Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@17:34:55 GMT

ارتودنسی دندان ها چه مدت زمانی طول می کشد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۷۳۵۷

صراط:  

بین عموم مردم ارتودنسی دندان ها معروف به سیم کشی دندان است و افرادی که دارای ناهنجاری های فکی و نامرتب بودن دندان ها رنج می برند می توانند از روش درمان ارتودنسی بهره ببرند و اصلا هم جای هیچ نگرانی نیست که اگر سنتان بالا رفته است دیگر نمی توانید ارتودنسی انجام دهید این کاملا غلط است زیرا تا هنگامی که درون دهانتان دندان دارید می توانید ارتودنسی را انجام دهید و دندان های زیبا داشته  باشید تا از لبخند خود لذت ببرید و در روابط اجتماعی اعتماد به نفس کافی داشته باشید زیرا همانطور که می دانید دندان ها در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد خیلی تاثیر دارد و باید مراقب دندان هایتان باشید و به آن ها برسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوالات متداولی که افراد برای ارتودنسی قصد دارند انجام دهند این است که طول درمان ارتودنسی چقدر است در واقع پیش از شروع در مان سوال اکثر بیماران این است که سیم کشی دندان چه مدت طول می کشد؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگویم که این مدت زمان بستگی به دستگاه ارتودنسی که استفاده می کنید و همچنین بستگی به شدت مشکل دندان و نوع دندان هایتان بستگی دارد.حتما از یک  متخصص ارتودنسی برای پاسخ به سوالاتتان استفاده بکنید.

براکت دستگاه ارتودنسی ثابت:

در واقع این نوع ارتودنسی ثابت است و به طور مرتب این براکت ها به دندان متصل هستند و مدت زمان این نوع ارتودنسی ثابت با براکت های ثابت بین دوازده تا بیست و چهار ماه است و جالب است که بدانید این مدت زمان بستگی به شدت مشکل دندان های شما و مشکلات دندانی بیمار بیشتر از این میزان هم امکان دارد شود و باید توجه داشته باشید که تا قبل از مشورت با متخصص مربوطه خود هیچ گونه قضاوتی درباره مدت زمان درمان نداشته باشید.

براکت دستگاه های غیر ثابت:

نام دیگر پلاک دستگاه های غیر ثابت، ارتودنسی متحرک است که در زمان کوتاه تری استفاده می شود. البته بستگی به بیمار و متخصص ارتودنسی دارد گاهی اوقات لازم است که از در ابتدا از براکت ثابت استفاده شود و بعد از طول درمان براکت ثابت از ارتودنسی متحرک استفاده کنید و چنین کاری بستگی به بیمار و تشخیص پزشک دارد.

باید به این مورد توجه کنید که حتماراهکارهای پزشک متخصص را گوش بدهید و اگر توجه نکنید مدت زمان درمان افزایش میابد و حتی ممکن است که نتیجه درمان مود دلخواه خود را نگیرید و باید از براکت های دستگاه ارتودنسی هم به خوبی مراقبت کنید مخصوصا ارتودنسی متحرک که پلاک های متحرک دارد که از دندان خارج می شود.

معاینات در طول درمان ارتودنسی چند بار است؟

باید حتما دقت کنید که مراجعه به طور مرتب به متخصص ارتودنسی خود بسیار مهم است و معمولا بین دو نوبت معاینه توسط پزشک متخصص چهار تا شش هفته فاصله وجود دارد و در نتیجه درمان شما این مراجعات خیلی تاثیر دارد و بسیار مهم است که مراجعات خود به  دندانپزشک متخصص ارتودنسی خود به طور ثابت و منظم باشد چون در غیر این صورت باعث می شود تا زمان درمان شما بیشتر طول بکشد در هر مرحله معاینه متخصص شما با تنطیم سیم ها و براکت های دندان باعث می شود تا به یک مرحله به نتیجه نهایی نزدیک تر بشید و تاثیرات این معاینات را اصلا دست کم نگیرید و خیلی مهم است به همین دلیل در نظم و دقت به مراجعات متخصص خود توجه لازم را داشته باشید.

استفاده از براکت ارتودنسی عوارضی دارد؟

در واقع دهان بخش حساس و مهم بدن است و براکت های دستگاه ارتودنسی درون دهان قرار می گیرد و در ابتدای شروع ارتودنسی و قرار گرفتن این براکت ها درون دهان شما ممکن است اندکی احساس ناراحتی کنیداما نگران نباشید زیرا به مرور زمان عادت می کنید.

طول درمان ارتودنسی بخشی بستگی به استفاده از دستگاه های ارتودنسی دارد اما بیشتر قسمت آن بستگی به خود بیمار ومشکلات دندانی وی دارد که تا چه حد مشکل دارد و خود بیمار چقدر مراقبت های لازم را انجام می دهد و به طور مرتب به پزشک متخصص مراجعه می کند زیرا تمام این موارد بر روی طول درمان تاثیر میگذارد.

اگر به دنبال یک متخصص ارتودنسی در تهران هستید حتما به آدرس اینترنتی https://www.drsadreddini.ir مراجعه نمایید.

توزیع رسانه ای : شرکت رپورتاژ ادز

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ارتودنسی دندان دندانپزشک بیمار صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارلو آنچلوتی متخصص حذف پپ گواردیولا از لیگ قهرمانان اروپا

نبرد اساتید دنیای سرمربیگری در لیگ قهرمانان اروپا باز هم به سود آنچلوتی به پایان رسید.

طرفداری | سرمربی ایتالیایی رئال مادرید آمار فوق‌العاده‌ای مقابل پپ گواردیولا دارد.

به گزارش اسکواکا، کارلو آنچلوتی، تنها سرمربی دنیای فوتبال است که در سه فصل جداگانه پپ گواردیولا را از لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌کند. در دنیای فوتبال، مربیان بزرگی هستند که با عملکردهایشان در تاریخ این ورزش جاودانه شده‌اند. کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا دو نمونه از این مربیان برجسته هستند که هر دو سابقه‌ای درخشان و افتخارات متعددی در کارنامه خود دارند. با این حال، در لیگ قهرمانان اروپا، کفه ترازو به سود سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی سنگینی می‌کند و او موفق شده در سه دوره مختلف، دست گواردیولا را از لیگ قهرمانان اروپا کوتاه کند.

حذف پپ گواردیولا به دست آنچلوتی در لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ رخ داده است.

سال ۲۰۱۴: در مرحله نیمه‌نهایی، رئال مادرید تحت هدایت آنچلوتی موفق شد بایرن مونیخ را که گواردیولا هدایت آن را بر عهده داشت، شکست دهد. رئال مادرید در نهایت در آن سال قهرمان اروپا شد.

سال ۲۰۲۲: بار دیگر در مرحله نیمه‌نهایی، رئال مادرید تحت هدایت آنچلوتی منچسترسیتی را که گواردیولا هدایت آن را بر عهده داشت، شکست داد. رئال مادرید در نهایت در آن سال نیز قهرمان اروپا شد.

سال ۲۰۲۴: در مرحله یک‌چهارم نهایی، رئال مادرید تحت هدایت آنچلوتی منچسترسیتی را که گواردیولا هدایت آن را بر عهده داشت، شکست داد. این اتفاق در حالی رخ داد که منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی بود.

گفتنی است که تیم‌های پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی تاکنون 8 بار و در 4 دوره لیگ قهرمانان اروپا مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که همانطور که گفته شد در 3 از 4 دوره این آنچلوتی بود که سرمربی مشهور منچسترسیتی را از لیگ قهرمانان حذف کرده است. پپ گواردیولا هم تنها یکبار و در فصل 23-2022 موفق به حذف رئال مادرید و آنچلوتی شد و در همان سال هم به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • وعده صادق، جوابی دندان شکن به رژیم صهیونیستی
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • کارلو آنچلوتی متخصص حذف پپ گواردیولا از لیگ قهرمانان اروپا
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه