Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@15:09:43 GMT

بررسی «بیانیه گام‌دوم» در اجلاس مجلس‌خبرگان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۴۰۱

بررسی «بیانیه گام‌دوم» در اجلاس مجلس‌خبرگان

به گزارش جهان نيوز، آیت الله سید احمد خاتمی در حاشیه نشست هیأت رئیسه این مجلس، گفت: معمولاً یک ماه پیش از اجلاس رسمی، برگزاری نشست هیأت رئیسه ضروری است که با بررسی دو موضوع برگزار شد.
وی موضوع نخست را مربوط به نامه کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری دانست و افزود: در نامه این کمیسیون آمده که موضوعات لازم در اجلاس رسمی چه موضوعاتی است و اینکه از چه کسانی برای حضور در نشست خبرگان دعوت کنیم که بر این اساس از میان ۵ موضوع ارسالی از کمیسیون سیاسی مصوب شد که بیانیه اخیر مقام معظم رهبری به عنوان گام دوم انقلاب مدنظر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیداحمد خاتمی این بیانیه را بسیار عمیق و نقشه راه چله دوم انقلاب دانست و گفت: در نشست هیأت رئیسه مصوب شد از ناطقان قبل از دستور مجلس خبرگان بخواهیم که نطقشان را حول این بیانیه قرار بدهند تا ابعاد مختلف آن روشن و برای مردم گفته شود که این بیانیه، ویژه است.

وی افزود: البته بیانیه‌های دیگر ایشان نیز عمیق بوده، اما این بیانیه، نقشه راه چله دوم انقلاب است و ما به جای اینکه از یک مهمان دعوت کنیم که در این باره صحبت کند از حدود ۱۶ ناطق قبل از دستور که همه از فرهیختگان و اندیشه ورزان هستند خواسته‌ایم که حول این موضوع صحبت کنند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان، معیشت مردم را مسئله و دستور کار دوم اجلاس آینده این مجلس دانست و تاکید کرد: معیشت مردم برای اعضای این مجلس بسیار مهم است به همین علت این بار نیز از مسئولان اقتصادی دعوت می‌کنیم که با حضور در جمع خبرگان علاوه بر ارائه مطالب پاسخگو باشند و به شبهات اعضای این مجلس پاسخ دهند.

سیداحمد خاتمی همچنین بررسی نحوه اداره مجلس خبرگان رهبری را از دیگر موضوعات مطرح در اجلاس آینده این مجلس دانست و از تهیه طرحی برای ساماندهی نطق‌های قبل از دستور اعضا خبر داد.

ارائه طرحی برای ساماندهی انتخابات مجلس خبرگان رهبری
وی گفت: براساس این طرح در صورت تصویب، از این پس نطق نمایندگان مجلس خبرگان براساس حروف الفبا خواهد بود و یک هفته قبل از اجلاس اسامی ناطقان مطرح و پس از رأی گیری به ۱۶ نفر از اعضا فرصت داده می‌شود که طبق حروف الفبا در صحن علنی سخنرانی کنند و چنانچه هر یک از اعضا نخواهند از فرصت شأن استفاده کنند عضو علی البدل به جای آنان سخنرانی خواهد کرد.

سیداحمد خاتمی همچنین از ارائه طرحی برای ساماندهی انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد و افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب دستورالعملی در خصوص آئین نامه انتخابات این مجلس صادر و تاکید فرمودند که این مجلس باید به وظیفه اش عمل کند اگر فرصت باشد این موضوع نیز در اجلاس اسفند مطرح می‌شود.

وی همچنین برگزاری ضیافت رئیس مجلس خبرگان برای اعضا را از دیگر برنامه‌های اجلاس رسمی دانست و گفت: البته نام این برنامه ضیافت است، اما عملاً بیش از ۱۶ نفر از اعضا هر یک در فرصتی ۵ دقیقه‌ای دیدگاه‌هایشان را درباره مسائل مختلف در این جلسه بیان می‌کنند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره دیگر مسائل مطرح در نشست بعدازظهر هیأت رئیسه افزود: در ابتدای جلسه از ملت بزرگ و سرافراز ایران بابت حضور بسیار باشکوه در راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب که زبان از توصیف آن عاجز است قدردانی شد.

سیداحمد خاتمی همچنین با تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شماری از عزیزان مرزبان در جنایت تروریستی اخیر گفت: این شهیدان سرافراز در حین بازگشت از خدمت به خانه با اقدام جنایتکاران عقده‌ای که از حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن عقده داشتند به طور ناجوانمردانه و زبونانه ترور شدند.

وی تاکید کرد: مسئولان ذیربط همان طور که قول دادند به دستور قرآن کریم از این جنایتکاران انتقام خواهند گرفت.   منبع:خبرگزاری صدا وسیما

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دور دوم گفت : به طور قطع مردم همانند دوره نخست و حتی با قدرت بیشتری پای صندوق های رای خواهند آمد.

او ادامه داد: طبیعتا کسانی که در نامزدهایشان در دور نخست رای نیاوردند حضور پررنگی در انتخابات نخواهند داشت.

شاکری با اشاره به ترکیب هیات رئیسه مجلس آتی افزود: قطعا رای نمایندگان در فراکسیون نیروهای انقلاب نقش بسزایی در شکل گیری هیات رئیسه مجلس دارد.

دبیرکل جمعیت جانبازان گفت: معتقدم که دو جریان اصولگرای مجلس چالشی با یکدیگر ندارند و حدس میزنم که هیات رئیسه نیز ترکیبی از دو جناح اصولگرایی خواهد داشت.

او ادامه داد: نباید این تصور شکل بگیرد که جریان پیروز در هیات رییسه تمامی امور مجلس را به دست خواهد گرفت و البته ممکن است چهره جدیدی ریاست مجلس را عهده دار شود.

شاکری در پایان گفت: نباید با پیش داوری درباره مراکز قدرت مجلس فضا را متشنج و از رسالت اصلی آن دور کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898774

دیگر خبرها

  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • ببینید | تشریح مأموریت هیأت بلندپایه امنیتی ایران در اجلاس سن‌ پترزبورگ
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه