین مقام معظم رهبری، موضوع مردمی سازی فعالیت ها را با پشتکار و ممارست پیگیری خواهیم کرد.

برنامه های خوبی در شرکت کشت و صنعت مغان در حال اجراست

جابر جهان بین، فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این دیدار نوروزی تصریح کرد: برنامه های خوبی در این بنگاه اقتصادی در حال اجراست و ما نیز با اعتقاد به توانمندی های مدیریت شرکت، نهایت حمایت را در جهت تحقق پروژه های سرمایه گذاری و عمرانی به عمل می آوریم و معتقدیم اگر کوچکترین خللی در فعالیت های این شرکت بوجود بیاید، خسارت های آن متوجه مردم، دولت و نظام می شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد ادامه داد: طرح های زیادی در منطقه توسط دولت سیزدهم پیگیری می شود که حاکی از ظرفیت های بالای شهرستان در زمینه سرمایه گذاری است و با اجرایی شدن پروژه ها، آینده درخشانی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • کارزارهایی برای ابطال دستمزد ۱۴۰۳ و استیضاح وزیر کار
  • راهنمایان گردشگری کاشان دست از کار کشیدند | پای یک مسئول در میان است؟
  • کامیون حامل ۲۵ تن شکر قاچاق در لرستان متوقف شد
  • سرمایه گذاری موتور محرک در شرکت کشت و صنعت مغان است
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • علت غیبت راهنمایان گردشگری در کاشان چیست؟
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم
  • ایستگاه پایانی توزیع کنندگان مواد مخدر
  • تجمع مردم مراغه در حمایت از مردم مظلوم غزه