Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:46:57 GMT

تولید باتری های کاغذی خورشیدی با گرافن

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۳۰۳

تولید باتری های کاغذی خورشیدی با گرافن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ونچربیت، تا چهار سال قبل گرافن ماده ای بسیار ترد و شکننده محسوب می شد که تولید محصولاتی منعطف و محکم با استفاده از آن تنها یک رویا محسوب می شد، اما حالا شرایط در این زمینه کاملا تغییر کرده است.

پژوهشگران دانشگاه گلاسکو توانسته اند با استفاده از گرافن باتری های منعطفی تولید کنند که از ظرفیت بالایی برای ذخیره سازی انرژی نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باتری های منعطف با استفاده از نور خورشید شارژ می شوند و از آنها می توان در انواع پوشیدنی های هوشمند و غیره استفاده کرد.

باتری های پرظرفیت مذکور با استفاده از گرافن و پلی اورتان تولید شده اند و هزینه تولید آنها نیز پایین است و می توان امیدوار بود که در آینده در بسیاری از صنایع و حرفه ها جایگزین باتری های معمولی لیتیومی شوند. باتری های کاغذی لیتیومی می توانند انرژی خورشیدی دریافتی را برای ماه های متمادی در درون خود ذخیره کنند و به محض آنکه در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرند، مجددا شارژ می شوند.

در جریان آزمایش های انجام شده در این زمینه مشخص شده که این باتری های گرافنی برای ۱۵ هزار بار شارژ مکرر قابل استفاده هستند؛ بدون آنکه ظرفیت ذخیره سازی خود را از دست بدهند. این در حالی است که باتری های لیتیومی عادی بعد از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ بار استفاده برای شارژ به تدریج توانایی ذخیره سازی خود را از دست می دهند.

میزان خروجی باتری های گرافنی خورشیدی برابر با ۲.۵ ولت است که برای روشن کردن ۸۴ لامپ ال ای دی کافی است. البته این میزان انرژی برای تامین برق ساعت های هوشمند که به ۳.۷ تا ۳.۸ ولت باتری نیاز دارند، کافی نیست. اما انتظار می رود در آینده این چالش هم برطرف شود.

کد خبر 4543869

منبع: مهر

کلیدواژه: انرژی خورشیدی باتری لیتیومی گرافن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۵۰ تن ماهی سردآبی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی استان یزد تولید و به بازار مصرف عرضه شد.    محمد علی حاتمی زاده ادامه داد: یکی از کسب و کار‌های تولیدی که خیلی سریع به سود دهی می‌رسد پرورش ماهیان سردآبی به خصوص ماهی قزل آلا در شرایط آب و هوایی این منطقه است که تولید آن در تمام شهرستان‌های استان با استفاده از منابع ذخیره آبی انجام می‌شود.    وی اظهار داشت: افزایش قیمت نهاده‌های شیلاتی، خاموشی چاه‌های کشاورزی و نوسانات قیمت زیرساخت‌های احداث واحد‌های جدید از جمله مشکلات موجود برسر راه تولید آبزیان در استان یزد است.    رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و حمایت از تولیدکنندگان خرد با تشکیل اتحادیه پرورش دهندگان آبزیان از برنامه‌های جهادکشاورزی است.

دیگر خبرها

  • باطل شدن سهمیه آبیاری از زبان کشاورزان نطنز
  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن