Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@08:33:29 GMT

رشد کمی و کیفی نورزگاه‎ها در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۷۵۰

رشد کمی و کیفی نورزگاه‎ها در گلستان

کریمی از رشد کمی و کیفی نوروزگاه ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: برپایی نوروزگاه‎ها مورد تأکید استاندار گلستان نیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابراهیم کریمی» امروز(یکشنبه 28 بهمن) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته ستاد اجرایی خدمات سفر با دستورالعمل‎هایی که داشت ایام نوروز 1397 را سپری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: با تأکیدات استاندار و معاون عمرانی استانداری گلستان تمام تلاش ما این است که در ستاد خدمات سفر شرایط بهتری از سال‎های گذشته شاهد باشیم و گلستان را بتوانیم به‌عنوان یک مقصد گردشگری مطرح کنیم.

 

کریمی تأکید کرد: درخواست داریم از فرمانداران و اعضای ستاد مانند سال گذشته که در انتهای ایام سفر بازدید از جاذبه‎ها شهرستان برای آنها حائز اهمیت بود از همین امروز تلاش مضاعفی در این زمینه داشته باشند تا در شهرستان‎ها حضور گردشگران را شاهد باشیم و تنها به چند شهرستان حضور گردشگران متمرکز نشود.

 

وی افزود:‎ برپایی نوروزگاه‎ها مورد تأکید استاندار گلستان است و از نظر کمی و کیفی امسال در دستور کار ما قرار گرفته است و سال گذشته نوروزگاه‌های باشکوهی را شاهد بودیم ولی برخی از شهرستان‎ها از این ظرفیت بهره نبردند و امید داریم امسال شاهد رشد کمی و کیفی نورز گاه‌ها باشیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: نشست‎هایی با حضور مدیرکل امور روستایی استان برای برگزاری نوروزگاه‌های روستایی برگزار شده و امید داریم در هر بخش یک نوروزگاه‎ خوب را در سطح روستاها شاهد باشیم و در شهرها نیز بنا است که یک نوروزگاه را در سطح شهر برگزار کنیم.

 

کریمی متذکر شد: در سال 1396 بیش از یک‌میلیون و 200 نفر گردشگر وارد استان گلستان شد و این عدد در سال 97 رشد 65 درصدی داشته و به یک‌میلیون و 600 هزار نفر رسیده است.

 

وی با بیان اینکه 5 میلیون و 900 هزار بازدید از جاذبه‎های مختلف استان در نوروز سال 1396 اتفاق افتاده است، متذکر شد: 11 میلیون و 178 هزار بازدید از جاذبه‎های مختلف استان در نوروز امسال شاهد بودیم که 87 درصد رشد داشته است و این مهم نشان داد که معرفی خوبی از استان صورت گرفته و گردشگران بازدید خوبی از این جاذبه‎های گردشگری داشتند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی زاهدان حادثه تروریستی اردبیل اصفهان خبرگزاری شبستان زاهدان حمله تروریستی نوروز ۹۸ ستاد خدمات سفر نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۲ هزار مسافر نوروزی، از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان گفت: از ۲۶ اسفند تا هفتم فروردین ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی از جاذبه‌های این شهرستان بازدید کردند.

اسحاق ترکاشوند با اشاره به اینکه ۹۵درصد مسافران نوروزی با خودرو شخصی به تویسرکان سفر کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۵۰ نفر در مراکز اقامتی این شهر اسکان داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت پارک توریستی کمربسته سرکان، آرامگاه حیقوق‌نبی(ع)، کاروانسرای شاه عباسی فرسفج، خانه دکتر اقتداری، موزه تویسرکان و آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی از جمله اماکن پربازدید شهرستان در تعطیلات نوروز بوده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ترکاشوند افزود: تویسرکان با ۱۰ مرکز اقامتی رسمی و غیررسمی شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر، خانه معلم و مهمانسرای ادارات با بیش از ۳۵۰ تخت ظرفیت و دو سفره خانه سنتی شامل سفره خانه سنتی آراد و صاحبدلان با ۲۰۰ نفر ظرفیت آماده میزبانی از گردشگران و مسافرانی است که تویسرکان را به عنوان مقصد خود در این ایام انتخاب کرده‌اند.

حضور چشمگیر گردشگران در نوروزگاه بزرگ شهر فرسفج 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان در ادامه از استقبال چشمگیر و بی‌نظیر مسافران، گردشگران و مردم شهرستان تویسرکان از جشن بزرگ نوروزگاه شهر فرسفج خبر داد و گفت: در ادامه برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام نوروز ۱۴۰۳ و به منظور ایجاد شور و نشاط در جامعه، جشن بزرگ نوروزگاه در عصر هفتمین روز از سال ۱۴۰۳ در محل کاروانسرای جهانی فرسفج برگزار شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تویسرکان افزود: در این نوروزگاه که با مشارکت بخشداری بخش قلقلرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر فرسفج، اداره کتابخانه‌های عمومی، اداره حفاظت محیط‌زیست و شورای اداری بخش قلقلرود برگزار شده بود برنامه‌های متنوعی از جمله موسیقی سنتی، نمایش طنز، مسابقه نقاشی، حرکات ورزشی و مولودی خوانی بمناسبت ولادت حضرت امام حسن(ع) اجرا شد.

ترکاشوند گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تویسرکان تلاش کرده است با پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در ایام نوروز، فضایی را فراهم آورد تا مسافران و گردشگرانی که تویسرکان را بعنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند تجربه متفاوت و شیرینی را با خود به ارمغان ببرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ نفر از نوروزگاه های عشایری خراسان شمالی بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۱۲ هزار مسافر نوروزی، از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان
  • نوروزگاه‌های عشایری در صدر بازدید مسافران نوروزی
  • تاثیر چمن مصنوعی ترکمنستان بر روی بازی/ بعید می‌دانم شاهد جوانگرایی در تیم ملی باشیم
  • شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • شب فرهنگی بافق، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • اعتمادسازی میان مردم و دولت باید بیش از پیش شود
  • مردمی‌سازی در عرصه اقتصاد مشکلات را حل می‌کند
  • افزایش هشت درصدی بازدید‌های نوروزی از شهرستان بافق
  • واگذاری پارک‌های جنگلی گلستان به بخش خصوصی/ امسال صادرات به ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید