Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:57:06 GMT

4،8 میلیون مترمکعب آب در سبزوار صرفه جویی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۵۵۰

4،8 میلیون مترمکعب آب در سبزوار صرفه جویی شد

سبزوار- ایرنا- مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: امسال با اجرای طرح هوشمندسازی برداشت آب و انسداد چاههای غیرمجاز کشاورزی چهار میلیون و 800 هزار مترمکعب در مصرف آب از منابع دشتهای این شهرستان صرفه ‌جویی شد.

محمد ثابتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب طی امسال تاکنون 174 حلقه چاه فاقد مجوز در حوزه عملکرد امور آب منطقه شامل شهرستانهای سبزوار، داورزن، جوین، جغتای و خوشاب مسدود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برنامه امسال امور آب ناحیه سبزوار را برای صرفه جویی در مصرف آب انسداد 182 حلقه چاه غیرمجاز اعلام کرد: بر این اساس هم اینک تنها هشت چاه آب غیرمجاز باقی مانده که باید مسدود شوند.
مدیر امور آب ناحیه سبزوار ادامه داد: 60 حلقه از چاهها مسدود شده در شهرستانهای سبزوار و داورزن، 59 حلقه در خوشاب و 55 حلقه از آنها در شهرستانهای جوین و جغتای قرار داشتند.
وی گفت: امور آب ناحیه سبزوار دارای شش دشت سبزوار، نیگجه، جوین، عطائیه، سنگرد و داورزن است. در این میان دشت جوین با حدود 90 سانتیمتر افت سالانه آبهای زیرزمینی در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور آب صرفه جويي سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، رییس انجمن کشتی باچوخه شهرستان جوین گفت: این رقابت‌ها با حضور کشتی گیرانی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، مازنداران و تهران در حضور پرشور تماشاگران برگزار شد.

رضا قهرمان افزود: در این مسابقات، کشتی گیران در پنج وزن ۶۶، ۷۴، ۸۵، ۹۶ و بالای ۹۶ کیلوگرم با یکدیگر رقابت کردند که در پایان این نفرات عنوان نخست اوزان مختلف را کسب کردند: 
وزن ۶۶ کیلوگرم مهدی زرقامی از اسفراین
وزن ۷۴ کیلوگرم علی مردانی از اسفراین
وزن ۸۵ کیلوگرم مرتضی وطن دوست از قوچان
وزن ۹۶ کیلوگرم مصیب براتی از چناران
به اضافه ۹۶ کیلوگرم بهزاد اعتمادی از قوچان

به گفته رییس انجمن کشتی با چوخه شهرستان جوین، به نفرات نخست هر وزن ۱۰۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۷۰ میلیون ریال و نفرات سوم نیز ۵۰ میلیون ریال به همراه حکم قهرمانی اهدا شد.

کشتی سنتی باچوخه از ورزش های پرطرفدار در خطه خراسان است که به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.

"چوخه" واژه ای کردی و نام لباسی است که ورزشکاران این رشته بر تن می کنند و چون شنل کوتاهی است که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگی بر دور کمر محکم می کنند و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده است، به نام کشتی باچوخه خوانده شده است.
هزار و ۲۰۰ ورزشکار در ۲۲ هیات ورزشی در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی شهرستان جوین فعالیت دارند.

شهر "نقاب"، مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد
  • مسابقات منطقه‌ ای کشتی باچوخه در جوین برگزار شد
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد