Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صمت گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری فرمول این وزارتخانه ندارد و برای ارزانی خودرو، تولید باید افزایش یابد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی درباره برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه فرمولی که وزارت صمت برای ارزانی خودرو به کار برده به گرانی دوباره در بازار منجر شده است، گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری این شیوه ندارد، برای ارزانی خودرو، تولید باید افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکار لازم برای کاهش قیمت خودرو، اظهار کرد: تولید خودرو باید افزایش پیدا کند تا با عرضه بیشتر قیمت‌ها کاهش پیدا کند.
وی افزود: تاکنون تسهیلاتی به قطعه سازان پرداخت نشده، در صورتی که این تسهیلات پرداخت شود تولید افزایش پیدا می‌کند و بازار خودرو ساماندهی می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره نحوه توزیع گوشت در بازار، خاطرنشان کرد: در رابطه با این موضوع از وزیر جهادکشاورزی سوال شود.
فرآیند پرداخت 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت به خودروسازان آغاز شده که مطابق با توافقات انجام شده میان خودروسازان و قطعه سازان قرار بر این شد تا این 4 هزار میلیارد تومان مستقیما به بخش اقتصادی کشور تزریق شود.
دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مصوب دولت به ایران خودرو و دو هزار میلیارد تومان به سایپا اختصاص خواهد یافت. این منابع از سوی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهد شد.
براساس فرمول وزارت صمت مقرر شده است که قیمت خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.

قیمت خودرو امروز 1397/11/27|سمند 10 میلیون تومان گران شد

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,78/CT12 واژه های کاربردی مرتبط خودرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ژنتیک گیاهان چه ارتباطی با شهرها دارد؟

اصلاح ژنتیک گیاهان به‌ عنوان یک جنبه کلیدی در طراحی شهرهای آینده ظاهر شده است. برای مثال گیاهان اصلاح‌شده ژنتیکی این توانایی را دارند که آلودگی هوا را بر طرف کنند و حتی با افزوده شدن DNA‌های خاص، شب‌ها بدرخشند و نیاز به روشنایی شهری را از بین ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، به کمک مهندسی ژنتیک، فرایندی روی DNA بعضی گونه‌های گیاهی انجام می‌شود تا صفات مطلوب آنها برجسته شود و به این وسیله ارگانیسم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی موسوم به GMO، تولید می‌شوند. با این روش کیفیت و فواید محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی بهبود می‌یابد و مقاومت و انعطاف‌پذیری آنها در برابر تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی بیشتر می‌شود که این قابلیت‌ها می‌تواند نقشی محوری در پیشرفت به سمت کشاورزی پایدار داشته باشد. به عنوان مثال، می‌توان GMO‌ها را برای رشد در شرایط خشکسالی طراحی کرد تا مواد مغذی بهتری برای مصرف‌کنندگان فراهم آید. حامیان GMO بر این ویژگی برای کاهش گرسنگی در جهان و تقویت خودکفایی غذایی در کشورهای کم‌بهره تاکید دارند. علاوه بر این موارد، اصلاح ژنتیکی می‌تواند برای افزایش مقاومت گیاه در برابر حشرات و همچنین افزایش تحمل گیاه در برابر علف کش‌ها استفاده شود.

کشاورزی شهری و اصلاح ژنتیکی

کشاورزی شهری به عنوان راه‌حلی برای رفع چالش‌های دسترسی به مواد غذایی در شهرها پدیدار شده است که امکان کاشت و پرورش گیاهان و محصولات غذایی را در فضاهای کوچک شهری فراهم می‌کند و راه را برای افزایش خودکفایی غذایی هموار می‌کند. طرح‌های نوآورانه بسیاری در شهرها برای گسترش کشاورزی شهری ارائه شده است که روزبه‌روز جذاب‌تر می‌شوند، برای نمونه می‌توان به استفاده از ایستگاه‌های مترو به‌عنوان مزارع عمودی اشاره کرد.

در مزارع عمودی زمینه برای ویرایش ژنتیکی مهیا است و احتمالاً در آینده این روش به یک گام ضروری برای دستیابی به محصول بهینه تبدیل خواهد شد. محققان معتقدند بذرهای مناسب برای مزارع عمودی با آنچه در کشاورزی سنتی استفاده می‌شود متفاوت است و برای پاسخگویی به این محیط‌های نوآورانه به بذرهای اصلاح‌شده نیاز است. گونه‌های اصلاح‌شده ژنتیکی می‌توانند مقدار خاک موردنیاز برای کشاورزی را کاهش دهند، زیرا این گیاهان انعطاف‌پذیری بیشتری در برابر چالش‌های محیطی نشان می‌دهند.

شهرسازی ژنتیک

ارگانیسم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی می‌توانند به‌عنوان یک جنبه کلیدی در طراحی شهرهای آینده ظاهر شوند. گیاهان اصلاح‌شده ژنتیکی این توانایی را دارند که هوا را به‌طور موثرتری تصفیه کنند، در همین راستا یک شرکت فرانسوی در تلاش برای ارائه نوعی گیاه پتوس بسیار کارآمد است که آلاینده‌های موجود در فضای خانه‌ها و ادارات را حذف می‌کند. چنین اقداماتی به راحتی می‌تواند چالش‌های بزرگ زندگی شهری نظیر آلودگی را بدون انجام فرایندهای هزینه‌بر حل کند.

طی چند سال گذشته، انتخاب بیومواد به یکی از گرایش‌های جدید در برنامه‌ریزی شهری تبدیل شده و لزوم استفاده از مواد قابل بازیابی مانند چوب‌پنبه و الیاف گیاهی را در اولویت برنامه‌های شهری قرار داده است، معماری ژنتیک از مواد زنده برای افزایش پایداری در ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهری استفاده می‌کند و پروژه‌های تحقیقاتی نوآورانه از مواد زنده برای افزایش دامنه خدمات استفاده می‌کنند.

در کاتالونیا، یکی از پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه بیومواد موفق شد از DNA باکتری‌ها برای تولید درختان لیمو با برگ‌های درخشان استفاده کند، برگ‌های این درختان با فرا رسیدن شب روشن می‌شود. این درختان می‌توانند نیاز به روشنایی خیابان را از بین ببرند و منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی شوند. همین اقدام علمی گرچه ممکن است برای انجام و اجرا هزینه‌بر باشد اما می‌تواند انقلابی را در استفاده از انرژی و طراحی شهری ایجاد کند. برای مثال دیگر برای تأمین روشنایی خیابان‌ها در شب به زیرساخت‌های گران نوری نیازی نخواهد بود و علاوه بر این، زیباسازی شهر به راحتی با این اقدام بدون آسیب رساندن به فضای سبز فراهم می‌شود.

یک پروژه تحقیقاتی دیگر نیز در حال تلاش برای تولید آجر با استفاده از نوعی قارچ است. این فرآیند شامل کشت میسلیوم از ضایعات کشاورزی و سپس تبدیل آن به اشکال همه‌کاره مانند آجر، پنل و بلوک است. برای ایجاد این مواد جامد، میسلیوم با مواد آلی مخلوط می‌شود که به عنوان یک بستر غنی از مواد مغذی عمل می‌کند.

معایب اصلاح ژنتیکی

با وجود مزایایی که برای ارگانیسم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی گفته شد، گروهی از منتقدان این رشته نگران تأثیر سو اصلاح ژنتیک بر سلامت انسان‌ها و حیوانات هستند. با توجه به اینکه این علم نوظهور است، پژوهش‌ها در زمینه آثار بلندمدت این گیاهان بر سلامت محدود است و شواهد کافی برای ضرر و زیان‌های این فرایند وجود ندارد. با این وجود منتقدان موضوع برهم خوردن توازن در اکوسیستم را به‌عنوان یکی از معایب اصلاح ژنتیکی مطرح می‌کنند، زیرا با گسترش گیاهان اصلاح‌شده ژنتیکی، محصولات ارگانیک از چرخه تولید حذف می‌شوند. آنها معتقدند که طی پروسه‌های آزمایشگاهی امکان انتشار ویروس یا باکتری و ورود آن به چرخه مواد غذایی تولید شده و متعاقباً در محیط زیست وجود دارد.

کد خبر 746469

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • اصلاح ژنتیک گیاهان چه ارتباطی با شهرها دارد؟