Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی، پایگاه اینترنتی شهرستان ادب، چهار نظرسنجی جداگانه برای شناسایی برترین نویسندگان، شاعران، آثار داستانی و مجموعه‌های شعر منتشره در چهل سال گذشته انجام داده است.

در قالب این نظرسنجی‌ها، از قریب به پنجاه شاعر و نویسنده خواسته شد تا پنج شاعر، پنج داستان‌نویس، پنج اثر داستانی (شامل رمان و مجموعه‌داستان) و نیز پنج مجموعه شعر برتر این چهل سال را به انتخاب خود معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب، پس از شمارش آرا، در بخش‌های مختلف، نتایج زیر به دست آمد:

پنج رتبه شاعر برتر:

۱. قیصر امین‌پور

۲. علی معلم دامغانی

۳. سیدحسن حسینی

۴. با امتیاز مشترک: حسین منزوی، احمد عزیزی و علیرضا قزوه

۵. محمدعلی بهمنی

 

پنج رتبه داستان‌نویس برتر:

۱. محمدرضا بایرامی

۲. محمدرضا شرفی خبوشان

۳. با امتیاز مشترک: احمد محمود، محمود دولت‌آبادی، زویا پیرزاد و مصطفی مستور

۴. با امتیاز مشترک: نادر ابراهیمی، محمدرضا سرشار، امیرحسین فردی، رضا امیرخانی، بلقیس سلیمانی و علی‌اصغر عزتی‌پاک

۵. با امتیاز مشترک: حمیدرضا شاه‌آبادی، ابوتراب خسروی، فریبا وفی، عباس معروفی، جواد افهمی و مرتضی کربلایی‌لو

 

پنج رتبه مجموعه شعر برتر:

۱. رجعت سرخ ستاره (سروده علی معلم دامغانی)

۲. آینه‌های ناگهان (سروده قیصر امین‌پور)

۳. تنفس صبح؛ (سروده قیصر امین‌پور)

۴. با امتیاز مشترک: کفش‌های مکاشفه (سروده احمد عزیزی) و از نخلستان تا خیابان (سروده علیرضا قزوه)

۵. با امتیاز مشترک: گنجشک و جبرئیل (سروده سیدحسن حسینی) و پیاده آمده بودم (سروده محمدکاظم کاظمی)

 

پنج رتبه اثر داستانی برتر:

۱. بی‌کتابی (نوشته محمدرضا شرفی خبوشان)

۲. با امتیاز مشترک: مردگان باغ سبز؛ (نوشته محمدرضا بایرامی)؛ لم‌یزرع (نوشته محمدرضا بایرامی)؛ سوران سرد (نوشته جواد افهمی)؛  منِ او (نوشته رضا امیرخانی)؛ سمفونی مردگان (نوشته عباس معروفی)؛ روی ماه خداوند را ببوس (نوشته مصطفی مستور)

۳. مدار صفر درجه (نوشته احمد محمود)

۴. با امتیاز مشترک: شطرنج با ماشین قیامت (نوشته حبیب احمدزاده)؛ جای خالی سلوچ (نوشته محمود دولت‌آبادی)؛ کلیدر (نوشته محمود دولت‌آبادی) و درخت انجیر معابد (نوشته احمد محمود)

۵. با امتیاز مشترک: رازهای سرزمین من (نوشته رضا براهنی)؛ گنجشک‌ها بهشت را می‌فهمند (نوشته حسن بنی‌عامری)؛ وقت تقصیر (نوشته محمدرضا کاتب)؛ چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم (نوشته زویا پیرزاد)؛ اهل غرق (نوشته مُنیرو روانی‌پور)؛ قیدار (نوشته رضا امیرخانی)؛  آواز بلند (نوشته علی‌اصغر عزتی‌پاک) و  باغ کیانوش (نوشته علی‌اصغر عزتی‌پاک)

 

اینگونه نظرسنجی‌ها مخصوصا در مقایسه با دیگر نظرسنجی‌های نخبگانی ادبیات در این چهل سال برای پژوهشگران عرصه ادبیات مغتنم و قابل بررسی است و می‌تواند قدمی موثر باشد در داوری کارنامه چهل سال ادبیات پس از انقلاب.

گفتنی‌ است نتایج کامل این نظرسنجی‌ها، همراه با جزییات دیگر -از جمله نام شرکت‌کنندگان به تفکیک آرا و همچنین آراء دیگر کتاب‌ها و مولفان پس از رتبه پنجم- در وبگاه اینترنتی شهرستان ادب (www.shahrestanadab.com) منتشر شده است. این چهار نظرسنجی در حقیقت بخشی از پرونده مفصلی است که این سایت با عنوان «چهل سال انقلاب» به بررسی کارنامه چهل سال ادبیات انقلاب اسلامی اختصاص داده است و در آن مطالب متعددی از جمله شعر، داستان، یادداشت تحلیلی و معرفی کتاب با موضوع ادبیات انقلاب و همچنین دو میزگرد بوطیقای «چهل سال شعر انقلاب» و «چهل سال داستان انقلاب» (با حضور افرادی چون دکتر محمدحنیف، محمدکاظم کاظمی، نعمت الله سعیدی، علی‌اصغر عزتی‌پاک، علی داودی، محمدقائم خانی، حسن صنوبری و علیرضا سمیعی) منتشر شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی، تحقق دستور رهبر انقلاب در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به زودی با حضور رئیس جمهور پالایشگاه جمع آوری گاز‌های مشعل در منطقه دهلران بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی‌گاز‌های مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است جمع آوری و در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و حدود ۷ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری متصل می‌شود.

وزیر نفت یادآورشد: همچنین از طریق این پالایشگاه سالانه یک میلیون تن اتان از طریق خط لوله‌ای که کشیده شده است به پتروشیمی‌های جنوب کشور از جمله ماهشهر ارسال می‌شود تا خوراک پتروشیمی‌ها از طریق این گاز‌های مشعل که در میادین غربی وجود دارد ارسال شده و به ارزش افزوده تبدیل شود.

اوجی توضیح داد: در این پروژه در تمام میادین نفتی که گاز‌های آنها سوازنده می‌شود و بالغ بر ۲۵۰ میلیون متر مکعب در روز است، از این پس در پالایشگاه دهلران تصفیه و شیرین می‌شود و یک میلیون خوراک پتروشیمی‌ها و نزدیک به ۶ تا ۷ میلیون متر مکعب برای مصرف گاز خانگی در سراسر کشور را تامین خواهد کرد.

گفتنی است، مقام معظم رهبری سه خواسته از وزارت نفت داشته اند که یکی از آن ها حذف مشعل سوزی گازهای فلر است.

اوجی با اشاره به رکورد مصرف بنزین بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز تاکنون حدود ۱۱۹ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است و هیچ کجا مشکل عدم تأمین نداشته ایم.

تمامی میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده‌اند

وی در خصوص برداشت از میادین نفتی وگازی مشترک تاکید کرد: در این زمینه به اعداد و ارقام‌خوبی دست یافته ایم، در این دولت حدود ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر از میادین گازی مشترک برداشت می‌کنیم و در میادین نفتی رقم حدود ۷۵ هزار بشکه نفت بیشتر استفاده می‌کنیم.

اوجی تاکید کرد: همه میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده اند و قرارداد‌های آنها منعقد شده است. هیچ میدان مشترک نفتی و گازی دریا و خشکی بلاتکلیفی نداریم. در رشد تولید نفت وگاز به رقم‌های خوبی دست یافتیم و اولویت ما برداشت از میادین مشترک است.

دیگر خبرها

  • آمار می‌گوید: هالند بهترین مهاجم لیگ برتر نیست!
  • معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب در بازار ایران
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • به زودی، تحقق دستور رهبر انقلاب در دولت سیزدهم
  • بسکتبال NBA | دست کم گرفتن مردان پادشاه می‌تواند آخرین اشتباه شما باشد
  • مهدی قائدی بهترین بازیکن ترکمنستان - ایران
  • بهترین بازیکن دیدار ترکمتستان و ایران
  • چگونه استقلال و سپاهان در هفته ۲۱ بهترین شدند؟
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • داور دربی، بهترین داور 1403 شد!