Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@08:24:47 GMT

داستان جنجال گشت ارشاد در نارمک چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۷۱۰۴

داستان جنجال گشت ارشاد در نارمک چه بود؟

بر اساس روایت‌های منتشرشده از ماجرای اتفاق اخیر، پس از اقدام مأموران گشت ارشاد به بازداشت دو دختر جوان، تعدادی از افراد حاضر در محل، شروع به اعتراض به این ماجرا کرده و تلاش می‌کنند مانع از بازداشت و بردن آنها شوند. در این بین، برخی افراد نیز به ون مأموران گشت ارشاد حمله کرده و درِ ماشین را از جا کنده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار به برخورد فیزیکی کشیده است و در نهایت، مأموران پلیس برای متفرق‌کردن این افراد اقدام به شلیک هوایی کرده‌اند. این اتفاق در منطقه نارمک واقع در شرق تهران رخ داده است.

به گزارش  صدای ایران از تابناک، شهرزاد همتی در مطلبی در روزنامه شرق نوشت: روز گذشته فیلم‌های این برخورد در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌های خبری در تلگرام دست‌به‌دست شد. در این فیلم یک‌دقیقه‌ای که با گوشی تلفن همراه گرفته شده، شهروندی می‌گوید در نتیجه درگیری بین برخی شهروندان با مأموران انتظامی، درِ خودرو ون از جا کنده شده است.

تماس با مسئولان انتظامی تهران بزرگ برای گرفتن خبری موثق در‌این‌باره تا زمان تنظیم این گزارش بی‌نتیجه بود. پس از تلاش‌های خبرنگار «شرق» برای تماس با مأموران انتظامی، عاقبت همان خبر منتشرشده در خبرگزاری‌ها در گفت‌وگوی تلفنی «شرق» با یکی از مسئولان واحد اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام شد. او با بیان اینکه این رویداد تأیید می‌شود و زمان آن جمعه‌شب گذشته بوده است، درباره وقوع این اتفاق گفت: مأموران گشت امنیت اخلاقی به دو خانم جوان که پوشش و حجاب مناسبی نداشتند، تذکر دادند که بعد از چند دقیقه تعدادی از شهروندان دور آنان جمع شدند تا مانع انتقال آن دو خانم شوند. در این میان، چند جوان در کار پلیس اخلال ایجاد کردند و مأموران نیز برای متفرق‌کردن افراد، مجبور به شلیک هوایی شدند. پس از این ماجرا، حاضران در صحنه نیز متفرق شدند و موضوع خاتمه پیدا کرد.

این اولین‌باری نیست که برخورد گشت ارشاد با مردم خبرساز می‌شود؛ در یک سال گذشته، افکار عمومی، رسانه‌ها و چهره‌های شناخته‌شده بارها رفتار گشت ارشاد را نقد کرده‌اند. در یک سال اخیر، چند برخورد گشت ارشاد بازتاب گسترده رسانه‌ای داشت. آبان گذشته برخورد ماشین گشت ارشاد با دانشجویان دانشگاه آزاد، افکار عمومی را تحت تأثیر خود قرار داد. پس از انتشار ویدئوی این درگیری در فضای مجازی، اعتراض‌ها به عملکرد گشت ارشاد و همچنین دانشگاه آزاد آغاز شد. ماجرای ویدئو از این قرار بود که یک ماشین گشت ارشاد در محوطه دانشگاه آزاد سوهانک تهران، به سمت دختری که به سپر جلوی آن چسبیده بود، حرکت می‌کند و هر آن ممکن بود این دختر زیر گرفته شود. از قرار معلوم، ماجرا در پارکینگ دانشگاه و در حضور جمعی از دانشجویان رخ داده و یک نفر نیز از بالای یک ساختمان مشرف به صحنه، از ماجرا فیلم‌برداری کرده بود. پخش همین فیلم هم ماجرا را رسانه‌ای کرد.

نقدها به این اتفاق چنان گسترده شد که حتی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیز واکنش نشان داد و اقدام به صدور بیانیه کرد. در بیانیه این تشکل دانشجویی آمده بود:‌ «بسیج دانشجویی تهران مرکز به عنوان یک تشکل انقلابی دانشجویی که از بدنه خود دانشجویان تشکیل شده و با توجه به وظیفه ذاتی خود، همواره همراه و در کنار دانشجویان قرار گرفته است و جزء لاینفکی از حرکت دانشجویی بوده و خواهد بود؛ لذا در مسیر این همراهی، ضمن ابراز تأسف نسبت به اتفاقات پیش‌آمده مورخ 5/آبان ماه/97 که در اثر رفتار خودسرانه و سلیقه‌ای تنی‌چند از پرسنل نیروی انتظامی در محوطه بیرون دانشگاه رخ داد، این عمل باعث آزردگی خاطر و ازبین‌رفتن سلامت فکری دانشجویان شده است. همچنین معتقد است که هرگونه تذکر و برخورد باید در چارچوب موازین اسلامی و اخلاقی، با تدابیر صحیح و تأثیرگذار صورت بگیرد و از سوی دیگر دانشجو نیز بایستی ضمن رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی، در مسیر صیانت از حرمت و جایگاه اجتماعی خود، پوششی متناسب با فضای آموزشی برگزیده تا به واسطه رفتار اشتباه و پوشش نامناسب تعدادی از آنان، شأن سایر دانشجویان نیز خدشه‌دار نگردد».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: گشت ارشاد نارمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شان مایکلز: شکست کودی رودز پایان داستان او نخواهد بود/ اخبار WWE

شان مایکلز که اکنون در سمت نایب رئیس ارشد دپارتمان پرورش استعداد WWE فعالیت می‌کند، معتقد است که در صورت شکست کودی رودز در رسلمنیا به دست رومن رینز داستان او لزوما تمام نخواهد شد.

طرفداری | پس از شکست برابر رئیس قبیله در رسلمنیا 39، کابوس آمریکایی به دنبال پیروزی در بازی رویال رامبل 2024 توانست فرصت دیگری را برای رویارویی با قهرمان کمربند آندسپیوتد WWE به دست آورد. این دو در مین ایونت شب دوم رسلمنیا در حالی رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت که پیش از این مسابقه، رودز مدعی شد که این آخرین فصل داستان او با رهبر بلادلاین خواهد بود و سوگند خورد که این بار به عنوان پیروز از رسلمنیا خارج خواهد شد.

اکنون شان مایکلز در مصاحبه با Busted Open podcast درباره دیدار موردانتظار کابوس آمریکایی برابر رهبر بلادلاین به صحبت پرداخت. به اعتقاد شان شکست دوباره کودی رودز به معنای پایان ماجرای او نخواهد بود.

شک ندارم رسلمنیا 40 بزرگترین رسلمنیا تاریخ خواهد شد. لحظه بزرگی خواهد شد اگر کودی بتواند آن اتفاق (قهرمانی) را رقم بزند. اما ببینید پیش‌تر هم دیدیدم که داستان‌ها آنطور که روایت می‌شوند اتفاق نمی‌افتند. پس اگر این اتفاق بیفتد؛ برای او لحظه‌ای بسیار باشکوه خواهد شد و یک قدرشناسی بزرگ بابت دستاوردهای او خواهد بود. اما اگر رومن بگوید که نباید اینطور شود و به رینگ برود و اجازه این اتفاق را ندهد، همچنان این کوهی بزرگ خواهد بود که فتح نشده باقی خواهد ماند. بگذارید اینطور بگویم. اگر کودی ببازد، قطعا پایان ماجرای او نخواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

تیم منتخب زلاتان؛ نه رونالدو هست و نه مسی! فوتبالیست قمارباز لیگ برتری روی نتایج تیم خودی شرط می‌بست! رییس جنجالی چلسی عزل می‌شود سپاهان تهدید کرد؛ شاید مقابل تراکتور وارد زمین نشویم استقلال بالاتر از پرسپولیس و سپاهان در رده نهم آسیا

دیگر خبرها

  • رمان «تارِ تاریکی» منتشر شد
  • انتقاد تند یک امام جمعه از زاکانی بعد از جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • انتقاد تند یک روحانی از زاکانی بعد از جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • جنجال خبرنگار زن آدربایجانی در سفارت ایران + عکس
  • شان مایکلز: شکست کودی رودز پایان داستان او نخواهد بود/ اخبار WWE
  • سخنرانی کاظم صدیقی بعد از جنجال زمین خواری در حوزه علمیه ازگل
  • مداح قمی پس از جنجال «معین» عذرخواهی کرد
  • داستانِ یک افطاری ساده در زاهدان
  • حکایت شنیدنی بهلول و مرد عطار!
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا