Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@10:08:39 GMT

رشد 146 درصدی واردات گوشت در سال 97

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۶۰۰

رشد 146 درصدی واردات گوشت در سال 97

پول‌نیوز - مسعود بصیری مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بر اساس آمار گمرک ایران، امسال ۹۷ هزار تن گوشت منجمد گوساله وارد شده و واردات گوشت گوسفندی به میزان ۳۶ هزار تن به صورت لاشه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سال‌های گذشته بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد، اما این میزان واردات برای مصرف صنف و صنعت، پادگان ها، بیمارستان ها، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها بود، اما اکنون گوشت‌های وارداتی به علت قیمت در سبد خانوار قرار گرفته است.

بصیری با بیان این که گوشت وارداتی گوسفندی و گوساله با ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت لاشه، منجمد، دام زنده و وکیوم شده وارد می‌شود، تصریح کرد: به علت اختلاف قیمت گوشت قرمز تولید داخل با گوشت وارداتی تنظیم بازار، اقشار غنی و فقیر به سمت خرید گوشت تنظیم بازار سوق پیدا کرده اند.

وی گوشت قرمز مورد نیاز کشور را سالانه حدود ۹۶۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تنها ۱۲ تا ۱۳ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید گوشت قرمز در داخل کشور کاهش نداشته است، بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۱۶ میلیون جلد پوست گوسفند از کشور صادر شده که نشان می‌دهد این میزان گوسفند در کشور کشتار و گوشت آن به مصرف رسیده است.

وی ادامه داد: بخشی از کشتار دام در کشور به صورت سنتی و خارج از کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد و کاهش کشتار در کشتارگاه‌ها به معنای کاهش تولید نیست.

بصیری موضوع قاچاق را از عوامل موثر در افزایش قیمت گوشت قرمز داخلی اعلام کرد و گفت: با افزایش قیمت ارز، تقاضای دیگری برای دام زنده کشور به وجود آمده که اثر روانی زیادی در خروج غیر قانونی آن داشته است.

وی افزود: امسال دامداران و چوبداران با توجه به افزایش نرخ ارز تمایل دارند که دام سبک خود را با قیمت بالا و به صورت نقدی بفروشند و بنابراین یکی از راهکار‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز، مبارزه با قاچاق است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی، فرار کالا را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز دانست و گفت: در شهر‌ها و روستا‌های مرزی نیز شهروندان کشور‌های همسایه به صورت توریست و یک روزه وارد کشور می‌شوند و به دلیل اختلاف ارزش پولی ما با کشورشان، اقدام به خرید مایحتاج خود کرده و از این طریق فرار کالا صورت می‌گیرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واردات گوشت پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد
  • تخصیص ۱.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاها در سال جاری
  • تامین بخش زیادی از نهاده‌ها در سال جاری/ بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد
  • تامین بخش زیادی از نهاده ها در سال جاری/ نباید افزایش قیمت گوشت صورت گیرد