Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@06:10:51 GMT

تأملی پیرامون کار پنهان کودک

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۸۷۵

تأملی پیرامون کار پنهان کودک

به گزارش ایکنا؛ نشست تأملی پیرامون کار پنهان کودک دوشنبه، 29 بهمن‌ماه، ساعت 16 از سوی انجمن علمی دانشجویی تعاون و رفاه اجتماعی در دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی برگزار  می‌شود.

در این نشست فرشاد اسماعیلی، پژوهشگر حوزه تأمین اجتماعی پیرامون موضوع «کار کودک محصول آزادی قراردادها» و سحر موسوی، محقق و فعال حقوق کودک در حوزه «کار پنهان کودکان مهاجر افغانستانی و جغرافیای نابرابر» به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیلا توحیدنیا، معاون اداره آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست به بررسی عملکرد وزارت کار در ارتباط با کار پنهان کودک می‌پردازد و نهال نفیسی، انسان شناس و استاد دانشگاه نیز مدیریت پنل را بر عهده دارد.

انتهای ‌پیام

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن کار کودک کودک کار اسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشست خبری هفته کار و کارگر گفت: ما هفته کارگر را از ۸ ماه پیش آغاز کردیم به طوری که فراخوان جشنواره امتنان و گروه‌های کاری و کارگرهای نمونه را داشتیم و براساس آن به ۸ میلیون کارگر برای حضور در جشنواره امتنان پیامک ارسال کردیم و در نهایت ۲۶ کارگر نمونه کشوری پس از طی مراحل برگزیده و در هفته آینده از سوی رئیس جمهور تقدیر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر

وی افزود: ستاد بزرگداشت هفته کارگر ۸ رشته تخصصی را تشکیل داد و با استانداران و مسولان استانی رایزنی شد تا از کارگران تقدیر شود.

چکشیان ادامه داد: ما چند برنامه کلان و ملی داریم که امسال هم برگزار می‌شود. یکی از آن برنامه‌ها اختتامیه جشنواره امتنان با حضور رئیس جمهور است که سه شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه همزمان با روز کارگر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره قانون جوانی جمعیت و اجرای این قانون در سطح کارخانجات، گفت: ما تلاش کردیم تا قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارتخانه راه‌اندازی کنیم و دو ماده مهم این قانون را که تحقق نیافته بود را اجرا کنیم؛ در واقع توانستیم ماده ۲۱ و ماده ۲۴ را عملیاتی کنیم، بحث پوشش بیمه زنان خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر و تخصیص سبد غذایی به مادران باردار و دارای فرزند زیر ۵ سال را محقق کرده که هم اکنون در جریان است.

وی ادامه داد: قرارگاه جوانی جمعیت ۳۰ برنامه محوری دارد که ۲ برنامه تکالیف قانونی است که اجرا شد.

چکشیان تأکید کرد: در حوزه حوادث کار قرارگاه ایمنی و بهداشت کار شکل گرفته است و اختصاصاً ایمنی کارگران را دنبال می‌کند و با تمام توان فعال شده است.
و

ی افزود: ما در تمام مجموعه‌های کارگری خانه‌های بهداشت کارگری را ایجاد کرده‌ایم تا مقابله با آسیب‌های اجتماعی صورت بگیرد ما حدود ۱۰ هزارایستگاه بهگر خانه بهداشت و مرکز بهداشت در کارخانجات داریم که ۳هزار آن‌ها در ۲ سال گذشته ایجاد شده و امروز مسائل روانشناختی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر روانگردان‌ها و آگاه‌سازی را دنبال می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از قوی‌ترین شبکه‌های ما همین شبکه‌هایی است که در مراکز کارخانجات راه‌اندازی شده است. ۴۰درصد از حوادث کار در سال گذشته کاهش یافته است و این را مدیون تلاش‌های همکاران هستیم.

وی یادآور شد: حدود ۴۳۴ خانه فرهنگ کار تأسیس شده است و پایش خانه‌های فرهنگ کار را دنبال می‌کند.

چکشیان اضافه کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت کارمندان و کارگران را آموزش ترویجی فرهنگ کار دادیم.

وی درباره حمایت از فیلم‌هاس حوزه فرهنگ کار گفت: برای اولین بار از فیلم‌های جشنواره فجر در حوزه فرهنگ کار طی مراسم از تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها قدردانی کردیم و در حوزه کتاب‌های حوزه فرهنگ کار هم قدردانی‌هایی را صورت دادیم.

چکشیان درباره تعطیلی کارگران در روز کارگر ابراز کرد: بسیاری از کارخانه‌ها این کار را می‌کنند اما قرار شده تا توسط تشکل‌های کارفرمایی برای اجرا ابلاغ شود.

وی یادآور شد: برنامه پپشگیری از مصرف مواد مخدر در ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر در جامعه کار و تولید تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌شود؛ این چراغ راهی برای پیگشیری از مصرف مخدر است.

چکشیان ادامه داد: در این هفته چند برنامه کلان داریم که در سطح ملی انجام می‌شود. یکی از برنامه‌ها اختتامیه جشنواره امتنان با حضور رئیس جمهوری است که ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز کارگر برگزار می‌شود. برنامه دیگر مربوط به فردا (سه‌شنبه) است که تجدید میثاق با امام خمینی (ره) با حضور وزیر تعاون است. دیدار با حدود ۲ هزار کارگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه هفته کارگر در وزارت کار، ابراز کرد: حضور در گلزار شهدا، بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی از کارخانه‌ها، سخنرانی وزیر کار در نماز جمعه تهران، حضور معاونین وزیر در نمازجمعه استان‌های کشور، ۸ اردیبهشت مراسم اعطای نشان به کارخانه‌ها اقتصاد مقاومتی، ۹ اردیبهشت تجلیل از جامعه زنان کار و تولید، ۱۰ اردیبهشت نشست وزیر تعاون با جامعه کارگری از دیگر برنامه‌های مهم این هفته است. در سطح استان‌ها، سازمان‌ها، تشکیل‌های کارگری و کارفرمایی حدود ۱۰۰ برنامه اجرایی خواهد شد.

حامد بهداد مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزات تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست اظهار کرد: با تصویب برنامه پپشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید چند هدف را دنبال می‌کنیم؛ یکی از بحث ها در این برنامه خانواده های حوزه کارگری بود که باید به آن‌ها توجه شود. توسعه سواد پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیز مهم است که در این برنامه تصویب شده به آن توجه می‌شود.

وی همچنین بر توجه به صیانت و بازگشت کارگران معتاد تاکید کرد و گفت: در این برنامه به صیانت و بازگشت به کار و حمایت از درمان توجه شده است و بیش از ۱۸ دستگاه و وزارتخانه در حوزه مواد مخدر وظیفه‌مند شدند.

کد خبر: 1228035 برچسب‌ها رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • ۳هزار ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • شناسایی ۲۰ تبعه غیر مجاز در بندر انزلی