Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@03:54:00 GMT

بارش برف سیاه و سمی + فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۸۳۹

بارش برف سیاه و سمی + فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

رکنا برف سیاه و سمی باریده شد که فاجعه زیست محیطی را به بار آورد.

حجم ویدیو: 5.51M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

به گزارش گروه ترجمه رکنا، ساکنان ناحیه‌ای در اطراف یک معدن زغال سنگ در سیبری ویدیوهایی از سیاه‌پوش شدن تمام خیابان‌های منطقه از برفی سمی و سیاه منتشر کرده‌اند که یک فاجعه‌ زیست محیطی دیگر به دست انسان را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی زنی در حال رانندگی در شهر کیسلفسک در منطقه کوزبس است و پشته‌هایی از برف‌های سیاه‌رنگ تمام خیابان‌ها، حیاط ساختمان‌های مسکونی و زمین‌های بازی کودکان را فرا گرفته است.

گرده‌های زغال سنگ که برف را در منطقه کوزبس سیاه‌رنگ کرده‌اند از معادن روباز متعددی نشأت می‌گیرند که به گفته فعالان زیست محیطی عواقبی فاجعه‌بار برای سلامت جمعیت2.6 میلیون نفری منطقه داشته و امید به زندگی را که میانگین آن برای مردان در روسیه 66 سال و برای زنان 77 سال برآورد شده است، سه تا چهار سال برای ساکنان این منطقه کاهش داده است.

میزان سرطان، فلج مغزی کودکان و سل نیز در منطقه "کوزبس" به نسبت میزان ملی در روسیه بالاتر است.

یک فعال محیط زیست در این مورد می‌گوید: یافتن برف سفید در این منطقه سخت‌تر از برف سیاه است. گرد زغال سنگ در تمام سال در هوای منطقه وجود دارد اما تنها زمانی که برف می‌بارد قابل مشاهده می‌شود.

به گفته کارشناسان گرد زغال سنگ حاوی انواع فلزات سنگین خطرناک از جمله جیوه و آرسنیک است.

هم‌چنین به هنگام بارگیری زغال سنگ در قطارهای روباز برای صادرات، وزش باد و بارش باران گرده زغال سنگ را به هوای سطح شهر و آب رودخانه منتقل کرده و مشکلات زیست محیطی را تشدید می‌کند.

منتقدان بر این باورند که مقامات روسیه با ایجاد معادن روباز خطرناک در نزدیکی مناطق مسکونیِ شهرها و روستاها بر نقض تخلفات و مقررات ایمنی معمول چشم‌پوشی می‌کنند.

تعداد اعتراضات در این منطقه نسبت به مشکلات زیست محیطی که تاکنون ناشنیده گرفته شده‌اند در حال افزایش بوده است.

بنا بر گزارش گاردین، معاون فرماندار منطقه "کوزبس" فعالیت کارخانه‌هایی با سوخت زغال سنگ، آلودگی‌های مربوط به حمل و نقل و برخی دیگر از کسب و کارهای نامشخص را علت بارش برف سیاه اعلام کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: فضای مجازی سلامت فضای مجازی سلامت اخبار حوادث زیست محیطی سیاه برف فیلم سمی عکس حادثه پسر جوان قتل هواپیمای فوق سبک دستگیری پلیس تهران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل صاحبعلی اصغری در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» در مدارس شهرستان بیله‌سوار گفت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: برای رهایی از معضل زباله، مدیریت و تفکیک زباله از مبدأ باید از خانه آغاز شود تا محیط‌زیست سالمی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.
وی تصریح کرد: استفاده‌نکردن از پلاستیک یکی از راه‌های نجات زمین از آلودگی زیست‌محیطی است که همه باید در این حرکت بزرگ سهیم باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی زنگ زمین پاک در مدارس بیله سوار

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی