Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:30:35 GMT

سلامت، رکن اساسی توسعه پایدار است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۹۱۹

سلامت، رکن اساسی توسعه پایدار است

تبریز - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان مرند با اشاره به سلامت به عنوان یک موضوع اجتماعی گفت: وجود سلامت در جامعه و میان افراد از عوامل مهم توسعه پایدار در یک کشور است.

به گزارش ایرنا، صمد طاهری روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته ملی سلامت مردان، اظهار داشت: برای داشتن جامعه سالم باید اطلاع رسانی و آموزش های لازم به شهروندان جهت ارتقای سلامت آنها ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از نامگذاری هفته اول اسفند بنام هفته ملی سلامت مردان خبر داد و افزود: این هفته فرصتی است تا مردان را از آسیب های موجود که در معرض آن هستند، مطلع کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان مرند، موضوع پیشگیری در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: پیشگیری باید قبل از وقوع بیماری و به خطر افتادن سلامت مردان انجام شود.
طاهری با تاکید بر اینکه مردم باید به فکر سلامتی خود باشند، اظهار داشت: مسئولان نیز باید سلامت محور عمل کرده و در راستای افزایش امکانات برای بهبود وضعیت سلامت عمومی تلاش کنند.
مسوول خانه بهداشت مرند نیز اظهار داشت: سعی داریم در راستای کاهش رفتارهایی که سلامت جامعه را تهدید می کند، عمل کنیم و در جهت افزایش سلامت مردان گام برداریم.
یعقوب صباغ افزود: همان طور که سازمان جهانی بهداشت نیز تاکید دارد، موضوع استمرار برنامه های توسعه فعالیت جسمانی در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و ما باید در این خصوص بیشتر تلاش کنیم.
وی گفت: بیماری های غیر واگیردار از جمله مشکلات سلامتی است که جامعه جهانی درگیر آن بوده و تغدیه و تحرک دو عامل ایجاد کننده این بیماری ها است.
رئیس خانه بهداشت مرند ادامه داد: با توجه به اهمیتی که عوامل موثر در بیماری های غیر واگیردار دارد سازمان بهداشت جهانی نیز برنامه های خود را بر دو محور اصلاح الگوی تغذیه و تحرک تنظیم کرده است.
وی اظهار داشت: برنامه اصلی ما نیز در هفته سلامت مردان بر افزایش تحرک مردان متمرکز است، چرا که اکنون بیشتر بیماری ها در اثر کم تحرکی است.
صباغ اضافه کرد: با افزایش تحرک در افراد علاوه بر پیشگیری از وقوع بسیاری از بیماری ها، در هزینه های درمان نیز صرفه جویی می شود.
وی ضمن تاکید بر اینکه مطالبات ما باید به سمت افزایش تحرک در جامعه باشد، گفت: مطالباتی که توسط افکار عمومی در بخش درمان وجود دارد باید بیشتر به سمت بهداشت و پیشگیری سوق داده شود که خروجی آن فرد سالم خواهد بود.
رئیس خانه بهداشت مرند اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده،کلیه کارمندان دولت در شهرستان مرند به زودی غربال می شوند.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هفته ملي سلامت رييس شبكه بهداشت مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه استان کرمان نیازمند راهبرد‌های اساسی در اتخاذ تصمیمات مطلوب و کلان

مجید دوستعلی منتخب حوزه کرمان و راور در مجلس دوازدهم گفت: اگر مجمع نمایندگان استان پای کار باشند با راهبرد‌های اساسی می‌توان تصمیمات مطلوب و کلان برای توسعه استان کرمان گرفت.

به گزارش گروه استان خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت رسانه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان کرمان، نشست صمیمی جمعی از منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه استان کرمان شامگاه پنجشنبه به میزبانی اعضای شانا و شورای اصولگرایان استان کرمان برگزار شد.

منتخبان مجلس در این نشست دیدگاه‌های خود را برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان با هدف توسعه استان بیان کردند.

مجید دوستعلی منتخب حوزه کرمان و راور در این نشست گفت: اگر مجمع نمایندگان استان پای کار باشند با راهبرد‌های اساسی می‌توان تصمیم‌های مطلوب و کلان برای توسعه استان کرمان گرفت.

دبیر اسبق هیات دولت با بیان اینکه باید بر سر منافع مردم و کشور هماهنگی صورت گیرد بیان کرد: منتخبان باید دنبال انجام وظیفه نمایندگی خود باشند و از حواشی پرهیز کنند.

مشاور رییس جمهور اسبق تاکید کرد: وظایف اصلی نمایندگان نظارت و قانون گذاری است و دیدگاه نمایندگان باید در راستای منافع ملی باشد.

 

*جنوب استان کار‌های بر زمین مانده زیادی دارد

بهنام سعیدی منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: پیروز انتخابات مردم و نظام هستند و مردم یک خادم را انتخاب کردند؛ بنده با همه رقبای انتخابات تماس گرفتم و اعلام همکاری کردم.

فرماندار اسبق عنبرآباد با بیان اینکه ترکیب منتخبان استان از نیرو‌های باتجربه، نخبه و دانشگاهی و بسیار راه گشا است، افزود: نداشتن تعامل لازم نمایندگان در دوره‌های گذشته موجب مشکلاتی برای استان شده است و در این دوره نمایندگان باید هم افزایی و هم پوشانی داشته باشند.

فرماندار اسبق کرمان تاکید کرد: باید به فکر انتخاب چهار سال آینده نبود و پاسخ اعتماد مردم کار کردن و صادقانه خدمت کردن است.

سعیدی با بیان اینکه باید در مسیر انقلاب، ولایت و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کرد، تصریح کرد: نگاه نمایندگان باید به اندیشه‌های ایشان در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی باشد.

منتخب جیرفت و عنبرآباد خاطرنشان کرد: اگر در ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت هم کار کنیم، باز وقت کم می‌آوریم و در جنوب کرمان کار‌های بر زمین مانده زیادی داریم.

 

*اختلافی بین منتخبان وجود ندارد

در ادامه این نشست عبدالحسین همتی منتخب مردم زرند و کوهبنان نیز گفت: فضای همدلی و تعامل با حضور رقبا در حوزه انتخابیه ایجاد شده است و در جشن مشارکت مردم، رقیب بنده سخنران مراسم بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان همدل هستند، گفت: اختلافی در بین منتخبان وجود ندارد و باید حق استان در زمینه صنایع و معادن از مرکز گرفته شود.

غلامرضا نویدی منتخب شهربابک نیز در این نشست افزود: در این نشست‌ها باید آسیب شناسی انتخابات صورت پذیرد و احزاب تعامل بیشتری با نمایندگان قبل و بعد از انتخابات داشته باشند.

 

*وجود نیمی از معادن کشور در استان کرمان

سپس احمد انارکی محمدی منتخب رفسنجان و انار نیز گفت: وحدت موجب رفع مشکلات مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه نیمی از معادن کشور در استان کرمان هستند، تاکید کرد: استان کرمان زیرساخت‌های لازم را ندارد.

انارکی محمدی تصریح کرد: استان کرمان در زمینه حمل و نقل و آب مشکل جدی دارد و باید از توانمندی‌های نمایندگان استان کرمان استفاده شود.

 

*لزوم سرلوحه قرار دادن وحدت

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهدی عرب پور رییس شورای ائتلاف و شورای اصولگرایان استان کرمان نیز گفت: اکثر منتخبان مجلس دوازدهم در چرخه انتخاب شورای ائتلاف قرار داشتند و اعضای شورای ائتلاف و شورای اصولگرایان که از مدیران با تجربه و جوانان نخبه هستند می‌توانند مشاوران خوبی برای نمایندگان باشند.

وی افزود: اعضای شورای ائتلاف در شهرستان‌ها و مرکز استان تلاش وافری در انتخابات داشتند و منتخبان مجلس همه از نیرو‌های انقلابی و ولایی هستند.

او با بیان اینکه مصمم هستیم به طور منظم در خدمت دوستان نماینده باشیم اظهارداشت: اعضای شورای ائتلاف و شورای اصولگرایان از مدیران با تجربه و جوانان نخبه هستند و مشاوران خوبی برای نمایندگان محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید بنای نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه ضمن سرلوحه قرار دادن وحدت، خدمت به مردم باشد.

او تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در سطح استان وحدت داشته باشند و با تعامل در مجمع نمایندگان استان از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنند تا خدمتی در شان مردم نجیب کرمان ارائه دهند.

رییس شورای اصولگرایان کرمان با بیان اینکه منتخبان باید برنامه چهار ساله داشته باشند تصریح کرد: مشکلات کلان استان توسط دستگاه‌ها و نخبگان تدوین و دسته بندی شده و باید از سوی نمایندگان پیگیری شود.

عرب پور با بیان اینکه استان کرمان در زمینه معادن، صنایع و کشاورزی غنی است، تاکید کرد: حق استان کرمان در زمینه برگشت درآمد مالیات و معادن با همدلی و پیگیری نمایندگان محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • توسعه استان کرمان نیازمند راهبرد‌های اساسی در اتخاذ تصمیمات مطلوب و کلان
  • خوردن این ویتامین‌ها برای سلامت مردان ضروری است
  • مصرف کدام ویتامین‌ها برای مردان ضروری است؟
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی
  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفط سلامت جامعه است
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است