Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@11:24:51 GMT

وعده فدراسیون؛ سهراب را به المپیک می‌رسانیم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۱۶۲

وعده فدراسیون؛ سهراب را به المپیک می‌رسانیم

فدراسیون وزنه برداری برای رساندن سهراب مرادی به المپیک برنامه ریزی کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل که خبر شوک آور اجبار سهراب مرادی به عمل جراحی در پی مصدومیت از ناحیه کمر منتشر شد، این شائبه به وجود آمد که او به خاطر از دست دادن مسابقات پیش رو شاید حتی المپیک ۲۰۲۰ را هم از دست بدهد.


طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی، وزنه بردارانی که قصد حضور در المپیک را دارند، حتما باید در بازه زمانی ۲ ساله قبل از المپیک در ۶ دوره مسابقه گزینشی زیر نظر فدراسیون جهانی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهراب مرادی که در اولین گام در رقابت های جهانی ۲۰۱۸ حاضر بوده و اولین مسابقه گزینشی را سپری کرده، بعد از عمل جراحی جام بین المللی فجر، مسابقات قهرمانی آسیا و احتمالا رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ را از دست بدهد.


در صورتی که این اتفاق بیفتد و سهراب نزدیک به یک سال از مسابقات دور باشد، دیگر زمانی برای گذراندن ۶ مسابقه گزینشی باقی نمی ماند. با این حال فدراسیون وزنه برداری برای اینکه تک ستاره وزنه برداری در سال های اخیر به همین راحتی المپیک را از دست ندهد، راهکاری در نظر گرفته است.


محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری در این باره به خبرنگار "ورزش سه" گفت: قطعا ما اجازه نمی دهیم سهراب مرادی برای حضوردر المپیک مشکلی داشته باشد. اول از همه سلامتی این وزنه بردار مهم است، اما با برنامه ریزی درست می تواند مسابقات گزینشی را هم سپری کند. برای فدراسیون جهانی بیشتر از همه مهم این است که وزنه برداران با حضور در رقابت های گزینشی تست دوپینگ بدهند. ما این شرایط را برای سهراب به وجود می آوریم که در رقابت های گزینشی حاضر باشد و با زدن وزنه های سبک فقط تست دوپینگ بدهد؛ حتی اگر شرایط وزنه زدن نداشته باشد و به فکر مقام نباشد.


طبق اعلام دبیر فدراسیون وزنه برداری هر وزنه بردار باید طبق قوانین هر ۶ ماه یک بار یک مسابقه گزینشی را سپری کند که در این صورت سهراب مرادی بعد از عمل جراحی باید نهایتا در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ روی تخته برود که اوایل اردیبهشت ماه ۹۸ در چین برگزار می‌شود.


باید دید سهراب مرادی در نهایت چه زمانی و با چه شرایط دیسک کمر خود را عمل جراحی می کند و دوره نقاهت او چقدر به طول می انجامد. تا المپیک ۱۸ ماه باقی مانده که شاید زمان مناسبی برای بازگشت سهراب به دوران اوج باشد؛ اگرچه او یک رقیب سرسخت به نام کیانوش رستمی هم کنار خود می بیند.

وزنه برداری سهراب مرادی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزنه برداری سهراب مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل

 اتحادیه جهانی کشتی در پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای که پایان بخش آن رقابت‌های بیشکک بود، ایران را اولین تیمِ کامل حاضر در المپیک دانست.

به گزارش تسنیم، مسابقات گزینشی قاره آسیا، آخرین مسابقه گزینشی قاره‌ای اتحادیه جهانی کشتی بود که طی روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در بیشکک برگزار شد.

تیم ملی فرنگی کشورمان که با دو نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، توانست هر دو سهمیه باقیمانده‌اش را در همین گزینشی گرفته و از حالا تمام تمرکزش روی المپیک باشد.

اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی در مورد مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا، اشاره‌ای نیز به کامل شدن تیم رنگرز برای المپیک داشته و نوشته است: ایران اولین تیمی است که هر شش سهمیه کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس را به دست آورد.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم سهمیه المپیک را در اولین گزینشی که مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود به دست آوردند و امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو و علیرضا مُهمدی در 87 کیلو نیز در دومین مسابقه کسب سهمیه که پیکارهای گزینشی آسیایی بود، موفق به ثبت این مهم شدند.

به این ترتیب کشتی فرنگی ایران که در دوره قبلی المپیک در وزن 87 کیلوگرم بدون سهمیه مانده بود، دیگر در مسابقات گزینشی جهانی شرکت نخواهد کرد.

مسابقات گزینشی جهانی آخرین رویداد کشتی برای کسب سهمیه است که دهه سوم اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار می‌شود و فینالیست‌ها همراه با نفر سوم حقیقی سهمیه المپیک خواهند گرفت.

رقابت‌های کشتی المپیک 15 تا 21 مرداد ماه امسال در فرانسه برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابعاد سیاسی مدیریتی جام جهانی کشتی (فتوکاتور) زارع کاندیدای برترین کشتی گیر جهان شد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • آغاز اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان برای گزینشی المپیک
  • وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده والیبال ایران
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| سهمیه ایران کامل شد
  • سهمیه‌های کشتی به ۱۱رسید؛ کشتی ایران با یک مسافر در استانبول
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا؛ امین کاویانی نژاد المپیکی شد
  • چهار دلیل برای اینکه بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟