Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@05:57:22 GMT

رصد مجرمین در بریتانیا به کمک برچسب هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۸۶۲

رصد مجرمین در بریتانیا به کمک برچسب هوشمند

بریتانیا برای محافظت از قربانیان و همچنین نظارت بر مجرمین آزاد شده از زندان ، طرح برچسب گذاری GPS با استفاده از فناوری ماهواره ای را در سراسر کشور اجرا می کند. بیتا میرعظیمی

دیوید گاگ وزیر دادگستری بریتانیا اعلام کرد برچسب های GPS به منظور مقابله با هزاران جنایتکار در سراسر کشور طراحی شده و با چسبیدن به بدن مجرمان تمامی حرکات آن ها را رصد کرده و در صورت تکرار جرائم سابق هشدار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فناوری جدید قرار است توسط اداره پلیس لندن برای نظارت بر مجرمین محکوم به جرائم مرتبط با قاچاق و خشونت های فیزیکی اجرا شود.

وزارت دادگستری  بریتانیا می گوید چنانچه فردی به جرم ضرب و جرح از ورود به منطقه ای ممنوع شده باشد به محض تکرار خطا و ورود به منطقه ممنوعه این برچسب ها ها به طور خودکار فعال شده و پیام هشداری را به مقامات پلیس ارسال می کند. در حقیقت این فناوری به طور 24 ساعته محل جرم را به یک منطقه تحت نظارت دائمی تبدیل کرده و تحرکات مجرمانی که به طور موقت آزاد شده و یا تازه دوران محکومیت خود را طی کرده اند را زیر نظر می گیرد.

به گفته وزیر دادگستری بریتانیا، برچسب های موجود از قربانیان محافظت کرده و این اطمینان را به آن ها می دهد که فرد مجرم هرگز در منطقه ممنوعه وارد نخواهد شد. برچسب های GPS برای جنایتکاران در سه منطقه، شمال غرب، میدلندز و شمال شرق، و مناطق دیگر به اجرا گذاشته شده و تا تابستان سال جاری در سراسر انگلستان و همچنین ولز در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر حدود 60،000 مجرم در انگلستان و ولز تحت قوانین موجود برچسب گذاری شده و تحت نظارت قرار گرفته اند. انتظار می رود در طول یک دوره یک ساله نیز حدود 4000 مجرم دیگر با برچسب GPS نشانه گذاری شوند. مقامات بریتانیا معتقدند استفاده از این فناوری بسیاری از هزینه های نظارت بر جنایتکاران را کاهش داده و امنیت اجتماعی را بار دیگر به جامعه برمی گرداند. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، امروز در مراسمی با حضور ۲۰۰ اداره بزرگ شهر تهران، از اداراتی که در تابستان سال ۱۴۰۲ به منظور مدیریت مصرف با شرکت توانیر همکاری داشتند، تقدیر شد.
 مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق نیروی تهران با بیان اینکه تهران دارای پنج هزار و ۵۲ اداره است، گفت: میزان مصرف برق این ادارات در فصل تابستان تا ۳۸۰ مگاوات ساعت برق می‌رسد که در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران سال گذشته، روزانه به طور متوسط مصرف برق این ادارات ۱۵۰ مگاوات ساعت، کاهش یافت. 
 مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق نیروی تهران اضافه کرد: امسال ادارات موظف هستند تا ۱۵ خردادماه برچسب انرژی دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مسعود عزیزی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق نیروی تهران نیز درخصوص پیش بینی مصارف شهر تهران در تابستان پیش‌رو گفت:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود