Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با حضور رئیس جمهور، وزیر نفت و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افتتاح می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، بیژن زنگنه وزیر نفت، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و دیگر مسئولان کشوری و استانی در بندرعباس، روز دوشنبه 29 بهمن‌ماه، فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید بنزین در این پالایشگاه به 36 میلیون لیتر در روز می‌رسد.   گفتنی است، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده است.   تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو5،  14 میلیون لیتر گازوییل سبک و سنگین، بیش از 3 میلیون لیتر سوخت جت، بیش از 4 میلیون لیتر گاز مایع (LPG) ، 130 تن گوگرد جامد، و 425 تن هیدروژن از محصولات نهایی این پالایشگاه به شمار می‌رود.     شایان ذکر است فاز نخست این پالایشگاه در اردیبهشت سال 96 و فاز دوم آن نیز در تیرماه سال جاری افتتاح شد.  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار افتتاح می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی از افتتاح رسمی سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار توسط رئیس جمهور در آینده نزدیک و پس از تکمیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدعلی نیکبخت در حاشیه افتتاح کارخانه فرآوری دام با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان اظهار داشت: در بازدید از سیلوی صد هزار تنی شهرستان گرمسار و شرق تهران مشکلات پیش روی تکمیل آن بررسی شد.

وی با بیان اینکه پروژه سیلوی گرمسار، پروژه مهمی است خاطرنشان کرد: این پروژه بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کار سازه آن از نظر ساختاری به صورت 100 درصدی به اتمام رسیده و تأسیسات سیلو نیز به طور کامل نصب شده است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی بخشی از کارهای جزئی این سیلو در حد تمیز کاری، محوطه سازی و اجرای بخشی از تأسیسات برق آن باقی مانده است.

نیکبخت با بیان اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد تا ظرف مدت حداکثر سه ماه آینده این پروژه به صورت 100 درصد به اتمام برسد عنوان کرد: قرار شد پیمانکار از همین امروز استارت کار را بزند و اقدامات خود را  تقویت کند.

وی اضافه کرد: در کنار پیگیری مسئولان استان و نماینده مستقر و منتخب مردم حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و نظارت عالیه فرماندار، مقرر شد تا تأمین مالی باقیمانده اجرای سیلوی گرمسار نیز انجام شود تا به زودی شاهد افتتاح پروژه توسط رئیس جمهور باشیم.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار افتتاح می‌شود
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • دومین سفر استانی رئیس جمهور به سمنان
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • رئیس هیات مدیره استقلال: انتقال مالکیت به هلدینگ خلیج فارس، اتفاقی عالی است
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود