Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:16:22 GMT

فلسفه انتخاب سرمربی تیم ملی باید مشخص شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۷۳۵۹

فلسفه انتخاب سرمربی تیم ملی باید مشخص شود

تهران - ایرنا - مشاور فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مسئولان باید فلسفه خود را برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی مشخص کنند، گفت: این فرد می تواند ادامه دهنده راه سرمربی پیشین باشد یا مسیر جدیدی را طی کند.

«حسین عبدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: برخی سعی می کنند برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال با اسامی بزرگ بازی کنند، در حالی که نوع نگاه به این مسئله بسیار مهم است تا بهترین انتخاب صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ایرانی یا خارجی بودن سرمربی مهم نیست بلکه توانمند بودن آن دارای اهمیت زیادی است. اگر قرار است سرمربی خارجی انتخاب شود باید دید آیا او توانایی های فنی و فلسفه لازم را دارد، چراکه فوتبال ملی و باشگاهی ایران با دیگر کشورها تفاوت های آشکاری از نظر نوع بازی و پتانسیل بازیکنان دارد.
مشاور فدراسیون در امور فوتبال بانوان ادامه داد: فوتبال ایران ترکیبی از چند مدل است در حالی که مثلا فوتبال شرق آسیا متکی بر سرعت، اعتماد به نفس و استانداردهای بین المللی است یا فوتبال کشورهای عربی به کشورهای آمریکای لاتین با سبک حفط توپ نزدیک شده است. بر همین اساس در صورت انتخاب سرمربی خارجی باید او فوتبالی مبتنی بر سبک ایرانی را به شاگردانش ارائه دهد. زیرا باید قبول کنیم که ما فوتبالی مختص به خودمان داریم.
عبدی درباره اینکه آیا مربیان ایرانی داری این توانایی و فلسفه هستند یا خیر؟ بیان کرد: علاقمند هستم فدراسیون فوتبال برای تیم های ملی از مربیان ملی استفاده کند.

** موفقیت فوتبال بانوان در گرو تلاش بیشتر است
طبق قرعه کشی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دور دوم مسابقات قهرمانی دختران زیر 19 سال در قاره کهن، ایران با تیم های کره جنوبی، ویتنام و لبنان هم گروه شد.
عبدی در این باره گفت: از تیم های زیر 19 سال کره جنوبی و ویتنام شناخت زیادی نداریم، ولی تیم لبنان را می شناسیم و در فرصت باقی مانده این تیم ها را آنالیز خواهیم کرد. شانس صعود از این مرحله به خود ما بستگی دارد. اگر برنامه ریزی داشته باشیم، توان رسیدن به موفقیت را داریم.
وی گفت: از ابتدای تابستان 97 درخواست فدراسیون فوتبال را برای کمک به تیم های رده های سنی بانوان اجابت کردم و هرچند مدتی این همکاری برای مدتی قطع شد، اما از چند روز پیش دوباره از سر گرفته شد. با این حال باید دوباره وضعیت تیم های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بانوان بررسی شود.
مشاور فدراسیون فوتبال در امور بانوان افزود: یکی از مشکلات برای تیم های نوجوانان و جوانان زنان ایران حفظ شرایط آمادگی آنها پس از اردوهای سنگین است و اگر این مهم اجرا نشود باید زحمات بیشتری برای بازگشت انجام داد. تلاش های تیم زیر 19 سال برای موفقیت در رقابت های آینده کافی نیست و باید اردوها و رقابت های دوستانه بیشتری تدارک دیده شود.
عبدی افزود: تیم زیر 19 سال از نظر استعداد مستحق رسیدن به جمع تیم های برتر آسیا هستند، ولی اینکه چقدر توانایی رسیدن به این جایگاه را دارند باید در تمرینات و مسابقات دوستانه از نظر فیزیکی، روانی و تاکتیکی به آمادگی مطلوب برسند تا آن را اثبات کنند.
وی در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال بانوان ایران بیان کرد: این تیم بازیکنان خوبی دارد، اما نیاز به تلاش بیشتر دارند تا به موفقیت برسند.
عبدی درباره شکست های تیم ملی فوتبال بانوان ایران در تورنمنت هند مقابل میزبان، نپال و میانمار، بیان داشت: صادقانه بگویم همه رده های سنی بهتر از شرایط فعلی می توانند باشند و تیم بزرگسالان نیز بازیکنان فوق العاده ای دارد، اما به تلاش و برنامه ریزی بیشتری نیاز دارد.
عبدی ادامه داد: در 2 ماه گذشته همراه تیم های بانوان نبودم و دقیقا در جریان مسابقات و عملکرد بازیکنان نیستم. ولی کادر فنی تیم ملی بانوان پس از بازگشت از هند قطعا گزارشی ارائه می دهد و ما نیز باید تلاش کنیم مشکلات این تیم رفع شود. البته در نظر بگیرد که اگر تیم در دیدارهای تدارکاتی بازنده شود، بهتر از شکست مقابل حریفان در رقابت های رسمی است.

**برای ادامه همکاری نیاز به حمایت فدراسیون است
وی گفت: در مدت زمان تقریبا 6 تا 7 ماهه ای که با فدراسیون فوتبال در بخش بانوان همکاری می کنم بدون هیچ چشم داشت و درخواست مالی کار را پیش بردیم و دلیل آن هم علاقه شخصی خودم به تیم های ملی بود. این در حالی است که هنوز قرارداد ندارم و حتی اگر بخواهم با همین شرایط ادامه دهم، به نظرم تیم نوجوانان زنان ایران در اولویت است.
عبدی درباره عملکرد کادرفنی مربیان زن ایرانی، تصریح کرد: باید مسئولیت های بر دوش خود مربیان زن فوتبال گذاشته شود تا در راهی که می رویم آنها به بالندگی و بلوغ کافی برسند. زیرا اگر قرار شود فوتبال بانوان را هم مربیان مرد پیش ببرند در آینده دچار مشکل می شویم.
ورزشی**9029**3783**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال حسين عبدي تيم ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو گزینه اصلی تراکتور برای جانشینی خمز

با جدایی سرمربی اسپانیایی، اسکوچیچ و دقیقی؛ دو گزینه اصلی تراکتور برای جانشینی خمز هستند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از جدایی پاکو خمز از تیم تراکتور، گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب جانشین این مربی در تبریز همچنان ادامه دارد و مدیران تراکتور نیز مذاکرات خود برای انتخاب سرمربی جدید را آغاز کرده‌اند.

یکی از خبرنگاران نزدیک به سعید دقیقی، خبر داده که در صورت جلب رضایت باشگاه شمس‌آذر قزوین، این مربی جوان و تازه‌کار اما موفق، هدایت تیم کهکشانی تبریز را برعهده خواهد گرفت.

در ادامه طبق شنیده‌های تکمیلی، دراگان اسکوچیچ سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اکنون گزینه‌ اصلی باشگاه تبریزی است و در کنار او سعید دقیقی نیز دیگر گزینه این تیم محسوب می‌شود.

محمد نصرتی به همراه محمد عسگری دیگر مربی تیم تراکتور قرار است فعلاً مسئولیت فنی تیم تراکتور را تا انتخاب سرمربی جدید بر عهده بگیرند.

تراکتور در هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر روز جمعه در دیداری خارج از خانه به مصاف نساجی مازندارن خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • زنوزی: سرمربی بعدی تراکتور خارجی خواهد بود
  • زنوزی: سرمربی خوب خارجی برای تراکتور انتخاب می‌کنیم/ سال آینده بازیکنان بزرگ می‌گیریم
  • رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند؛ آغاز رقابت‌ها از فردا
  • ترکیب تیم ملی بانوان کوراش جمهوری اسلامی ایران مشخص شد
  • سرمربی بعدی تراکتور مشخص شد | بازگشت مربی نام آشنا به تبریز
  • مرد نام‌آشنا دوباره سرمربی تراکتور می‌شود
  • سرمربی بعدی تراکتور را می‌شناسید
  • انتخاب سرمربی فصل بعد پرسپولیس کلید خورد
  • سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل مشخص شد
  • دو گزینه اصلی تراکتور برای جانشینی خمز