Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست سراسری هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی‌، پژوهشی و پارک های علم و فناوری صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

دکتر منصور غلامی در این مراسم گفت: در این جلسه در بحث تحول و تغییر رویکردها در‌حوزه بین المللی بحث هایی صورت گرفت. همه طی ۴۰ سال گذشته، زحمت های زیادی در‌حوزه بین المللی کشده و به اهداف خوبی دست پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ ادامه داد: ما علیرغم اینکه در حوزه علم و فناوری از جایگله خوبی برخورداریم اما سهم خوبی در حوزه بین المللی نداریم که این سهم شامل همکاری علمی، رفت و آمد های محققان، دانشجویلن و اعضای هیات علمی‌است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به سابقه علمی کشور، همچنین افتخار داشتن دانشگاهی با قدمت طولانی مانند جندی شاپور‌، انتظار می رود فاصله ایجاد شده را با سرعت و قدرت بیشتری طی کنیم. در عرضه تولیدات علمی در دنیا جایکاه خوبی داریم.


وی اظهار داشت: دانشجویان ما در دانشگاه های دیگر کشورها پذیرفه می شوند و موفق عمل می کنند و زمینه خوبی را برای ارزیابی‌دانشجویان ایران در خارج از کشور ایجاد کرده اند. در راستای پذیرش دانشجو از سایر کشور ها به خوبی عمل نکرده ایم.

غلامی ادامه داد: باید به همکاری های آموزشی مشترک ورود پیدا کنیم این دوره ها زمینه خوبی برای پیشرفت کشور است، همچنین ایجاد شعبه های ایرانی درسایر کشورها یا بلعکس بسیار مناسب بوده و ظرفیت دانشگاه ها برای‌پذیرش دانشجو خوب است اما باید این تلاش با قوت بیشتری ادامه پیدا‌کند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: ما در تاکیداتی که مقام معظم رهبری، برتامه های توسعه کشور برای آینده وظایف خود تامین کرده، محورهای مهمی‌برای توسعه ظرفیت های علمی شکل گرفته که بر پایه توسعه دیپلماسی علمی شکل گرفته است.

31 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: تامین خوابگاه یکی از شروط در زمان صدور مجوز جذب دانشجویان بین‌الملل برای دانشگاه‌های متقاضی کشور است.

هاشم داداشپور رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان بین‌الملل گفت: اگر دانشگاهی می‌خواهد در حوزه دانشجویان بین‌الملل فعال شود باید موضوع مربوط به ارائه خدمات خوابگاهی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر دانشگاهی خوابگاه ندارد حتما باید مجموعه‌ای از واحد‌های مسکنوی را بررسی کرده و تحت نظازت خود قرار دهد و آن را به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهد.

داداش پور با اشاره به فراهم کردن خوابگاه ازطریق خوابگاه‌های خودگردان و استیجاری گفت: یا دانشگاه خود خدمات خوابگاهی دارد که قطعا باید به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهد یا خدمات خوابگاهی ندارد که در این شرایط باید واحد‌های خوابگاهی مناسب را تامین کند که از طریق آن دانشجویان بین‌اللملی که برای تحصیل به کشور ما می‌آیند دچار مشکل در حوزه خدمات رفاهی نباشد.

وی افزود: تامین خوابگاه یکی از شروط در زمان صدور مجوز جذب دانشجویان بین‌الملل برای دانشگاه‌های متقاضی کشور است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: بخشی از خوابگاه‌های دانشگاه‌های ما استیجاری یا خودگران هستند اگر سیستم جذب دانشجوی بین‌الملل در کشور راه بیفتد خود به خود خوابگا‌های استیجاری یا خودگران رونق ییدا می‌کند؛ مردم خودشان در این حوزه  سرمایه گذاری می‌کنند  و در قبال ارائه خدمات منابع مالی دریافت می‌کنند.

داداش‌‌پور نظارت دانشگاه بر خوابگاه را الزامی دانست و گفت: در عین حال همه خوابگاه‌ها و واحد‌های استیجاری خارج دانشگاه باید زیر نظر دانشگاه مربوطه فعالیت کنند؛ تا بتوانیم ظرفیبت‌هایی را شکل بدهیم که در خدمت دانشجویان و دانشگاه‌ها باشد. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم