Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه آمریکایی پولتیکو گزارش داد: دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در حال برداشتن اولین گام‌های عملی برای وادار کردن دونالد ترامپ جهت افشای جزئیات مکالماتش با ولادیمیر پوتین هستند؛ اقدامی که آغاز یک جدال فوق العاده با کاخ سفید بر سر اختیارات نظارتی کنگره محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، پولتیکو گزارش داد، آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی این مجلس به پولتیکو گفتند فعالانه مشغول رایزنی با داگلاس لتر، مشاور حقوقی کل مجلس نمایندگان آمریکا درباره بهترین روش برای مجبور کردن دولت ترامپ برای واگذار کردن اسناد یا اطلاعات دیگر مرتبط با مذاکرات مستقیم رئیس جمهور با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدام شف در مصاحبه مختصری گفت: من نشستی با مشاور کل به منظور بحث درباره این موضوع و مشخص کردن بهترین راه برای فهمیدن آنچه که در این نشست‌های خصوصی اتفاق افتاده هستم. چه اینکه این راه از طریق تقاضا برای ایراد شهادت مترجم شفاهی این نشست و دستیابی به یادداشت‌های این مترجم شفاهی باشد یا شامل ابزارهای دیگر شود.

این تحول نشان می‌دهد که شف و انگل نزدیک به اتخاذ اقدام عملی در ارتباط با این مسئله هستند. اعضای کلیدی حزب دارای اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا اغلب با مشاور کل مجلس درباره مسائلی که می‌توانند کار را نهایتاً به دادگاه بکشاند وارد مشورت می‌شوند.

دموکرات‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کند در قدرتمندترین موضع حقوقی ممکن قرار دارند زیرا پیش بینی می‌کنند که دولت ترامپ نیز چالش‌هایی را مطرح کند.

این اقدام همچنین جدیت دموکرات‌ها نسبت به صحبت‌ها و اقدامات آشتی جویانه ترامپ در قبال مسکو و همچنین اولویت این موضوع برای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان را نشان می‌دهد.

دموکرات‌ها مشخصاً می‌گویند می‌خواهند بفهمند ترامپ و پوتین در جریان نشست خصوصی خود در شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند در ماه ژوئیه چه بحث‌هایی داشته‌اند.

بعد از این نشست ترامپ در اقدامی جنجالی در کنفرانس خبری در کنار پوتین و بر ضد مواضع جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت: کرملین در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مداخله نکرده است. این جنجال باعث شد که دموکرات‌ها از مارینا گراس، مترجم شفاهی وزارت امور خارجه آمریکا که تنها آمریکایی حاضر در نشست ترامپ با پوتین بود بخواهند یادداشت‌هایش را در این نشست در اختیار کنگره قرار داده و به ایراد شهادت علنی بپردازد.

شف و انگل گفته‌اند همه گزینه‌ها از جمله صدور احضاریه که مطمئناً با مقاومت کاخ سفید مواجه خواهد شد را در نظر دارند.

به گفته دموکرات‌ها موضع گیری ترامپ در قبال روسیه و تلاش‌هایش برای مخفی نگه داشتن جزئیات مربوط به مکالمات خصوصی‌اش با پوتین دلایل به اندازه کافی خوبی برای پیگیری این موضوع نزد مشاوره کل حقوقی مجلس نمایندگان هستند.

انگل در مصاحبه‌ای اظهار کرد: من نمی‌گویم که خواهان تحویل همه یادداشت‌ها از سوی مترجمان شفاهی هستم اما فکر می‌کنم این دیگر به عهده رئیس جمهور نیست که این یادداشت‌ها را پنهان کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانعی بر سر راه‌حل ۲ دولتی میان این رژیم و فلسطین است، گفت نتانیاهو باید استعفا کند.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» در جریان مصاحبه با شبکه «آر.تی‌.ای» ایرلند در مورد پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه که جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته است، گفت از آنچه «حق» صهیونیست‌ها برای «دفاع از خود» می‌داند، حمایت می‌کند، اما افزود: «ما سیاست و اقدمات بنیامین نتانیاهو را رد می‌کنیم.»

رئیس سابق دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «وحشتناک است. چه چیزی بدتر از کاری که نتانیاهو در پاسخ به هفت اکتبر انجام داده است؟ او باید استعفا کند. او در نهایت مسؤول است.»

پلوسی ضمن انتقاد از مدیریت نتانیاهو، به حمایت از رژیم صهیونیستی متعهد باقی ماند، زیرا به گفته او، «در آنجا این کار، منافع امنیت ملی ایالات متحده است.» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت نتانیاهو «سال‌ها است» مانعی برای صلح در منطقه بوده است.

پلوسی گفت: «نمی‌دانم او از صلح می‌ترسد، از صلح ناتوان است یا فقط خواهان صلح نیست، اما او مانعی بر سر راه‌حل ۲دولتی بوده است. من بر کلمه راه‌حل تاکید می‌کنم.»

اظهارات او تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که او و دیگر قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین سنا به تصویب بسته کمک‌های خارجی عظیمی که برای ارتش رژیم صهیونیستی پول ارسال می‌کند، رأی مثبت دادند. این تحولات بیش از ۶ ماه پس از آغاز جنگ غزه رخ می‌دهد. این بسته شامل حدود ۲۶ میلیارد دلار کمک برای رژیم صهیونیستی است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا